FOTOGALERIE Bucureşti, o capitală europeană în care se intră pe bâjbâite. Porţile oraşului, aproape „secrete”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autorităţile care se ocupă de aspectul şi marcarea drumurilor din Capitală nu au luat în considerare şi intrările în Bucureşti, cele care ar trebui să le facă trecătorilor o primă impresie despre oraş. Pe oriunde s-ar face aceste intrări, tot ceea ce pot vedea şoferii sunt doar câteva indicatoare şterse şi lipsite de personalitate.

Fie că intrăm de pe una dintre cele trei autostrăzi, sau că venim dinspre Ploieşti, pe DN 1, Alexandria sau Giurgiu, marcajele spun toate aceeaşi poveste: „Bucureşti”. De cele mai multe ori marcajele care anunţă intrarea în cetatea lui Bucur sunt banale şi lipsite de însemnătate.

De cele mai multe ori, aceste plăcuţe metalice pe care scrie „Bucureşti” sunt însoţite de stema oraşului, care, la unele intrări,  a fost dezlipită, aşa cum este în cazul intrării dinspre Bragadiru, şi de un mesaj sec  cu „Bine aţi venit” transpus în engleză şi franceză. Panourile nu atestă în niciun fel faptul că urmează să intrăm într-o capitală europeană.

„cureşt” în loc de „Bucureşti”

La intrările de pe cele trei autostrăzi, plus cea de pe DN1 - Bucureşti - Ploieşti, semnul care marchează intrarea în oraş este o placă destul de mare prinsă în centrul unei bolte metalice.

Intrarea din Otopeni este caraghioasă, pe lângă panoul a cărui stemă s-a decolorat complet, în dreapta se înalţă o coloană de fier ce anunţă intrarea în Capitală. Din panou lipsesc trei litere, astfel că „Bucureşti” a fost transformat în „cureşt”. Câţiva paşi mai încolo, în locul unui monument care să ofere informaţii istorice despre oraş, este montat un alt panou simplu  ce aparţine Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

La intrarea din Voluntari, aceeaşi poveste. Un panou simplu pe care scrie „Bucureşti”, dar care poate fi lăudat pentru faptul că are stema ceva mai viu colorată. În stânga şi în dreapta panoului mai sunt amplasate trei indicatoare rutiere a căror vopsea scorojită se va şterge în curând.

Jilava mai aproape de tine”

De departe cea mai urâtă intrare în Capitală este cea dinspre Giurgiu, unde nici pomeneala de vreun indicator care să te avertizeze că ai intrat sau ai ieşit din oraş, cu excepţia unui panou al unui proiect european pe care stă scris mesajul „Jilava, mai aproape de tine”. În jur, peisajul este dezolant, presărat cu mormane de gunoaie şi haite de câini vagabonzi.

Imediat cum intri în oraş pe ambele părţi ale şoselei se înalţă mândre două case cu turnuleţe fără garduri. Nici drumul nu este prea prietenos, şoferii trebuie să circule cu grijă să nu-şi distrugă roţile în zecile de gropi formate în această iarnă.

image

Panou digital la ieşirea spre Piteşti

În vest, la intrarea spre cartierul Militari, este imposibil să nu îţi dai seama că oficial ai intrat în Bucureşti. Aici, datele problemei se modifică puţin, cel puţin din perspectiva panoului care este ilustrat la fel ca celelalte, cu singura menţiune că textul este de două ori mai mare. Imediat, în dreapta, ascuns după un panou publicitar îşi aşteaptă clienţii un mic local unde se pot servi mici.

La ieşirea din oraş stăm ceva mai bine. Imediat cum se iese din Militari se intră pe A1, autorităţile au montat un panou digital pe care sunt afişate ultimele avertizări despre situaţia carosabilului.

Spre sud, la intrarea dinspre Bragadiru, nu avem decât două panouri ale căror alb se transformă în negru din cauza trecerii timpului şi a lipsei de întreţinere. Aici stema Bucureştiului a fost de mult timp dezlipită. Pe lângă acest aspect, mai important este faptul că nu există niciun alt indicator care să îi ghideze pe şoferi spre anumite localităţi sau puncte din oraş.

În Bucureşti mai există zeci de intrări adiţionale aşa cum este şi cea care duce spre prelungirea Ghencea, unde de cele mai multe ori, în cursul săptămânii, se formează cozi interminabile din cauza stopului care acordă prioritate celor care ies din oraş.

Însă, în afară de acest stop, autorităţile au uitat să mai pună şi altele care să semnalizeze că şi pe aici se poate intra în Capitală, iar în această situaţie se află mai multe astfel de intrări „secrete”.

Porţi de acces moderne în 2035

În Capitală se poate ajunge prin cel puţi 21 de intrări, pe care Municipalitatatea le-a mai mărit de-a lungul anilor dar a uitat să le marcheze. Totodată, mai mulţi arhitecţi au prezentat în 2011 un concept de proiect pentru cele mai importante intrări în Bucureşti, respectiv cea din vest, din sud şi din est, care intersectează şoseaua de centură. 

Pentru că această şosea a fost construită pe itinerariul fostului fostului fort de apărare al oraşului, încă înainte de primul Război Mondial, urbaniştii doresc să scoată în evidenţă ceea ce a mai rămas din aceste construicţii militare, transformându-le în atracţii turistice.

 Ei şi-au imaginat intrările sub forma unor porţi în jurul cărora să se construiască mai multe spaţii de agrement.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite