Siluetă „măr“ sau „pară“? Dr. Mihaela Bilic: „Este ideală din punct de vedere al protecţiei împotriva diabetului de tip 2 şi a bolilor cardiovasculare“

Siluetă „măr“ sau „pară“?
Dr. Mihaela Bilic: „Este ideală din punct de vedere al protecţiei împotriva diabetului de tip 2 şi
a bolilor cardiovasculare“

Tipurile de siluetă au avantaje şi dezvantaje

Dr. Mihaela Bilic, medic primar de diabet, nutriţie şi boli metabolice, explică avantajele şi dezavantajele diferitelor forme de siluetă pe care le putem avea. Iată ce spune cunoscutul medic nutriţionist.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dr. Mihaela Bilic, medic primar de diabet, nutriţie şi boli metabolice, explică avantajele şi dezavantajele diferitelor forme de siluetă pe care le putem avea. Iată ce spune cunoscutul medic nutriţionist în cartea sa „Sănătate are gust“.

Silueta de tip „măr“

„Numită şi forma androidă, este o siluetă determinată de hormonul masculin testosteron în care distribuţia grăsimii se face în jumătatea superioară a corpului - braţe şi abdomen. Talia este masivă, aproape inexistentă, umerii sunt largi, şoldurile înguste, picioarele lungi şi subţiri. Este o siluetă ideală din punct de vedere al curelor de slăbire, grăsimea de pe burtă fiind prima care dispare prin restricţia calorică“, detaliază dr. Mihaela Bilic.

Aceasta adaugă  „kilogramele în plus sunt uşor de ascuns, de multe ori acestea depunându-se pe sâni  - ce bucurie! - şi în interiorul abdomenului, printre organe, în timp ce coapsele rămân neafectate“.

Atenţie însă, există un risc crescut de apariţie a diabetului tip 2 şi a bolilor cardiovasculare, avertizează specialista. „Metabolismul bazal şi arderea caloriilor sunt mult accelerate faţă de forma ginoidă, din acest motiv femeile „măr“ putând fi mai relaxate în ceea ce priveşte aportul alimentar. Surplusul ponderal se datorează unui stil de viaţă dezordonat, cu mese neregulate şi abundente, asociat cu sedentarism.“

Aceasta recomandă cinci reguli alimentare pe care ar trebui să le respecte persoanele care au o astfel de siluetă:

1.Fără prăjeli, sosuri cu mult ulei, tocături. Stilul de a găti trebuie să fie cât mai simplu – la grătar sau la cuptor – cu puţină grăsime.

2.Fără deserturi şi băuturi răcoritoare. Conţinutul crescut de zahăr determină o secreţie mare de insulină, hormon responsabil de transformarea rapidă a excesului de calorii în grăsime de depozit.

3.Masa principală a zilei trebuie luată la prânz. Carbohidraţii trebuie eliminaţi de la masa de seară, proteinele slabe provenite din carne şi peşte associate cu legume şi lipsa glucidelor din meniu ajută la diminuarea grăsimii abdominale.

4.Trebuie evitate alimentele care balonează sau care au o digestie greoaie  - băuturile carbogazoase, fasolea, mazărea, legumele proaspete, pâinea albă, cartofii şi mărit consumul de fibre.

5.Fără alcool, chiar şi în cantităţi mici pentru că favorizează sinteza de grăsimi.

Cinci obiceiuri benefice pentru „măr“

1.Elimină stresul! Nu numai că acesta îngraşă, dar favorizează depunerea preferenţială a grăsimii pe abdomen şi în interiorul acestuia, printre organe. „Faceţi ordine în activitatea profesională şi familială şi nu mâncaţi pe bază de stres  - foame nervoasă, emoţională.“

2.Stabileşete un program regulat de masă, cu trei mese principale, luate în linişte. „Mestecaţi bine pentru a evita balonarea şi ajustaţi treptat cantitatea de alimente. O masă unică, abundentă, consumată seara nu face decât să mărească volumul stomacului şi să ducă la îngrăşare.“

3.Zilnic, practicaţi câteva exerciţii pentru abdomen! „Veţi întări muşchii şi burta va dispărea parţial prin simpla corectare a tonusului peretelui abdominal - (organele interne vor fi ţinute mai strâns în cavitatea abdominală.“

4.Înlătură sedentarismul şi practică în mod constant o activitate fizică uşoară – nu este doar sănătos, dar ajută şi la slăbit.

5.Analizele de sânge trebuie făcute regulat. „Grăsimea localizată pe abdomen creşte riscul de boală de aceea, chiar dacă nu există un surplus ponderal major, controlaţi-vă anual glicemia, nivelul colesterolului şi al trigliceridelor.“

Silueta de tip „ pară“

Este o siluetă eminamente feminină, fiind determinată de hormonii sexuali estrogen şi progesteron. „Această formă numită ginoidă are o distribuţie a grăsimii în jumătatea inferioară a corpului  - şolduri, coapse -  din raţiuni de perpetuare a specie. Depozitele de grăsime din aceste zone sunt folosite pentru sarcină şi alăptare; talia este subţire, umerii mici, iar sânii, în majoritatea cazurilor, bine reprezentaţi.“

„Este o siluetă ideală din punct de vedere al protecţiei împotriva diabetului şi bolilor cardiovasculare, însă reprezintă un adevărat coşmar în lupta cu kilogramele: nu numai că aceste zone nu răspund la cura de slăbire, dar slăbitul se va face din grăsimea situată de la talie în sus- (sâni, faţă, abdomen.“

Forma „pară“ se asociază frecvent cu o circulaţie sangvină deficitară, retenţie de apă, drenaj limfatic insuficient şi celulită. „Orice kilogram în plus se vede cu uşurinţă – sunteţi feminină, fără îndoială, însă greutatea trebuie ţinută drastic sub control.“

Cinci reguli alimentare pentru „pară“

1.Sare mai puţină, fără mezeluri, brânzeturi, semipreparate, conserve, afumături.

2.Mai multe legume, verdeţuri, fructe, pentru că sunt bogate în apă, vitamine, fibre şi minerale  - potasiul ameliorează retenţia de lichide.

3.Recomandate sunt carnea slabă, peştele, ouăle, laptele degresat deoarece accelerează metabolismul şi nu se transformă în grăsime de depozit.

3.Fără dulciuri şi zahăr, caloriile conţinute de acestea se vor duce direct pe şoldurile voastre.

4.„Introduceţi, în schimb, în alimentaţie glucide lente  - pâine, cereale, paste, orez, fasole, mazăre -  pentru că dau senzaţie de saţietate, scad pofta de dulciuri şi sunt bogate în minerale şi oligoelemente  - fier, zinc, seleniu, calciu, fosfor.“

5.Lichide multe de-a lungul întregii zile pentru a grăbi eliminarea toxinelor; consumaţi apă, ceai şi, de ce nu, supă sau ciorbă.

Obiceiuri benefice pentru „pară“

Sunt recomandate înotul, aquagym sau simplul mers prin apă până la talie – tonifică jumătatea inferioară a corpului, îmbunătăţesc circulaţia şi întoarcerea venoasă, reduc celulita şi ajută la diminuarea depozitelor de grăsime.

Masajul fie că este limfatic, de relaxare, de tonifiere sau pentru slăbit face minuni. Orice acţiune mecanică asupra zonelor critice determină intensificarea circulaţiei, eliminarea toxinelor şi a excesului de apă, remodelarea şi micşorarea cantităţii de ţesut adipos.“

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: