Ciolacu: „România nu se poate dezvolta cu povești despre tunele dacice”
0România nu se poate dezvolta prin mituri despre tuneluri dacice, ci prin investiții concrete în infrastructură, susține premierul Marcel Ciolacu. Acesta a evidențiat, într-o postare pe Facebook, că modernizarea rețelei rutiere și feroviare este esențială pentru conectarea rapidă a țării la Europa.

Premierul a salutat finalizarea primei galerii forate a tunelului Momaia, parte a autostrăzii Sibiu - Pitești, subliniind importanța acestui proiect: „România este în stare să depășească orice obstacol pentru a-și realiza marile investiții strategice. Străpungerea munților înseamnă cel mai dificil element de pe traseul acestei autostrăzi care va produce un efect multiplicator major în economie. Vorbim despre afaceri în creștere pentru mii de firme românești, cu un volum mai mare de mărfuri transportate mai rapid, despre dezvoltarea turismului și, mai ales, un suport vital pentru creșterea exporturilor celor două mari fabrici auto, Dacia și Ford”.
Lucrările pe secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu - Pitești, între Tigveni și Curtea de Argeș, au ajuns la aproape 64% finalizare. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că prima galerie a tunelului Momaia, lung de 1,35 kilometri, a fost străpunsă: „Este o etapă importantă pentru construcția secțiunii 4 (Curtea de Argeș - Tigveni) a autostrăzii Sibiu - Pitești (A1). Tunelul Momaia (1,35 km) este primul tunel rutier forat, construit pe o autostradă din România și este format din două galerii unidirecționale (câte o galerie pe fiecare sens de circulație)”.