Gabriela Firea anunţă că sâmbătă va fi dat circulaţiei Podul Ciurel-Nod Virtuţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul Ciurel FOTO HotNews
Podul Ciurel FOTO HotNews

Primăria Capitalei a finalizat lucrările la Pasajul Ciurel, iar circulaţia pe pod va fi reluată sâmbătă, 19 septembrie, a anunţat Gabriela Firea, primarul Capitalei. Lucrările la pasaj au fost pornite în 2010 şi termenul de finalizare trebuia să fie în decembrie 2014, acum aproape şase ani.

Pasajul Ciurel, inaugurat şase ani mai târziu decât era prevăzut termenul de finalizare, e parte din străpungerea spre Autostrada A1, o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu din Capitală. 

Proiectul în valoare de 240 milioane de lei nu este, însă, în totalitate dus la capăt. Pasajul se opreşte în strada Amilcar Săndulescu care nu duce nicăieri.

„Sâmbătă deschidem Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Capitală. Azi am facut ultimele verificari iar maine e zi doar de retuşuri. Proiectul, început acum 14 ani, a stat aproape 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureşteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiţi în plus. 90% dintre lucrări au fost realizate în aceşti 4 ani de mandat. Vă anunţ cu mare bucurie, asadar, că am finalizat Podul Ciurel - Nod Virtuţii, pe care se va putea circula începând sâmbătă, 19 septembrie“, a scris Gabriela Firea joi pe Facebook. 

Ea a mai spus că acesta nu este un simplu pod, ci o construcţie de infrastructură foarte complexă formată dintr-un pod hobanat peste Dâmboviţa, două pasaje supraterane peste Şoseaua Virtuţii şi un pod la nivelul solului peste Râul Dâmboviţa, plus 9 bretele rutiere.

„Este, însă, de datoria mea să vă informez că acest proiect se putea finaliza şi mai repede şi cu cheltuieli mai mici, in favoarea bucureştenilor. Pentru că acest proiect a fost blocat şi s-a încercat cu disperare oprirea sa definitiva. Este un proiect demarat acum 14 ani care a fost blocat în instanţă aproape 10 ani de zile. Iar pierderile nu sunt doar la capitolul timp, ci este vorba şi de pierderi financiare. Acest proiect a fost blocat de Mihail Danes, cofondator al Uniunii Salvaţi Bucureştiul, prieten şi susţinător al lui Nicuşor Dan şi de Asociaţia Salvaţi Bucureştiul. De ce? Pentru că dl Daneş şi-a construit în zona respectivă o casă, evaluată la aproape 1 milioan de euro, cunoscută drept “casa roz” de la Ciurel şi celebră deja pe diferite site-uri, casă ce are, printre altele, şi un adăpost antiatomic“, a completat primarul general.

Ea a acuzat că „blocajul creat de Nicuşor Dan, asociaţia sa şi familia Daneş a cauzat Primăriei Capitalei pierderi de aproape 10 milioane de euro, sume care au fost solicitate de constructor în baza prevederilor contractuale“.

„Proiectul a costat în final 50 de milioane de euro, deşi ar fi trebuit să coste doar 40. Concret, proiectul Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada A1 a fost iniţiat de Primăria Capitalei încă din anul 2006, când această lucrare a fost declarată de utilitate publică de către CGMB. Lucrările efective au început în anul 2010, dar s-au oprit la scurt timp, pentru că familia Daneş, împreună cu asociaţia şi susţinută de domnul Nicuşor Dan, au dat în judecată Primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca podul Ciurel să nu se construiască. Au solicitat pe rând: să se desfiinţeze autorizaţia de construire, să se anuleze în instanţă PUZ-ul de sector. Nu au reuşit, dar s-au pierdut foarte mulţi ani. Instanţa a decis că nu este afectată viaţa de familie a celor care deţin “casa roz” şi nici proprietatea privată“, a mai explicat Firea. 

   

  

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite