Trucuri care accelerează metabolismul

Trucuri care
accelerează metabolismul

Condimentele şi alimentele iuţi acelerează metabolismul

Accelerarea metabolismului este o ţintă pe care şi-o fixează orice persoană care are probleme cu greutatea. Cât de repede arde organismul caloriile depinde de câteva lucruri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Unele persoane moştenesc un metabolism mai rapid. Bărbaţii tind să ardă mai multe calorii, comparativ cu femeile, chiar şi atunci când stau. Şi, pentru cele mai multe persoane, metabolismul începe să încetinească după vârsta de 40 de ani. Nu putem controla vârsta, sexul sau moştenirea genetică. Ce putem face, atunci?

Există căi pentru a avea un metabolism mai rapid, dau asigurări specialiştii. De pildă, adăugarea de masă musculară. Organismul uman arde continuu calorii, chiar şi atunci când nu facem nimic. Iar rata metabolică este mai mare la persoanele cu o masă musculară mai mare. Fiecare kilogram de muşchi în plus arde circa 12 kilocalorii pe zi, comparativ cu 4 kilocalorii, un kilogram de grăsime. Această mică diferenţă poate face diferenţa în timp.

Exerciţiile aerobice poate că nu adaugă multă masă musculară, dar pot revigora metabolismul în orele imediat următoare efectuării acestei activităţi. Mai ales exerciţiile intense. Pentru a avea mai multe beneficii ar trebui să optăm pentru exerciţii intense la sală sau pentru alergat, în locul plimbării obişnuite.

Hidratarea are şi ea un rol important pentru că apa ajută organismul la procesarea caloriilor. Dacă suntem fie şi pe jumătate deshidrataţi , metabolismul poate încetini. Unele studii au relevat că adulţii care consumă opt pahare de apă pe zi ard mai multe calorii, comparativ cu cele care consumă doar patru. Pentru a ne menţine hidrataţi ar trebui să bem un pahar cu apă sau alt lichid neîndulcit – ceai verde - înaintea fiecărei mese şi gustări. În plus, se recomandă fructele şi legumele ca gustări întrucât conţin apă, în loc de biscuiţi şi covrigei.

Băuturile energizante pot da un impuls metabolismului pentru că sunt pline de cafeină, care creşte cantitatea de energie din organism. Aceste băuturi conţin adesea un aminoacid numit taurină care poate spori rata metabolismului şi arde grăsimile. Dar, aceste băuturi pot, totodată, determina apariţia unor probleme de sănătate precum hipertensiunea arterială, anxietatea şi tulburările de somn la unele persoane. Academia Americană de Pediatrie nu recomandă acest tip de băutură pentru copii şi adolescenţi.

Gustările.  Mesele dese şi reduse cantitativ pot ajuta la scăderea în greutate. Atunci când mâncăm mese consistente la distanţă mare între ele rata metabolismului încetineşte. O gustare la fiecare 3-4 ore menţine activ metabolismul astfel că ardem mai multe calorii pe durata unei zile. Unele studii au arătat că persoanele care obişnuiesc să ia gustări regulat mănâncă mai puţin la mesele principale. Un alt truc este consumul de alimente iuţi, condimentate sau adăugarea acestora la felurile de mâncare gătite.

Organismul consumă mai multe calorii în timpul digestiei proteinelor, comparativ cu grăsimile şi carbohidraţii. Ca parte a unei diete echilibrate, unii carbohidraţi pot fi înlocuiţi cu carnea slabă. Surse bune de proteine sunt carnea de mânzat,  de curcan, de pui, fasolea, nucile şi produsele lactate degresate.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările