Dezvăluirile femeilor care au lucrat cu Prince. Cum se purta artistul cu acestea: „Nu puteai să negociezi. Trebuia să te întorci imediat în studio dacă ţi-o cerea“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Femeile care au lucrat cu Prince spun că acesta era foarte exigent, dar şi respectuos, atent şi generos FOTO Getty Images
Femeile care au lucrat cu Prince spun că acesta era foarte exigent, dar şi respectuos, atent şi generos FOTO Getty Images

Trei dintre femeile care au lucrat cu Prince de-a lungul carierei sale au vorbit despre felul în care cântăreţul se comporta cu ele şi au povestit întâmplări din timpul colaborării lor profesionale cu artistul.

Ingineri de sunet sau colege de scenă, femeile care au stat de-a dreapta lui Prince, în anii lui de glorie, vorbesc cu melancolie despre cel căruia i-au dedicat zile şi nopţi de muncă, lăsând deoparte viaţa personală, tolerându-i capriciile, cel care le-a supus unor momente dificile, dar totodată le-a susţinut şi a avut o importanţă majoră în evoluţia lor profesională. Ele sunt cele care povestesc că Prince era distant şi tăcut, alteori, binevoitor şi cald, iar câteodată era excesiv de exigent, aşteptându-se ca oamenii din jurul lui să meargă atât de departe precum o făcea el, pentru a crea ceea ce a devenit catalogul lui Prince.

Spre deosebire de alţi bărbaţi din industria muzicală, lui Prince îi plăcea să lucreze cu femei şi să le îndrume. Pentru a ne face o părere despre cum era să lucrezi în preajma artistului, „Huffington Post“ a stat de vorbă cu trei dintre aceste femei: Susan Rogers, inginerul de sunet din spatele albumelor „Purple Rain“ şi „Sign o’ the Times“; Sylvia Massy, sunetist şi producător renumit care a lucrat cu artişti precum Jonny Cash, Slayer, Tool; şi Támar Davis, o artistă care l-a însoţit pe Prince în turneele anilor 2000.

„Nu aveam viaţă în afara celei pe care i-o dedicam lui“

Susan Rogers a lucrat pentru Prince în anii ’80. Împlinea 27 de ani în ziua în care a ajuns să lucreze pentru el ca technician, iar după ce a reuşit să-i câştige încredererea a fost promovată inginer de sunet. Aceasta descrie şansa de a lucra cu Prince ca o experienţă unică în viaţă, un vis devenit realitate, chiar dacă asta a însemnat ca viaţa ei personală să fie pe plan secund.

„Eram încântată de muzica lui, eram hipnotizată, am fost recunoscătoare în fiecare zi, iar asta mă încărca în ciuda extenuării“, a declarat Rogers.

„Nu aveam viaţă în afara celei pe care i-o dedicam lui. Aparţineam armatei lui. Puteam să stau trează 24 de ore, să dorm două ore, iar apoi să primesc un telefon în care să mi se spună «am nevoie să te întorci în studio». Nu puteai să negociezi. Trebuia să te intorci imediat în studio“, îşi aminteşte aceasta. Totodată femeia mărturiseşte că nu avea parte de zile libere, nici măcar o oră pentru ea dacă Prince dorea să dedice acea oră artei sale. 

image

Susan Rogers, în timpul turneului „Sign ‘o the Times“, Rotterdam, 1987 FOTO Huffington Post

Prince îşi penaliza angajaţii pentru greşelile lor

Susan spune că ajunsese la epuizare, încât la un moment dat a ţipat la el. Uneori, Prince îşi penaliza trupa şi angajaţii atunci când făceau o greşeală. Rogers povesteşte că, înainte de un concert, încerca să monteze aparatura „pe cât de repede poate o fiinţă umană“, dar tot nu era de ajuns pentru Prince. Artistul a anunţat-o că va fi amendată, moment în care Susan a simţit cum o ia razna şi a răbufnit. „Sunt penalizată? Vrei bani de la mine?“, i-a spus aceasta artistului, după care şi-a scos portofelul din geantă şi a început să arunce cu bani spre Prince, bancnotă cu bancnotă, spunându-i „uite, Prince, ai deja viaţa mea, acum ai şi banii mei. Uite-ţi amenda! Ţi-am oferit totul, acum îţi dau chiar mai mult de atât“, după care a plecat. După câţiva paşi, însă, şi-a dat seama de greşeala făcută şi s-a întors la Prince, cerându-i scuze, iar acesta a iertat-o şi niciodată nu au mai deschis acest subiect.

În ciuda acestor toane, însă, Susan spune că Prince era, în general, „fericit, bine dispus şi o bucurie să-l ai prin preajmă“. Sunetista a adăugat că Prince trata întotdeauna cu respect femeile cu care lucra şi că prefera serviciile lor. „Daca avea de ales între un bărbat şi o femeie care aveau aceeaşi calificare, cred că ar fi ales femeia“, a spus aceasta.

Susan Rogers a lucrat patru ani pentru Prince, timp în care nu a avut parte de Crăciunuri, Revelioane sau zile de naştere. Viaţa şi nevoile sale erau indiscutabil pe al doilea loc, după cele ale lui Prince. Într-o noapte, artistul nu a putut să o contacteze pe Susan, în timp ce aceasta era la o întâlnire, prima dată în cei patru ani când nu era disponibilă. El a fost furios, iar ea era obosită. Ziua următoare, în timp ce stăteau amandoi într-o cameră mică de la studio, aceasta i-a spus: „Nu sunt doar angajata ta. Sunt un om cu aceleaşi nevoi ca orice altă persoană“. Acesta a fost momentul în care cei doi au încheiat colaborarea.

Sylvia Massy, producătoare şi inginer de sunet, a lucrat pentru Prince în anii ’90, pentru mai multe proiecte, inclusiv albumul „Diamonds and Pearls“. Unul dintre primele lucruri pe care Prince i le-a cerut Sylviei a fost un scaun mare pe care să stea la studioul ei.

Massy lucra pe atunci la studiourile Larrabee Sound din Los Angeles, când Prince a fost programat pentru câteva zile de înregistrări. Aceasta trebuia să facă tot posibilul pentru a-l ţine pe artist în studio cât mai mult cu putinţă. Din prima zi, Prince a dorit să ştie dacă studioul dispunea de un scaun mare pe care să stea. Massy l-a minţit că acest scaun există şi a dat o fugă la un magazin de antichităţi, iar în 20 de minute s-a întors cu un scaun.

„Cred că a fost atât de impresionat de acest lucru, încât a stat în acel studio pentru câteva săptămâni şi s-a întors periodic în următorii patru ani. Eu am luat parte la toate aceste sesiuni şi cred că m-a plăcut tocmai pentru că mă străduiam din răsputeri“.

Massy şi Prince stăteau în studio de cele mai mule ori singuri. La început ea era doar o asistentă, dar în scurt timp Prince i-a încredinţat atribuţii de mixaj şi înregistrare. 

„Eram doar noi doi, în toiul nopţii, în studio, iar el cânta la fiecare instrument, se învârtea pe tocuri şi dansa în faţa mea. Aveam parte de propriul meu mic spectacol“, a mărturisit aceasta

image

Producătoarea Sylvia Massy, în studioul Sound City din Los Angeles, 1997 FOTO Huffington Post

O admira pentru părerile sincere legate de muzica lui

Sylvia Massy îşi aminteşte şi ziua în care au spart gheaţa, iar relaţia lor profesională a devenit mai apropiată şi mai sinceră, prin prisma unui incident destul de jenant pentru sunetistă. Într-o zi, inginerul de mixaj, Keith Cohen, lucra la o melodie denumită „Gett Off“, primul single de pe albumul „Diamonds and Pearls“ (1991), care Sylviei nu-i plăcea în mod deosebit, aceasta fiind preocupată să scrie în propriul jurnal. 

„Price voia să înlocuiască un alt cântec din album cu «Gett Off», iar eu eram dezamăgită. Mă gândeam, «acestă melodie nu este nici pe departe la fel de bună ca piesa cealaltă la care am lucrat»“, a spus aceasta.

Sylvia şi-a notat în jurnal aceste frustrări: „Prince stă în tronul lui violet şi dă la o parte o melodie perfectă de pe albumul său genial, înlocuind-o cu piesa acesta oribilă, «Gett Off»“. Cohel a rugat-o pe Sylvia să-l ajute, iar acesta şi-a lăsat deoparte jurnalul. Dintr-o dată, l-a auzit pe Prince cum începe să citească însemnarea ei cu voce tare. Îngrozită, Sylvia i-a luat jurnalul din mâini, însă în loc să fie furios, Prince a început să râdă.

„A considerat că a fost cel mai tare lucru. Toată lumea l-a tratat constant cu ipocrizie şi nimeni n-a îndrăznit să fie sincer cu el. Cred că a fost impresionat de asta. I-a plăcut faptul că aveam o părere care nu era neapărat pozitivă“, a povestit Sylvia Massy.

După acest moment, Sylvia şi Prince au vorbit mult mai deschis despre muzică, dar şi despre alte lucruri, precum politică. Cu toate acestea, sunetista n-a scăpat de sentimentul că Prince doar o tolerează, pe ea şi pe ceilalţi oameni care lucrau cu el. „Era mai bun la orice. Era de parcă restul lumii nu reuşea decât să-l ţină în loc“, a spus acesta.

Sylvia îşi aminteşte, în special, momentul în care Prince a ţinut în mâini o chitară dezacordată cu corzi ruginite. „A cântat la ea pe ton, mutându-şi degetele pe grif . Nu am mai văzut aşa ceva înainte. Cineva care să poată cânta la o chitară dezacordată şi s-o facă pe ton. A fost incredibil!“

„Era foarte bun, meticulous şi metodic când venea vorba de femei“

Ashley Támar Davis este o altă femeie care a petrecut mult timp în preajma lui Prince. Davis i-a stârnit interesul lui Prince prin 1994, după ce a auzit un demo al artistei, pe atunci adolescentă. Câţiva ani mai târziu, Prince a devenit mentorul lui Davis, cântând împreună piesa nominalizată la Grammy, „Beautiful, Loved and Blessed“ şi însoţindu-l în turneul de promovare al albumului „3121“, în 2006.

Prince a îndrumat multe artiste în cariera lor, pe Davis tratând-o, de asemenea, cu respect şi grijă. „Era foarte bun, meticulous şi metodic când venea vorba de femei“, a spus aceasta. Prince pe care îl ştia Davis era interesat de cariera ei, dar şi de familia şi fericirea sa. Artista a povestit că odată cântăreţul a luat avionul pentru a ajunge la un turneu de baschet, în San Diego, la care lua parte un membru al familiei acesteia. De asemenea, ştiind că Davis era o mare fană a actorului, regizorului şi scenaristului Tyler Perry, a dus-o la o piesă de teatru de-a acestuia. Mai apoi, când Davis a obţinut un rol într-o piesă de-a lui Perry, Prince a organizat o petrecerere privată pentru ea, actorii din distribuţie şi Tyler Perry, pentru a sărbători reuşita.

image

Prince şi Támar Davis la ediţia a şasea a premiilor BET FOTO Huffington Post

„Era foarte bun la a încuraja femeile“

Davis a povestit că Prince i-a fost alături, la rândul lui, într-un turneu pe care artista l-a susţinut în 2006. Înainte de a porni la drum, Davis a invitat un prieten coregraf care s-o ajute să-şi pună în scenă momentul. Prince i-a spus atunci că este supărat pe faptul că nu a vrut să-şi facă singură propria coregrafie. „Voi, oameni buni, o să faceţi această coregrafie. Îl vei trimite pe prietenul tău acasă“, au fost vorbele lui Prince. Davis îşi aminteşte că i-a fost greu să-i spună asta amicului său, dar acea situaţie a ajutat-o să aibă încredere în ea. „N-o să uit niciodată acel moment. Noi am făcut coregrafia pentru întregul turneu. Era foarte bun la a încuraja femeile“, a mărturisit Támar Davis.

Davis a vorbit cu emoţie despre faptul că Prince a învăţat-o cum stau lucrurile în industria muzicală şi care este locul ei în lumea muzicii. „Acest om era plin de înţelepciune. Mi-a confirmat că pentru lucrurile pe care le cunosc şi pe care le fac, nu sunt nebună când cer ceea ce ştiu că mi se cuvine“, a adăugat artista.

Prince a murit, pe 21 aprilie, la vârsta de 57 de ani. Trupul neînsufleţit al artistului a fost descoperit în studioul lui de înregistrări Paisley Park din Chanhassen, un oraş din statul american Minnesota. Cântăreţ, compozitor, aranjor şi instrumentist, considerat unul dintre cei mai inventivi muzicieni din epoca modernă. Prince a câştigat şapte premii Grammy şi cele 39 de albume ale sale s-au vândut în peste 100 de milioane de copii. Artistul a câştigat premiul Oscar pentru cel mai bun cântec original, în 1985, cu single-ul „Purple Rain“, de pe coloana sonoră a filmului omonim. 

Vedete

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite