România a bătut palma cu Elveţia pentru un ajutor ce va duce la terminarea prelungirii Magistralei 4 de metrou
0Documentelede finanţare parţială a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou Lac Străuleşti-Gara Progresu au fost semnate astăzi la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP).
Este vorba despre acordul de Proiect şi Acordul de Implementare aferente Proiectului, dar şi „Studiu de pre-fezabilitate (SPF) şi Studiu de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu”.
Contractul face parte din cadrul Obiectivului 2 al Ariei de concentrare 4 – „Îmbunătăţirea mediului înconjurător” a Programului de Cooperare Elveţiano - Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.
Cele două documente sunt:
- Acordul de Proiect între Elveţia, reprezentată de Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice al Consiliului Federal Elveţian (SECO) şi Guvernul României, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate Naţională de Coordonare (UNC) şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de Organism Intermediar (OI)
- Acordul de Implementare între Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate Naţională de Coordonare (UNC), Ministerul Transporturilor şi Metrorex S.A., în calitate de Beneficiar, pentru realizarea Proiectului „Studiu de pre-fezabilitate (SPF) şi studiu de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, aprobat la data de 12 iulie 2012, în cadrul Obiectivului 2 al Ariei de concentrare 4 – „Îmbunătăţirea mediului înconjurător” a Programului de Cooperare Elveţiano - Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse”.
Durata Proiectului este de 30 de luni, iar valoarea este de 10 milioane de franci elveţieni (fără TVA), din care contribuţia elveţiană nerambursabilă este de maximum 85%, respectiv 8,5 milioane de franci elveţieni, iar contribuţia părţii române este de minimum 15%, respectiv 1,5 milioane de franci elveţieni.
Obiectivul principal al proiectului este de a sprijini Metrorex S.A. în decizia sa de extindere a Liniei 4 de metrou, între Gara de Nord şi Gara Progresu. Activitaţile includ elaborarea Studiului de pre-fezabilitate (SPF), a Studiului de Fezabilitate (SF), precum şi a unui studiu multimodal de transport pentru Bucureşti, a unui studiu de siguranţă privind creşterea potenţială a traficului pe Linia 4 şi sprijinirea realizării unui parteneriat instituţional între Metrorex şi companii de transport public din Elveţia.
Pe aceeaşi temă:
Cum s-ar putea transforma Bucureştiul după extinderea Magistralei 4 de metrou
Astaldi a câştigat contractul pentru tronsonul Străuleşti. Cum va arăta noua staţie de metrou
Contractul pentru execuţia lucrărilor pentru extinderea până în Străuleşti a fost semnat astăzi