„Efectele secundare“ resimţite de o peliculă după moartea unui actor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Moartea unui actor în timpul realizării unui film îi forţează pe producători să se întrebe ce se va întâmplă cu pelicula. Aşadar, cum fac faţă studiourile de la Hollywood unei asemenea probleme?

Chestiunea este de actualitate, mai ales acum, când Philip Seymour Hoffman ar mai fi avut şapte zile de filmări pentru noul film din seria „The Hunger Games/Jocurile Foamei“, însă aceasta a murit din cauza unei posibile supradoze de heroină. Deşi reprezentanţi ai studiourilor de producţie Lionsgate au declarat că toate scenele lui Philip Seymour din „The Hunger Games: Mockingjay – Part II“ au fost filmate, cele mai recente informaţii arată că una dintre cele mai „cruciale“ scene din cadrul peliculei încă nu „a fost trasă“.

Personajul lui Hoffman avea un rol semnificativ în desfăşurarea ultimelor două părţi ale francizei, fapt pentru care producătorii pot lua în calcul o eventuală „debarcarea“ a acestuia, odată cu moartea actorului. Din păcate, această tactică nu este una neobişnuită, multe filme pierzând din distribuţie actori importanţi, chiar în mijlocul filmărilor, se arată într-o analiză BBC.

Printre actorii care au murit şi, în consecinţă, au dus la afectarea desfăşurării filmărilor se numără Oliver Reed („Gladiator“ - 1990), Heath Ledger („The Imaginarium of Doctor Parnassus“ - 2008) şi Brandon Lee („The Crow“- 1993). Astfel, fiecare film a abordat metode diferite pentru continuarea producţie, folosindu-se de rescrierea scenariului, efecte vizuale digitale sau noi actori care să preia rolul.

image

Oliver Reed (stânga), în filmul „Gladiatorul” FOTO BBC

În cazul filmului „Gladiatorul“, scenariul a fost rescris pentru a include imagini filmate anterior cu Reed, pe lângă folosirea unei dubluri pentru cadrele mai întinse ca timp, capul fiind înlocuit cu o versiune digitalizată. Supervizorul Rob Harvey, care a câştigat Premiul Oscar pentru efecte speciale, pentru munca depusă la acest film, a fost cel care l-a recreat pe Reed pe marele ecran. „Atunci când Reed a murit, a trebuit să dăm un alt sens finalului. A fost un lucru straniu, mai ales atunci când tehnologia nu ne-a ajutat“, spune Rob Harvey pentru BBC. Acesta a povestit cum a reluat toate cadrele cu Reed pentru a pune cap la cap câteva secvenţe într-o ordine coerentă. „A trebuit să filmăm câteva cadre cu Russel Crowe pe fundalul ecranului verde, astfel încât să-i punem pe cei doi faţă în faţă pentru a recrea un dialog“, a mai spus Harvey care a povestit că a întâmpinat dificultăţi atunci când a trebuit să simuleze digital capul lui Reed pe corpul unei dubluri.

image

Heath Ledger, în filmul „The Imaginarium of Doctor Parnassus FOTO BBC

Harvey a mai lucrat pentru producerea filmului „The Imaginariul of Doctor Parnassus“, în regia lui Terry Gilliam, peliculă în care Johnny Depp, Colin Farrell şi Jude Law au interpretat, pe rând, diferite părţi ale rolului lui Heath Ledger.

Acoperirea poliţelor de asigurare

Este o afacere scumpă, dar, în majoritatea cazurilor, costurile de producţie vor fi acoperite de ample poliţe de asigurare cu ajutorul cărora filmul poate fi reluat şi de la zero. Asigurările includ, de asemenea, compensaţii băneşti în cazul în care un actor se îmbolnăveşte, suferă leziuni sau moare. „În cazul morţii, asigurarea acoperă remedierea problemei prin editarea peliculei, prin filmări realizate cu o dublură sau cu rescrierea scenariului“, arată Matthew Torrible, specialist Quartz Insurance Brokers Ltd.

Cu toate acestea, companiile de asigurări nu vor plăti în cazul în care decesul are legătură cu istoricul medical al actorului. Torrible mai spune că practica de a abandona un film este destul de rară pentru că, indiferent de rezultat, beneficiile comerciale post-producţie pot să fie foarte mari.

Dat fiind faptul că personajul lui Hoffman nu poate să fie reformat în această parte din „Jocurile Foamei“, cea mai eficientă alternativă va fi utilizarea efectelor speciale, astfel că specialistul Rob Harvey va trebui să genereze, folosindu-se de programe speciale, un personajul asemănător. „Aş putea să construiesc un personaj pe calculator folosindu-mă de mişcările actorului din diferite scene pentru a le aplica pe model, dar niciodată nu va fii la fel ca Reed. Personal m-aş simţi puţin inconfortabil“, zice Rob Harvey.

Naturaleţea lui Phillip Seymour Hoffman nu poate fi recreată pe calculator

„Nu faţa îl punea în valoare pe Philip Seymour Hoffman, ci naturaleţea cu care interpreta roluri, aspect foarte greu de reprodus. Se poate rescrie, dacă este vorba de o scenă importantă astfel încât replicile lui Reed să fie destinate altui actor“, crede şi Garth Twa, editor Pure Movies.

Reprezentanţii studiourilor de producţie Lionsgate au dat de înţeles că nu vor amâna lansările celor două părţi ale francizei „Jocurile Foamei“, programate pentru lunile noiembrie 2014 şi 2015, în ciuda morţii lui Philip Seymour Hoffman. „Este o tactică bună, astfel se câştigă încrederea din partea publicului sau se poate face reclamă pe gratis. Este o industrie practicată cu sânge rece, dar studiourile de producţie vor avea de câştigat“, încheie Garth Twa.

Filme



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite