Cum vede Ambasada SUA presa din România. Antena 3, descrisă ca un post critic al Statelor Unite ale Americii şi Uniunii Europene

Cum vede Ambasada SUA presa din România. Antena 3, descrisă ca un post critic al Statelor Unite ale Americii şi Uniunii Europene

Imagine de arhivă

Ambasada Statelor Unite la Bucureşti a transmis cu ocazia Zilei Mondiale a Libertăţii Presei că ameninţările recente la adresa reporterilor de investigaţie din România nu îşi au locul într-o societate democratică. În anul 2016, Ambasada SUA analiza într-un document orientarea, calitatea şi proprietarii celor mai importante organizaţii de media din România, online şi TV.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Ameninţările recente la adresa reporterilor de investigaţie din România nu îşi au locul într-o civilizaţie democratică, occidentală.
 
Instituţiile de presă responsabile au un rol important în slujirea interesului public. Stimulând existenţa unei preşe libere, cetăţenii şi comunităţile sunt mai bine informaţi, mai activi şi mai implicaţi în procesul decizional politic şi îşi pot trage mai bine guvernul la răspundere", se arată într-un comunicat de presă al ambasadei SUA.
 
"Libertatea de exprimare, şi, deopotrivă, statul de drept, egalitatea, umanitatea şi respectul reprezintă fundamentele pe care sunt întemeiate statele democratice. Presă şi independenţa judiciară stau la baza alianţei noastre NATO”, se mai arată în mesajul ambasadei.
 
Presa românească, în viziunea Ambasadei SUA
 
Un document realizat de Ambasada Statelor Unite la Bucureşti în 2016, şi publicat de G4media, descrie orientarea, calitatea şi proprietarii celor mai importante organizaţii de media din România, online şi  TV. Documentul, obţinut de Judicial Watch în luna octombrie 2018 printr-o cerere de liber acces la informaţii, inventaria, în anul 2016, nu mai puţin de 52 de organizaţii media.
 
În documentul se arată că Antena 3, de pildă, este un „critic strident al instituţiilor statului de drept, al procurorilor, al Statelor Unite ale Americii şi al Uniunii Europene”. Publicaţia G4media nota pe această temă că „Antena 3 pozează de ani de zile în post de televiziune pro-american, se laudă cu distincţii primite în Statele Unite şi cu afilierea la CNN, în timp ce imaginea postului TV controlat de familia Voiculescu la Departamentul de Stat este de televiziune anti-SUA şi anti-Uniunii Europene.”
 
Despre Hotnews.ro, Ambasada SUA scrie că este o „publicaţie de ştiri online independentă, susţine instituţiile statului de drept, antreprenorii mici şi medii”. Despre Ştiri pe Surse, Ambasada americană notează că este o „platformă online de ştiri apropiată de Dan Voiculescu şi PNL”, iar despre DC News „publicaţie online, serveşte interesele lui Dan Voiculescu, controlată de angajaţii şi comentatorii Antena 3”.
 
Descrierea publicaţiilor din presa română
 
Agerpres – agenţie de ştiri deţinută de guvernul român
 
Adevărul – cotidian naţional, general şi independent, deţinut de omul de afaceri Cristian Burci
 
Aktual24 – site web de ştiri şi analiză condus de Andrei Bădin (Nota redacţiei: confuzie cu Flux24, care aparţine jurnalistului)
 
Antena 1&3 – canale TV cu mare audienţă deţinute de mogulul Dan Voiculescu (Partidul Conservator, PSD), Intact Media. De multe ori critici stridenţi ai instituţiilor statului de drept, ai procurorilor, ai Statelor Unite ale Americii şi ai Uniunii Europene. Dan Voiculescu se află în închisoare pentru corupţie, iar Intact Media a fost acuzată de şantaj de furnizorul de cablu RCS&RDS.
 
Azi – ziar al PSD, cu mică circulaţie. Este condus de fostul secretar general al PSD Octavian Stireanu.
 
B1TV – post de televiziune generalist, deţinut de oamenii de afaceri Sorin Oancea (50%) şi George Păunescu (50%).
 
BreakingNews24.ro – site web, apropiat de PSD şi Antena 3.
 
Bursa – cotidian de afaceri privat, publicat de Meta Ring SRL (coordonat de jurnalistul Florian Goldstein).
 
Click – tabloid controlat de Adevărul Holding. Fără orientare politică.
 
Contributors.ro  – Platformă independentă de analiză şi comentarii.
 
Cotidianul – ziar online, deţinut de jurnalistul controversat Cornel Nistorescu.
 
Curentul – cotidian naţional online deţinut de omul de afaceri Mihai Iacob.
 
Curierul National – cotidian de afaceri privat coordonat de Adrian Voinea. Independent.
 
DCNews – publicaţie online, serveşte interesele lui Dan Voiculescu, controlată de angajaţii şi comentatorii Antena 3.
 
Digi24 – canal de ştiri de televiziune profesionist, deţinut de furnizorul de cablu RCS&RDS.
 
Economica.net – site online de afaceri privat, independent.
 
Europa FM – radio privat, deţinut de compania franceză Lagardere. Orientată pe ştiri.
 
Evenimentul Zilei – cotidian naţional controlat de consultantul politic Dan Andronic. Doi dintre acţionarii săi sunt Elena Udrea şi Sebastian Ghiţă. Provoacă agenda politică, susţinător al lui Traian Băsescu şi Victor Ponta.
 
Formula AS – săptămânal independent fondat în 1990 de jurnalista Sânziana Pop. Orientare creştină, pro-natură şi viaţă sănătoasă.
 
Flux24 – platformă online independentă care uneori publică ştiri senzaţionaliste, fără nicio sursă. Proprietar necunoscut. (confuzie cu Aktual24)
 
Gandul – portal online de ştiri deţinut de Grupul Mediafax (controlat de Adrian Sârbu).
 
Hotnews – publicaţie de ştiri online independentă, susţine instituţiile statului de drept, antreprenorii mici şi medii.
 
In Linie Dreapta – platformă de analiză anti-comunistă şi conservatoare.
 
In Politics – platformă de ştiri şi analize apropiată de PNL. Redactor şef Bogdan Tiberiu Iacob.
 
Jurnalul National – cotidian naţional deţinut de Intact Media a mogulului Dan Voiculescu. De multe ori critic cu statul de drept, Statele Unite şi Uniunea Europeană. Dan Voiculescu se află în închisoare pentru corupţie, iar Intact Media a fost acuzată de şantaj de furnizorul de cablu RCS&RDS.
 
Kamikaze – săptămânal de investigaţii şi satiric, independent.
 
La Punkt ­– platformă de analize şi comentarii independentă.
 
Libertatea – tabloid, deţinut de trustul elveţian Ringier. Atitudini pro-PSD.
 
Mediafax – platformă naţională parte a Grupului Mediafax (controlată de Adrian Sârbu)
 
National – tabloid controlat de controversatul om de afaceri Iliuţă Naghi. Orientare politică schimbătoare.
 
News.Ro – agenţine online de ştiri privată, independentă.
 
Political Scan – portal de analiză politică, ştiri şi interviuri, conectat cu sociologul Sebastian Lăzăroiu.
 
Press One – platformă online de media independentă, deţinută de omul de afaceri şi filantropul american Don Lothrop.
 
Pro TV – canal TV generalist cu mare audienţă, deţinut de Media Pro (deţinută de Central Media Enterprises. Time Warner are 39.10% din CME).
 
PS News – platformă online de ştiri operată de susţinătorii mogulilor Dan Voiculescu şi Sebastan Ghiţă.
 
Profit.ro – platformă online de afaceri, privată şi independentă.
 
Puterea – conform rapoartelor media, proprietarii sunt investitori ruşi necunoscuţi, reprezentaţi de omul de afaceri român Adrian Thiess. Controlat de Georgian Puiu. Orientare politică schimbătoare.
 
Radio Romania – serviciu public român de radio cu mai multe canale. Include Rador, agenţie care oferă radio şi transcripturi TV.
 
Realitatea TV – canal de televiziune generalist controlat de consultantul politic şi omul de afaceri Cozmin Guşă, susţinător al PNL.
 
Republica – platformă online independentă, controlată de trei reporteri. Focalizată pe reportaje, interviuri şi tineri antreprenori.
 
Revista 22 – revistă independentă, intelectuală, academică.
 
Ring – ziar gratuit distribuit în metroul din Bucureşti. Este proprietatea primarului PSD al sectorului 3 Robert Negoiţă. (nota redacţiei: publicaţie între timp închisă)
 
Romania Libera – cotidian independent naţional, deţinut de controversatul om de afaceri Dan Adamescu, deseori critic la adresa PSD şi susţinător fervent a instituţiilor statului de drept. (Nota redacţiei: cotidianul a schimbat politica editorială după moartea lui Dan Adamescu) 
 
România Mare – săptămânal extremist fondat de scriitori comunişti Corneliu Vadim Tudor şi Eugen Barbu. Proprietar necunoscut.
 
Romania TV (RTV) – televiziune generalistă deţinută de mogulul Sebastian Ghiţă, deputat PSD, susţinător al PSD.
 
Reporter Virtual – platformă online de ştiri şi analize independentă.
 
Stiri pe Surse – platformă online de ştiri apropiată de Dan Voiculescu şi PNL. Publică articolele controversatului comentator Sorin Roşca Stănescu.
 
TVR – Televiziunea publică naţională a României; deţine o reţea de canale de televiziune
 
Voice of Russia (VOR), Russia Today, Sputnik.md – platforme online în limba română. Deţinute de guvernul Rusiei (virulente împotriva Occidentului)
 
Wall-Street.ro – platformă online de afaceri, privată, independentă.
 
Ziare.com – platformă editorială şi de ştiri online, independentă, deţinută de fondul de investiţie american Broadhurst, de multe ori funcţionează ca agregator.
 
Ziarul Financiar – cotidian privat de afaceri, publicat de Grupul Mediafax.
    

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările