Bijuteria industriei româneşti de aeronave, un avion ROMBAC 1-11, scos la vânzare pe internet. Preţul, numai 350.000 de euro. În ce stare e aeronava

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mândria industriei româneşti de aeronave, un exemplar  de avion de pasageri ROMBAC 1-11, a ajuns de vânzare pe internet. Avionul, cu înmatricularea YR-BRE, a fost cândva în proprietatea companiei falimentare Romavia şi este scos la vânzare de B2Kapital Portfolio Management  la preţul de 350.000 de euro.

ROMBAC-ul YR-BRE a operat primul zbor pe 27 martie 1986 şi a intrat în flota Romavia. La un moment dat, a fost închiriat către Aero Asia, dar a revenit la Romavia. Avionul a fost retras de la zbor pe 23 septembrie 2009 şi a fost garat pe Aeroportul Otopeni. 

Conform anunţului, avionul este dotat cu două turboreactoare cu dublu flux Rolls-Royce Spey Mk 512-14DW, poate lua la bord 119 pasageri cu un echipaj de doi piloţi şi “se află în stare foarte bună de conservare”. În anunţ se apune că are  aproximativ 6.000 de ore de zbor, dar unele date arată că ar fi zburat  8.188 de ore şi că ar avea la activ 7.210 de aterizări. 

Operatorul a intrat în faliment

Romavia a fost o companie aeriană de stat, în subordinea Ministerului Apărării Naţionale, înfiinţată în aprilie 1991 pentru a asigura zborurile preşedintelui şi miniştrilor români. Ulterior compania a început să efectueze şi zboruri regulate spre câteva destinaţii din Europa. Între obiectele de activitate ale companiei s-au numărat şi transportul trimiterilor poştale şi reparaţia avioanelor. Compania şi-a încetat activitatea în 2014 prin faliment.

Proiectul ROMBAC, realizat în proporţie de 10 la sută

Proiectul ROMBAC avea în plan să construiască 80 de aeronave, dar – din păcate – doar 9 au fost produse  la Întreprinderea de Avioane Bucureşti (actuala Romaero), după licenţa avionului englez mediu curier BAC 1-11. A fost singurul avion comercial cu reacţie din Europa comunistă, cu excepţia modelelor produse de URSS. Toate au fost cumparate de Tarom, care le-a exploatat incomplet pentru că nu li s-a permis accesul pe aeroporturile occidentale din cauza nivelului ridicat de zgomot. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite