Relaxare şi odihnă de calitate. De ce este important să atingem aceste ţinte

Relaxare şi
odihnă de calitate. De ce este important să atingem aceste ţinte

Relaxarea şi odihna de calitate compun stilu lde viaţă sănătos

Poate fi dificil să menţinem un stil de viaţă sănătos în mijlocul unei lumi agitate în care trebuie să trăim. Fie că suntem la şcoală, la muncă sau avem grijă de familie, timpul pare că se evaporă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Grija faţă de corpul şi mintea nostră poate face diferenţa între cât de sănătoşi suntem, în general, şi cât de bine facem faţă schimbărilot. Practicând relaxarea şi odihna suficientă ne putem bucura mai mult şi mai bine de viaţă, potrivit mentalhealthamerica.net. Poate părea dificil la prima vedere, dar efortul şi timpul în plus presupus, merită.

Odihna

Odihna suficientă şi de bună calitate este esenţială pentru capacitatea creierului de a învăţa şi de a procesa informaţiile. În plus, somnul ajută la restabilirea nivelului energetic al organismului, la repararea ţesuturilor musculare şi eliberarea horminilor care controlează creşterea şi apetitul.

La fel ca şi exerciţiile fizice, şi programul de somn de care avem nevoie depinde de vârstă. Institutul naţional pentru inimă, plămâni şi sânge recomandă cel puţin 11-12 ore, pentru preşcolari, 10 ore pentru şcolari, 9-10 ore pentru adolescenţi şi 7-8 ore pentru adulţi.

Desigur, contează şi calitatea somnului. Aceasta înseamnă cât de mult durează perioada REM, cea mai odihnitoare dintre cele cinci faze ale somnului, De exemplu, un adult care doarme opt ore pe noapte ar trebui să petreacă în total două ore în REM.

Dacă nu dormim suficient sau calitatea somnului e slabă, riscăm să ne simţim ameţiţi, neodihniţi şi avem dificultăţi de concentrare. Dacă în mod constant experimentaţi calitatea proastă a somnului ă, puteţi fi la risc pentru boli de inimă, diabet, obezitate, dureri de cap şi depresie. Încercaţi să respectaţi orarul de somn, pentru că şi mai multă odihnă decât este indicată poate fi problematic pentru sănătate.

Dacă deşi dormiţi un număr de ore suficient nu reuşiţi să vă simţiţi odihnit, dacă vă este afectată viaţa profesională, vorbiţi cu medicul pentru că la mijloc poate fi vorba despre insomnie sau despre apnee de somn.

Relaxarea

Deşi nu sunt ghiduri care să specific de câtă relaxare are nevoie un om care vrea să ducă o viaţă sănătoasă, e bine să ne facem timp să ne bucurăm de viaţă. Relaxarea profundă de tipul meditaţiei, practicată regulat, nu doar că reduce stresul şi anxietatea, dar îmbunătăţeşte şi dispoziţia. Are totodată şi alte beneficii pentru sănătate – reduce hipertensiunea, uşurează durerea şi îmbunătăţeşte sistemul imunitar şi cardiovascular.

Rezervaţi-vă timp pentru delectare, un alt element al relaxării. Râsul reduce durerea, ajută inima şi plămânii să funcţioneze mai bine, promovează relaxarea muscular şi reduce anxietatea.

Tensiunea şi stresul accumulate pe termen lung duc la probleme de sănătate, incluisv la dureri în piept, durerri de cap, digestie dificilă, anxietate, depresia schimbă apetitul sexual şi capacitatea de concentrare.

 

citeste totul despre: