De ce ar vrea ministrul Apărării un nou Air Force One pentru preşedintele României - Revista presei interne
0Presa internă scrie despre motivul pentru care ministrul Apărării vrea un nou Air Force One pentru Băsescu,cum a ajuns România codaşă la absorbţia fondurilor europene şi cum era să moară Ceauşescu într-un accident aviatic similar cu cel de la Smolensk. Printre alte subiecte, încătuşarea lui Costiniu adânceşte falia din justiţie, iar independenţii sunt dependenţi de dosare şi de slăbiciuni personale.
De ce ar vrea ministrul Apărării un nou Air Force Unu pentru preşedintele României
Tragedia
aviatică care a înlăcrimat şi "decapitat" politic Polonia a readus în
discuţie, la Bucureşti, securitatea propriilor oficiali de rang înalt.
Bătrânul "Carpaţi", aşa cum este denumită aeronava prezidenţială tip
Boeing 707 ce datează din 1974, ar putea fi cât de curând lăsat la
vatră. Cel puţin aşa spune ministrul Apărării, Gabriel Oprea, într-o
declaraţie pentru Gândul.
"Din punctul de vedere al securităţii cea mai mare problemă este faptul
că în anii '70 astfel de aeronave nu erau prevăzute cu dispozitive
antitero, precum cele de evitare a rachetelor. Se impune ca România să
aibă o aeronavă prezidenţială modernă şi capabilă să asigure un nivel
corespunzător de securitate", a explicat şeful de la Apărare.
Cum a ajuns România codaşă la absorbţia fondurilor UE
Funcţionari
care se tem să aprobe proiecte de milioane de euro, rambursări blocate
şi specialişti puţini. Acestea sunt motivele pentru care ţara noastră
nu poate cheltui banii europeni. La finele anului trecut, doar doi
funcţionari se ocupau de cele câteva zeci de dosare de rambursare, din
bani europeni, a sumelor cheltuite de organizaţii nonguvernamentale
pentru pregătirea angajaţilor români. Urmarea: deşi legal ar fi trebuit
făcute în maximum 45 de zile, plăţile au întârziat nepermis de mult
(chiar şi până la şase luni), potrivit EVZ.
Cum era să moară Ceuşescu într-un accident aviatic similar, în Rusia
Coincidenţe stranii leagă catastrofa aviatică în care şi-a pierdut viaţa preşedintele Poloniei, Lech Kaczynski, de un alt incident aviatic, petrecut tot în Rusia, avându-l ca protagonist pe fostul dictator Nicolae Ceauşescu, scrie România Liberă. În noiembrie 1957, o delegaţie românească de nivel înalt care mergea la Moscova pentru a participa la celebrarea Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie a fost victima unui accident aviatic controversat, din care Ceauşescu a scăpat nevătămat.
Independenţii, dependenţi de dosare şi de slăbiciuni personale
Foştii pesedişti constituie nucleul dur pe baza căruia Cotroceniul construieşte "alternativa" de stânga la PSD, condusă de generalul Oprea, scrie Jurnalul Naţional. Considerăm că este în interesul opiniei publice să fie cunoscut întregul istoric al acestor oameni politici, înainte ca ei să fie ambalaţi în Uniunea Naţională pentru Progresul României şi serviţi electoratului pe post de "reformatori".
Încătuşarea lui Costiniu adânceşte falia din justiţie
Asociaţia Magistraţilor invocă tortura în arestarea şefului Secţiei Civile a Curţii Supreme. Asta, după ce s-a opus protestului celor peste 400 de magistraţi pentru reforma justiţiei, scrie EVZ. Reprezentanţii AMR - al cărei preşedinte onorific este Viorica Costiniu, soţia judecătorului arestat - susţin acum că „purtarea magistratului în cătuşe reprezintă o atitudine deliberată de intimidare şi umilire, o demonstraţie nepermisă de forţă şi discreditare a puterii ju de căto reşti”.