Contractul de publicitate stradală pentru Nicușor Dan, negociat de un afacerist pro-rus, ținut secret de USR - investigație jurnalistică
0Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, care candidează pentru un nou mandat, își face publicitate stradală în București pe panourile unei companii controlate de un afacerist pro-rus, iar valoarea contractului ar fi cu mult mai mare față de ceea ce declară public primarul, potrivit Newsweek. Sursa citată menționează că USR, partid care îl susține pe Nicușor Dan la Primăria Capitalei, ține contractul secret.
O anchetă Newsweek arăta că primarul Capitalei, Nicușor Dan, susținut de Alianța Dreapta Unită (USR, PMP, Forța Dreptei), își face publicitate electorală în București exclusiv pe panourile Getica OOH SRL, controlată de afaceristul Matei Păun, catalogat de publicația menționată ca având orientări pro-ruse.
Ulterior, jurnaliștii Newsweek au solicitat USR detalii despre contractul menționat, însă, la cererea publicației, Diana Stoica, șefa campaniei electorale a USR pe București, a transmis un răspuns scurt în privința relației dintre omul de afaceri și primarul Capitalei.
„Nu am văzut nicio dovadă referitoare la afirmația conform căreia Matei Păun ar fi unul dintre sponsorii candidaturii lui Nicușor Dan pentru un nou mandat la conducerea Primăriei Municipiului București, cu atât mai puțin că ar fi principalul sponsor al acesteia. Mai mult, Nicușor Dan a negat public această presupunere (..) Sprijinul ADU pentru candidatura lui Nicușor Dan are și o componentă financiară dar și alte componente precum strângerea de semnături sau organizarea de evenimente. În ceea ce privește publicitatea stradală, conform contractului, plata se efectuează la finalul perioadei contractuale”, este răspunsul dat de șefa campaniei electorale a USR pe București.
Primarul Capitalei a refuzat să ofere un punct de vedere, răspunzând însă în cadrul emisiunilor televizate că are o relație de prietenie cu omul de afaceri. „Mai dă nişte sfaturi, mai vorbim la telefon. (…) Suntem în acelaşi cerc de prieteni şi între campanii nu ştiu dacă ne vedem de trei ori în patru ani. Ne mai întâlnim la Balcic, la Krapeţ mai degrabă”, a mai afirmat primarul Nicușor Dan despre relația cu Matei Păun, potrivit sursei citate.
Potrivit sursei citate, Nicușor Dan a afirmat într-o emisiune la Antena 3 că valoarea contractului de publicitate stradală se ridică la 180.000 Euro pentru două luni, sumă din care USR ar urma să plătească 100.000 de euro, restul fiind acoperit din donații.
Surse citate de publicație afirmă însă că valoarea contractului este de fapt de circa 500.000 - 700.000 Euro, diferența fiind o sponsorizare mascată din partea companiei.
Nici edilul Capitalei, nici USR și nici omul de afaceri nu au furnizat contractul sau detalii despre acesta, potrivit Newsweek.