NBA produce şi pe timp de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marea sărbătoare prilejuită de All Star Game are în spate un întreg mecanism care merge ceas şi care atrage fanii ca un magnet. De la o minge care costă 5 dolari la un maiou cu autograful lui Michael Jordan, care costă peste 2.000 de dolari, fiecare fan va găsi ceva de cumpărat.

David Stern, omul care conduce destinele NBA-ului, responsabil pentru boomul economic al ligii profesioniste de baschet în anii '80, nu se dă bătut nici pe timp de criză. Cum superstarurile sunt plătite cu zeci de milioane de dolari, ele trebuie să contribuie din plin pentru a-şi merita aceşti bani nu numai prin ceea ce fac pe terenul de joc.

Citiţi şi:

Baschet în stil texan
NBA All Star Game în pericol din cauza zăpezii

NBA Jam Session, tradiţionala zonă rezervată fanilor în fiecare an cu ocazia All Star Game-ului, este poate cel mai bun exemplu al industriei NBA. Plecând de la biletul de intrare, 12 dolari pentru copii, 20 de dolari pentru adulţi, pe care cei peste 100.000 de vizitatori estimaţi îl vor plăti.

Mergând apoi la produsele marca NBA care pot fi cumpărate, de la mingea de 5 dolari, până la maioul lui Jordan de 250 de dolari, sau, dacă are şi autograful original, 2.150 de dolari (la ultimul, banii plecând însă către destinaţii caritabile).

Trecând pe la vânzările pe care le fac partenerii NBA, care îşi expun produsele sub orice formă care să aibă legătură cu baschetul şi, imposibil de neglijat, imaginea de care beneficiază companiile respective. Şi, nu în ultimul rând, profitul vânzătorilor de sucuri şi alimente. 20.000 de hotdog, 12.000 de porţii de nachos şi peste două tone de sos se apreciază că vor fi vândute.

Arenă mai mare decât orice sală din România

Iar NBA face orice pentru a-şi atrage fanii. O serie întreagă de jocuri şi concursuri, pentru copii dau adulţi, cu premii în tricouri, mingi, mini-panouri sau autografe de la staruri. Antrenamente gratuite pentru copii, susţinute de vedetele din NBA.

Totul completat cu spectacole oferite de mascotele echipelor profesioniste sau ale trupelor de dansatori şi dansatoare. Iar pe lângă cele 18 terenuri amplasate în toată zona de la centrul expoziţional din Dallas, organizatorii au montat o arenă centrală adhoc, care poate găzdui în tribunele sale 3.500 de spectatori, mai mulţi decât în orice sală din România.

Câştigătorul concursului de slam-dunk din 2009, Nate Robinson, ar putea fi pus în imposibilitatea de a-şi apăra trofeul din cauza vremii. Căderile masive de zăpadă din ultimele două zile, neobişnuite pentru Texas, au dereglat transportul aerian, iar Robinson urmează să sosească din New York, o altă zonă afectată de ninsori.

Zăpada ar putea afecta sărbătoarea

Mai multe zboruri au fost anulate joi, iar ieri situaţia nu se îmbunătăţise. "O să includem în program şi o bătaie cu bulgări, şi un concurs de ridicat oameni de zăpadă", a glumit Mark Cuban, proprietarul echipei Dallas Mavericks, la deschiderea oficială a evenimentelor din Dallas, care a avut loc joi. Duminică dimineaţă, de la ora 4.00 (în direct la Boom Sport), sunt programate concursurile individuale, în timp ce marele meci al stelelor baschetului profesionist este programat luni dimineaţă, la ora 3.00 (în direct la Boom Sport).

Top produse marca NBA

- 250 de dolari - maiou de joc Michael Jordan replica celui de la primul său All Star Game, 1985.
- 160 de dolari - ghete de baschet ediţie limitată cu însemnele All Star Game 2010, Dallas.
- 120 de dolari - maiou de joc identic cu cele pe care jucătorii le vor purta în meciul vedetelor.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite