RAPORT Agenţia Naţională de Integritate, „model de bună practică”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Raportul de audit a stabilit că ANI este un model pentru toate instituţiile FOTO Adevărul
Raportul de audit a stabilit că ANI este un model pentru toate instituţiile FOTO Adevărul

Agenţia Naţională de Integritate este un model de bună practică la nivel internaţional, iar recomandările primite în ultimii ani au fost îndeplinite în proporţie de 90%. Aşa arată ultimul raport de audit extern al activităţii Agenţiei Naţionale de Integritate pe 2012, realizat de compania Deloitte.

Raportul activităţii Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI) pe 2012 a scos la iveală faptul că instituţia este percepută ca un model de bună practică la nivel internaţional, atât pentru statele în curs de dezvoltare, cât şi pentru democraţiile consolidate.

Astfel, studiul a relevat faptul că 90% din obiectivele Strategiei de prevenire şi combatere a averilor nejustificate, conflictele de interese şi de incompatibilitate stabilite de Agenţie au fost duse la îndeplinire.

ANI a procesat anul trecut aproape două milioane de declaraţii de avere şi interese

Inspectorii de integritate au lucrat anul trecut pe două coordonate: în prima parte a anului aceştia au verificat potenţiale situaţii de incompatibilitate la nivelul administraţiei publice locale, iar în a doua jumătate a anului s-au concentrat pe declaraţiile de avere şi interese obligatorii pentru candidaţii care îşi doreau să fie aleşi în administraţia locală sau să devină membrii ai Legislativului.

Dacă în prima parte a anului, inspectorii au demarat procedurile de evaluare pentru 190 de consilieri locali şi judeţeni, bănuiţi că s-ar afla în stare de incompatibilitate sau conflict de intere, în perioada alegerilor au fost procesate 1.177.047 de declaraţii de avere şi interese.

„Activitatea inspecţiei de integritate se remarcă prin volumul de dosare instrumentate de către inspectorii de integritate, înregistrându-se o medie de peste două sute de dosare în lucru per inspector în cursul anului 2012 (cu un maxim de patru sute de dosare în lucru per inspector). În ceea ce priveşte activitatea desfăşurată de către şefii de servicii, directori, directori generali, am constatat că aceştia realizează atât activităţi de verificare pentru dosarele ce le-au fost repartizate, cât şi supervizare şi monitorizare a activităţii inspectorilor de integritate din subordine”, se arată în raport.

Raport: nu au fost identificate deficienţe în ceea ce priveşte managementul

Auditorii externi au remarcat şi faptul că Agenţia „a implementat în proporţie de 90% recomandările aferente observaţiilor rezultate în urma auditului extern al managementului ANI pentru anii 2009, 2010 şi 2011”, nefiind identificate „deficienţe în ceea ce priveşte managementul ANI”.

„Conducerea instituţiei a adoptat o abordare modernă, bazată pe elaborarea şi dezvoltarea sistemelor de control managerial în procesul decizional, dovedind totodată eforturi focalizate pe oportunităţi, independenţă operaţională şi o atitudine pro-activă, asigurând implementarea pe termen scurt mediu şi lung a unor obiective clare şi coerente asumate de către conducerea Agenţiei”, se mai arată în document.

În ceea ce priveşte activitatea departamentului juridic, auditorii au reţinut „o creştere cantitativă a numărului de dosare câştigate în instanţă”.

Procedurile utilizate de auditori au constat în analiza a 193 dosare de evaluare (eşantion selectat aleatoriu), verificarea implementării a 160 proceduri operaţionale actualizate şi realizarea a zeci de interviuri cu angajaţii şi managementul instituţiei.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite