De ce nu vor românii să plătească prin SMS taxa de pod de la Feteşti. Ce variante au şoferii care vor să treacă Dunărea

De ce nu vor românii să plătească prin SMS taxa de pod de la Feteşti. Ce
variante au şoferii care vor să treacă Dunărea

Şoferii au preferat să stea la coadă decât să plătească taxa de pod prin SMS FOTO Adevărul

Mii de turişti şi-au început cu stângul concediul pe litoral, după ce au rămas blocaţi în trafic ore în şir. Nebunia cea mai mare a fost la punctul de taxare de la Feteşti, pentru că mulţi şoferi refuză să achite taxa prin SMS sau la benzinării. Trafic greoi este şi pe podul Giurgiu-Ruse, din cauza lucrărilor de reabilitare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Drumul spre mare a devenit zilele acestea un adevărat calvar pentru cei care au ales să-şi petreacă concediul de odihnă pe Litoralul românesc. Luni dimineaţă, pe Autostrada Soarelui, mii de maşini au mers în coloană, cu viteza melcului. Ca şi în sezoanele estivale precedente, “călcâiul lui Ahile” a fost punctul de taxare de la Feteşti, unde s-au format cozi pe mai mulţi kilometri. Dar, spre deosebire de anii anteriori, şoferii au la dispoziţie şi alte mijloace de plată a taxei de pod, care i-ar fi scutit de statul la coadă. Cu toate acestea, cei mai mulţi s-au încăpăţânat să îndure soarele arzător şi să plătească cu banii jos.

Poliţiştii au încercat zadarnic să-i convingă pe şoferi să achite taxa prin SMS sau la staţiile de distribuţie a carburanţilor autorizate. Psihologul Mihai Copăceanu a explicat, pentru “Adevărul”, de ce sunt reticenţi românii să plătească printr-un simplu mesaj text trimis de pe telefon.

”Este vorba, în primul rând, de reticenţă faţă de tehnologie. Oamenii cred că e mai bine să aibă banii în mână decât să rişte să fie păcăliţi. Au tot timpul impresia că cineva vrea să-i fure. Deşi se spune că această gândire este apanajul bătrâneţii, sunt şi mulţi tineri cu aceeaşi mentalitate. Pe de altă parte, românii sunt comozi, nu vor să se mai complice cu mesaje. Nu în ultimul rând, oamenii nu au simţ civic, nu sunt responsabili social. Nu se gândesc că dacă ei stau un sfert de oră la coadă, alţii în spatele lor ajung să stea mult mai mult, şi tot aşa. Ţine de cultura poporului şi asta se educă foarte greu”, a arătat Mihai Copăceanu.

Cum putem plăti prin SMS taxa de pod

Prin staţia de taxare de la Feteşti, şoferii pot trece liber pe benzile doi şi trei, în ambele sensuri, dacă au taxa plătită în avans sau ulterior, până la ora 24 a zilei următoare trecerii, la staţiile de distribuţie a carburanţilor autorizate (OMV Petrom, MOL, Rompetrol) sau prin SMS, la numărul 7577, număr disponibil în reţelele de telefonie mobilă Orange, Vodafone Telekom Mobile şi RCS&RDS.

În mesajul trimis către acest număr, clientul trebuie să precizeze numărul de înmatriculare şi categoria tarifată. De exemplu, pentru un autoturism mesajul ar trebui să arate astfel: B13ABC 1 (mai exact, număr de înmatriculare la care se adaugă categoria maşinii).

Rute alternative spre litoral

Blocaje în trafic au fost nu numai la Feteşti, dar şi după ieşirea de pe A2, până la nodul rutier cu DN39, în apropiere de Agigea. Cu nervii întinşi la maxim mulţi şoferi au încercat să fenteze coloana mergând pe banda de urgenţă, iar asta a creat cum era de aşteptat o altă problemă: echipajele de poliţie nu au putut ajunge în timp util la locul unui accident rutier, pentru a fluidiza circulaţia.

Coloane de maşini s-au format şi pe Centura Bucureşti, la intrarea pe Autostrada Soarelui, atât dinspre Glina, cât şi dinspre Otopeni.

Pentru a evita aglomeraţia de pe A2, poliţia recomandă mai multe rute alternative: DN2A Constanţa - Hârşova - Slobozia - DN21 Slobozia - Drajna - DN3A Drajna - Lehliu-Gară - DN3 Lehliu-Gară - Fundulea - Bucureşti; DN2A Constanţa - Hârşova - Slobozia - Urziceni - DN2 Urziceni - Bucureşti sau DN3 Constanţa - Murfatlar - Adamclisi - Ostrov (traversare cu bacul) - Călăraşi - DN21 Călăraşi - Drajna - A2 Drajna - Bucureşti sau, din municipiul Călăraşi, DN3 Călăraşi - Lehliu-Gară - A2 Lehliu-Gară - Bucureşti.

Alternative de trecere a Dunării


În această perioadă, când se efectuează lucrări de reabilitare la podul peste Dunăre de la Giurgiu, administratorul reţelei rutiere, CNADNR, recomandă conducătorilor auto ca, pentru trecerea în Republica Bulgaria, să folosească şi punctele alternative de trecere a frontierei, după cum urmează: Calafat (rutier), Bechet (trecere cu bacul), Zimnicea (bac), Călăraşi (bac), Negru Vodă (rutier) şi Vama Veche (rutier).

Cât costă trecerea cu bacul

** Pe la Călăraşi. Societatea comercială Coslo Zinca SRL Călăraşi are sub operare două bacuri care efectuează traversarea Dunării la km 375 - mal stâng pentru Braţ Ostrov - mal drept, cu legătură spre Constanţa şi Silistra - Bulgaria. Tarife: camion 50 de euro (235 de lei), autoturism 18 lei, autocar 200 de lei, pasagerii gratuit. Trecerile au loc între orele 4.00 şi 24.00. Tot la Călăraşi, societatea Ostrovit SRL Ostrov are sub operare trei bacuri care efectuează traversarea la km 374 Dunăre - mal stâng pentru Braţ Ostrov - mal drept cu legătură spre Constanţa şi Silistra - Bulgaria. Tarife: camion 100 de lei, autoturism 15 lei, autocar 100 de lei, pasagerii gratuit. Treceri au loc în intervalul orar 5.00-24.00.

** Pe la Zimnicea. Trecerile cu bacul în zona Zimnicea-Svistov şi retur au loc în intervalul orar 7.00-20.30. Tarife: 2 euro pentru un pasager, 3 euro pe motocicletă, 4 euro pe autoturism, 8 euro pe microbuz, autobuze şi autocare 20-27 de euro, camioane 32 până la 71 euro.

** Pe la Turnu Măgurele. Trecerea cu bacul pe ruta Turnu Măgurele - Nikopol este efectuată de societatea Eurobac SRL cu bacul de trecere „Europa“ şi Bulgarian River Shiping cu bacul de trecere „Bdin“. Program de funcţionare: zilnic la orele 9.00, 12.00, 16.00 şi 19.30. Tarife: 1,5 euro pentru un pasager, 2 euro motocicleta, 11 euro autoturism, 39 euro microbuz, camion sau autocar, 67 de euro TIR sau autocar cu remorcă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: