S-a dat startul vânătorii de şoferi Uber. Trei şoferi din Capitală au rămas fără plăcuţe de înmatriculare pentru 6 luni

S-a dat startul
vânătorii de şoferi Uber. Trei şoferi din Capitală au rămas fără plăcuţe de înmatriculare pentru 6 luni

Foto MEDIAFAX

Nu mai puţin de trei şoferi Uber au fost amendaţi şi au rămas fără plăcuţele de înmatriculare joi până la prânz. „Ss-a dispus suspendarea dreptului de utilizare a vehiculului pentru o perioadă de 6 luni, prin reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor cu numărul de înmatriculare”, arată Brigada Rutieră. Este urmarea faptului că intrat în vigoare Ordonanţa anti-aplicaţii.

La câteva ore de la intrarea în vigoare a controversatei ordonanţe împotriva aplicaţiilor de ride-sharing, un şofer Uber a povestit cum a fost amendat de poliţie, joi, în timpul unei curse prin Capitală.

„Am primit o comandă la Mall Vitan, unde mă aştepta un domn, pe care l-am luat să-l duc la Piaţa Unirii. Pe drum mi s-a părut ceva suspect la el pentru că tot dădea mesaje. Pe drum am fost oprit din mers de o maşină de poliţie, am fost tras pe dreapta. Mi s-au cerut actele, i le-am dat. Mi-a dat amendă 1.000 de lei, plătibilă în 14 zile lucrătoare, la jumătate din sumă. Amenda a fost în baza unui articol care spune că am intervenit asupra aparatului de taxat, care la ride-sharing nu există”, a precizat şoferul de Uber pentru Ştirile Protv. 

Nu mai puţin de trei şoferi 3 de Uber au fost sancţionaţi în Bucureşti joi până la prânz. 

„Ca şi măsura complementară s-a dispus suspendarea dreptului de utilizare a vehiculului pentru o perioadă de 6 luni, prin reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor cu numărul de înmatriculare”, arată Brigada Rutieră.

Modificările aduse legii

Modificările operate de Guvern la Legea taximetriei, adoptate ca urmare a protestelor taximetriştilor, au intrat în vigoare joi. Reprezentanţii Uber, Bolt şi Clever taxi, care au fost acuzaţi de concurenţă neloială, anunţaseră că aplicaţiile nu pot fi închise, dar că va rămâne la latitudinea şoferilor dacă mai ies sau nu pe traseu. 

Asta pentru că aceştia vor putea fi mult mai uşor amendaţi pentru taximetrie ilegală deoarece poliţistul nu va mai fi obligat să dovedească modul repetat al faptei. Astfel, de acum încolo orice şofer al acestor platforme care este prins în trafic că efectuează servicii de transport fără a avea autorizaţie poate fi amendat pe loc. Mai mult agenţii de la Rutieră le pot ridica şoferilor plăcuţele de înmatriculare pentru 6 luni, timp în care maşina nu mai poate fi utilizată. Cu toate acestea, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a caracterizat joi drept „fake news” informaţiile legate de interzicerea companiilor de ride sharing, precizând că domeniul va fi reglementat în curând, proiectul de act normativ urmând a fi pus în dezbatere publică în curând, 

„Nu îi interzice nimeni, nu vor fi probleme, din contră, de 5 ani de zile nu s-a implementat acest domeniu, iar guvernarea PSD este guvernarea care va reglementa acest domeniu. Ei au fost foarte mulţumiţi pentru că au avut un partener de dialog în ultima lună, au venit cu câteva observaţii de care trebuie să ţinem cont, după care vom urca acest proiect pe procedura de transparenţă.

Trebuie să reglementăm noi din punct de vedere tehnic şi legal, dar nu se pune problema de interzicere. Noi prin ordonanţa care s-a dat în luna aprilie am combătut pirateria. Uber nu este piraterie, se face o confuzie foarte gravă”, spune ministrul. 

Ordonanţa de la sfârşitul lui martie

Reamintim că pe 29 martie, Guvernul a modificat legea taximetriei din care a  eliminat expresia „în mod repetat”. Dacă până acum, poliţistul trebuia să demonstreze că cei care fac activităţi de transport le efectuează „în mod repetat”, odată cu această modificare şoferii Uber şi Bolt vor putea fi sancţionaţi pe loc când sunt prinşi în trafic. După adoptarea ordonanţei, Ministerul Dezvoltării a anunţat că serviciile de ridesharing vor fi reglementate separat, însă acest lucru nu s-a întâmplat până acum. „S-a constituit un grup de lucru alături de colegii noştri de la Ministerul Transporturilor şi în maxim trei săptămâni vom avea şi un act normativ care să reglementeze şi activitatea de ride-sharing", declara atunci Daniel Suciu, viceprim-ministru şi ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

„Aplicaţiile fucţionează  în continuare, după cum ştim, ele nu pot fi pur şi simplu oprite. Ce putem spune în acest moment, este că în lipsa unei reglementări clare, timpii de aşteptare pentru clienţii serviciilor de car-sharing pot să crească. Şoferii ies în trafic sau nu în funcţie de decizia personală a fiecăruia. Singurul aspect pe care-l pot nota acum este că au început să apară o serie de ameninţări, pe grupurile de Facebook în special, din partea şoferilor de taxi la adresa şoferilor Uber şi Bolt.

„Ieri ne-am întâlnit cu vicepremierul Suciu şi ministrul Trasporturilor, Răzvan Cuc, care ne-au promis pentru a nu ştiu câta oară că în cel mai scurt timp va exista un cadru legal. Ne aflăm practic în situaţia în care promisiunea de a reglementa acest serviciu în timp util a fost înlocuită de una la fel de vagă.În acest moment, până nu vedem negru pe alb textul de lege, nu mai sperăm nimic”, spune Cătălin Codreanu de la Coaliţia pentru Economia Digitală

Au ieşit şi au crescut preţurile

Joi au ieşit în stradă şoferi care lucrează cu aplicaţii, dar mult mai puţini. Iar preţurile curselor erau mai mari ca zilele trecute. Astfel, dacă în februarie, în jurul orei 11.00, preţul unei curse Uber pe o distanţă de aproximativ opt km costa 23.86 lei, joi dimineaţa, preţul cursei costa mai mult cu circa 10 lei, adică 33.51 lei. În cazul unei curse Bolt pentru o distanţă de 13 km, pentru care preţul era 34.90 lei (fără reducerea de 10 lei), preţul a crescut cu 100%, joi dimineaţa, ajungând la 68.50 lei. 


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: