Preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov cere demisia şefului de la Transporturi. „Mă deranjează ce zice Dedu. De un an cer ca RATB-ul să se tranforme în transport unitar“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Petrache vrea ca RATB-ul să facă legătura între Ilfov şi Bucureşti FOTO Arhiva Adevărul
Petrache vrea ca RATB-ul să facă legătura între Ilfov şi Bucureşti FOTO Arhiva Adevărul

Preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Marian Petrache, cere demisia lui Ion Dedu, director executiv al Direcţiei Transporturi din Primăria Municipiului Bucureşti. Solicitarea vine după ce Dedu a declarat că trebuie dezvoltată o strategie comună de transport public pentru Capitală şi Ilfov fără să-l consulte şi pe şeful de la Ilfov.

Declaraţia lui Ion Dedu vine cu un an întârziere, după cum spune Marian Petrache, care explică, pentru adevarul.ro, că aceeaşi propunere a făcut-o şi el, doar că reprezentanţii municipalităţii au amânat orice fel de discuţie pe această temă.

„De un an tot fac demersuri pe lângă PMB ca RATB-ul să se transforme într-un transport unitar şi Dedu vine acum să zică asta. Acesta este motivul pentru care îi cer demisia, mie mi-e ruşine când mă întreabă cetăţenii ce se întâmplă cu transportul“, a spus Petrache.

Totodată, acesta a mai precizat faptul că din cauza lipsei unei legături între  Ilfov şi Bucureştiul, în ceea ce priveşte transportul în comun, mai multe zone ale judeţului nu sunt dezvoltate. „Sunt oameni care nu-şi permit să plătească foarte mult ca să ajungă la muncă în Capitală, iar mijloacele de transport care leagă acum Ilfovul de Bucureşti nu oferă condiţii bune“, a declarat Marian Petrache.

Preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov spune că are o soluţie eficientă şi deloc complicată: mijloace de transport în comun ale RATB care să facă legătura cu judeţul vecin, iar oamenii care locuiesc în Ilfov să nu mai fie nevoiţi să plătească sume mari pentru a putea ajunge în Capitală. De asemenea, Marian Petrache spune că a fost deranjat şi de faptul că Primăria Capitalei a refuzat orice fel de dialog.

Dedu: În locul unui sistem integrat de transport, avem două 

Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi din cadrul PMB, anunţa în urmă cu două zile, după întâlnirea Grupului de Mobilitate, că din punctul său de vedere va trebui dezvoltată o strategie comună de transport.

„În mod normal, în momentul de faţă trebuie dezvoltată o strategie comună de transport public. Aceasta înseamnă că liniile din Bucureşti ce acced periferia pot uneori să deservească şi localităţile limitrofe din judeţul Ilfov, în condiţiile în care există această cooperare, şi avem foarte multe solicitări din partea primăriilor care sunt în zona adiacentă şi aici pot să spun Mogoşoaia, chiar şi Buftea, unde avem transport public asigurat cu RATB-ul“, spunea, marţi, Dedu.

Tot atunci, spunea Ion Dedu, în condiţiile în care se dezvoltă o strategie de transport pentru Ilfov, introducându-se alţi operatori, va trebui să se realizeze o delimitare între zone de transbordare a călătorilor din sistemul de transport public judeţean şi cel bucureştean.

„În loc să avem un sistem integrat de transport public Bucureşti-Ilfov, avem două sisteme de transport ce undeva trebuie să se schimbe. Acest lucru va crea probleme legate de graficele de circulaţie, mai precis, călătorii vor pierde foarte mult timp când vor schimba vehiculele respective şi acesta va crea un disconfort, pe de altă parte vor fi nevoiţi să plătească de două ori - odată că merg din Ilfov spre Bucureşti şi odată în zona Capitalei“, a spus, potrivit Agerpres, Ion Dedu, precizând că în loc să fie un transport integrat Bucureşti-Ilfov, s-au creat două sisteme distincte.

Pe aceeaşi temă:

Scrisoarea bicicliştilor către CE: preocuparea Primăriei Capitalei, lipsa de transparenţă. Pe foaie apar proiecte care nu se găsesc în realitate

Biciclişii şi Primăria Capitalei continuă războiul: „Iar au fost lăsate lucrurile în coadă de peşte“

Întâlnirea Grupului de Mobilitate, tot în coadă de peşte: Primăria nu a confirmat

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite