Korodi Attila, despre scandalul micilor româneşti din Secuime: „S-a exagerat fix de Ziua Limbii Române. Atât a putut face sistemul educaţional pentru aceşti tineri“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Liderul grupului UDMR din Camera Deputaţilor, Attila Korodi, a comentat, pentru „Adevărul“, pe marginea scandalului iscat după ce un cunoscut vlogger clujean a postat, joi, un filmuleţ din care reiese că nu a fost servit de o vânzătoare de la supermarketul Kaufland din Odorheiu Secuiesc deoarece nu a comandat în limba maghiară.

„Ce s-a întâmplat ieri este clar o provocare!“, este de părere politicianul maghiar. „Au apărut informaţii potrivit cărora acel vlogger ar fi recunoscut, într-un SMS, că a plănuit totul. Mai mult, filmuleţul pe care l-a postat ieri este un montaj, iar clujeanul a admis că, prin gestul său, a dorit să fie provocator“, adaugă Korodi Attila.

Cine e de vină pentru că există maghiari în România care nu vorbesc româna?

Deputatul maghiar recunoaşte că în România există maghiari, mai ales în Ţinutul Secuiesc, care nu cunosc limba ţării în care trăiesc: „Din păcate, asta e situaţia. Atât a putut face sistemul educaţional din România pentru aceşti tineri“.

Cu privire la ancheta demarată de către OPC Braşov, Korodi preferă să nu comenteze, însă ridică anumite semne de întrebare vizavi de veridicitatea declaraţiilor şefului acestei instituţii. „Şeful OPC Braşov este renumit pentru declaraţiile sale împotriva minorităţii maghiare, sunt şi mai multe procese pe rol pornind de la aceste declaraţii“, spune Korodi. Pe de altă parte, deputatul salută reacţia pozitivă a românilor din Secuime, „chiar şi jurnalişti români care cunosc îndeaproape situaţia din zonă“. „Este extrem de urât să stigmatizezi o întreagă comunitate pornind de la un neadevăr. Mă bucur că românii din Secuime îşi pun, totuşi, întrebări“, mai spune deputatul.

„Ziua Limbii Române nu merita aşa ceva!“

În opinia lui Korodi, „este foarte interesant că acel filmuleţ a fost postat tocmai de Ziua Limbii Române. Poate că tocmai din acest motiv s-a şi bucurat de o vizibilitate exagerată în mediul virtual“. „Este păcat, o zi de sărbătoare a limbii române nu merita aşa ceva“, este concluzia politicianului.

Scandalul micilor din Secuime

Incidentul a fost semnalat joi la Kaufland din Odorheiu Secuiesc. Un vlogger clujean a postat un filmuleţ din care reiese că nu a fost servit de către vânzătoare deoarece nu comandase în limba maghiară. Kaufland a reacţionat arătând că „regretă“ situaţia şi îşi „cere scuze“. „Ne delimităm ferm de astfel de comportamente. Politica noastră este să oferim servicii de calitate, caracterizate de amabilitate, faţă de toţi clienţii, nediferenţiat“, se arată într-un comunicat Kaufland. „Vă asigurăm că facem toate eforturile de a comunica cu toţi clienţii noştri într-o manieră corectă şi instruim periodic angajaţii pentru a preveni astfel de situaţii", se mai precizează în comunicat. 

Precizările Kaufland

Compania a revenit cu precizări şi privind incidentul: „La ora la care a avut loc discuţia filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienţii nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obişnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10:00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operaţională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul şi restituindu-i suma.

De asemenea, din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare, reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcţionare în prealabil.

Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 17 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuţii cu angajata.”

„I s-a comunicat că programul nu începuse încă”

Kaufland mai precizează că de fapt bloggerului i s-ar fi comunicat că programul nu începuse încă: 

„Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră şi din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acesta, el a revenit a doua oară la ora 9:37 şi apoi a treia oară la ora 9:47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacţie ca urmare a unor interacţiuni anterioare. 

Autorul filmului a omis să precizeze că filmarea dată publicităţii este în fapt a treia discuţie cu angajata noastră.”

Citeşte şi

VIDEO Kaufland, amendat cu 10.000 de lei. Discriminare cu repetiţie la Odorheiu Secuiesc. Directorul OPC Braşov: „Nu e o excepţie”

VIDEO Refuzat la Kaufland în Odorheiu Secuiesc pentru că nu ştia maghiară: „De ce nu ştiţi ungureşte, că sunteţi în Ţinutul Secuiesc?”

Ce măsuri a luat Kaufland împotriva vânzătoarei de la Odorheiu Secuiesc. Compania ia apărarea angajatei: „Programul de lucru nu începuse încă“

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite