PNL supune dezbaterii publice propunerea lui Fenechiu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu FOTO Arhiva Adevărul
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu FOTO Arhiva Adevărul

Proiectul iniţiat de fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, privind construcţia unei reţele de autostrăzi de 4.000 de kilometri, până în 2027, va fi supus dezbaterii publice, iar membrii Delegaţiei Permanente a PNL au la dispoziţie o lună pentru a-şi exprima punctul de vedere.

„Vicepreşedintele PNL a realizat o analiză amplă, în urma căreia au fost identificate soluţii fezabile pentru realizarea reţelei de 4.000 de kilometri de autostradă până în 2027. Una dintre principalele modalităţi de finanţare propuse de Relu Fenechiu este cea a parteneriatului public-privat, bazat pe plăţi de disponibilitate. Pe lângă discuţiile care vor avea loc, pe acest subiect, în cadrul partidului, va exista şi o dezbatere publică. Cei care doresc să se exprime în legătură cu acest proiect pot transmite puncte de vedere pe adresa proiecte@pnl.ro“, precizează un comunicat PNL remis Agerpres.

Relu Fenechiu propune construirea unei reţele de autostrăzi care să acopere întreaga suprafaţă a României, în lungime de 4.016 kilometri, cu un cost de investiţie de 26 miliarde de euro (presupunând revizuirea standardelor de proiectare şi a modului de gestionare a activităţii de proiectare în vederea reducerii costurilor proiectelor), urmând să fie selectate prioritar proiectele care „sunt aferente tronsoanelor de drumuri naţionale congestionate, realizează conectarea regiunilor ţării la reţeaua de autostrăzi europeană, deservesc cel mai bine interesele geostrategice ale României“.

Fostul ministru al Transporturilor precizează că „finanţarea reţelei de autostrăzi până în 2027 necesită circa 26 de miliarde de euro, respectiv circa două miliarde de euro anual“.

'„Fondurile europene sau alte surse de la bugetul de stat ar acoperi doar 15 - 20% din necesar. Creşterea taxelor generale sau contractarea de împrumuturi nu reprezintă o alternativă reală. Concesiunea nu este fezabilă din pricina traficului redus (nu există nicio autostradă în concesiune în Europa centrală şi de est)“, arată acesta.

Soluţia pe care o propune acesta este implementarea programului de autostrăzi prin PPP bazat pe plăţi de disponibilitate.

„Resursele financiare pentru finanţarea parţială a costurilor de investiţie şi pentru plăţile de disponibilitate trebuie să îndeplinească următoarele condiţii - să ofere un flux de venituri predictibil şi sigur, să fie dedicate finanţării programului de autostrăzi prin PPP, să aibă un cost de colectare redus, să aibă un risc de evaziune redus“, mai precizează Fenechiu în propunerea de proiect supusă analizei Delegaţiei Permanente a PNL.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite