Când devin cartofii prăjiți mai puțin dăunători

Când devin cartofii prăjiți mai puțin dăunători

Oricât de mult ne-ar plăcea o porție de cartofi prăjiți, este tulburător faptul că o țară în care 35,7% dintre adulți sunt obezi alocă o zi în cinstea unuia dintre cele mai dăunătoare alimente.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu douăzeci de ani în urmă, o porție de cartofi prăjiți avea aproximativ 210 calorii. În prezent, o porție de 200 de grame de cartofi are 650 de calorii. De fapt, cartofii prăjiți și alte mâncăruri care conțin cartofi par să contribuie direct la creșterea în greutate, potrivit unui studiu realizat de Harvard, în anul 2011.

Cercetătorii au aflat că persoanele care au mâncat mai multe produse care conțin cartofi (chips-uri, în special) au asimilat 450 de grame într-un an, în timp ce băuturile dulci contribuie la creșterea în greutate cu ceva mai puțin.

Lăsând la o parte caloriile, cartofii prăjiți sunt, de asemenea, bogați în sodiu și grăsimi, din cauza uleiului folosit la prăjire. În cinstea celebrării „Zilei Naționale a Cartofilor Prăjiți” în Franța, Huffington Post prezintă câteva modalități prin care consumul de cartofi prăjiți este mai puțin dăunător.

Micșorează cantitatea

Este binecunsocut principiul „totul cu moderație”, dar este ușor să depășești limitele moderației.
Există o mare diferenţă între a consuma o mică porție de cartofi prăjiți şi de a comanda cea mai mare porție din meniu. De exemplu, în restaurantele McDonald’s, un meniu mediu conține un număr de 380 de calorii și 19 grame de grăsime, în timp ce un meniu pentru copii conține 100 de calorii și cinci grame de grăsime.

Împarte cu ceilalți

Când vine vorba de alimente prăjite, cu cât mănănci mai puțin, cu atât mai bine, este sfatul nutriționistului Gayl Canfield. Pentru a mânca mai puțin este indicat să împarți porția cu cei din jur.

Atenție la uleiuri

Pe lângă faptul că uleiul de arahide este cel mai bun în prepararea fripturilor, el este recomandat și pentru scăderea colesterolului din sânge. Folosit la prăjirea cartofilor, va rezulta o porție mai sănătoasă, datorită punctului foarte înalt de ardere și al gustului neutru.

Savurați mâncărea

Cu cât mănânci mai încet, cu atât te saturi mai repede, pentru că astfel creierul are timp să înregistreze când organismul nu mai are nevoie de hrană.

Coaceți sau fierbeți mâncarea

Cartofii copți sau fierți sunt mult mai benefici pentru sănătate decât cei prăjiți.Cartofii tăiați în felii groase și presărați cu ierburi aromate nu îngrașă și reprezintă o sursă excepțională de vitamine și carbohidrați sănătoși, care protejează împotriva bolilor cardiovasculare.

Încercați o alternativă sănătoasă a cartofilor obișnuiți

Cartofii au dobândit o reputație negativă, dar, de fapt, ei se află în topul celor mai sănătoase alimente, datorită amestecului complex de carbohidrați, vitamine și fibre. În acest sens, nutriționiștii recomandă cartofii dulci, fiind nu doar gustoși, ci și extrem de sănătoși. Forma alungită la unul dintre capete este ceea ce-i diferențiază de cartofii obișnuiți. Ei sunt bogați în betacaroten, antioxidanți, vitamina C, dar și alte substanțe benefice pentru sănătate.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările