Bucureştiul, transformat într-un megaşantier (I)

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anul 2006 transformă Bucureştiul într-un uriaş şantier. Municipalitatea demarează o serie de lucrări de anvergură la infrastructură: încep lucrările la Pasajul de la Basarab, modernizarea a

Anul 2006 transformă Bucureştiul într-un uriaş şantier. Municipalitatea demarează o serie de lucrări de anvergură la infrastructură: încep lucrările la Pasajul de la Basarab, modernizarea a peste 1.800 de străzi periferice atât din zona de nord a Capitalei, cât şi din sud, se fac pasaje subterane, se construiesc noi parcări.
Lucrările vor fi efectuate şi de Primăria Capitalei, dar şi de cele de sector. "Trebuie să intervenim la toate pasajele din Capitală, începând cu Pasajul Victoria şi cu Pasajul Mărăşeşti. şi Pasajul Grant trebuie să intre în reparaţii, dar acest lucru este imposibil, deocamdată, din cauză că, în condiţiile în care se circulă acum, deplasarea cu autoturismele în acea parte a Bucureştiului ar fi blocată", ne-a declarat viceprimarul Capitalei, Răzvan Murgeanu. Acesta a precizat că autorităţile vor fi cu ochii pe constructori, deoarece s-a descoperit că la Pasajul Mărăşeşti calitatea betonului folosit a fost de trei ori mai proastă decât se angajaseră executanţii lucrării. Bucureştiul are banii - obţinuţi din emisiunea de eurobonduri (500 milioane de euro) şi dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii (475 milioane de euro). Vor fi investite, din banii municipalităţii, 475 milioane de euro pentru refacerea străzilor periferice ale oraşului, lipsite în prezent de utilităţi publice (apă, canal, asfalt, reţele electrice, gaze). Municipalitatea promite să realizeze şi un studiu pentru managementul traficului, care presupune lărgirea a peste o sută de intersecţii din zona centrală a Capitalei, dar şi realizarea unei noi artere de penetraţie din centru către zona de sud-vest a oraşului (Piaţa Victoriei - Buzeşti - Berzei - Uranus). Dacă în sectoarele 1, 4 şi 5, primarii Andrei Chiliman, Adrian Inimăroiu, respectiv Marian Vanghelie se concentrează pe realizarea reţelelor de apă-canal-asfalt, pentru primarii de la sectoarele 2 şi 3 construirea de locuinţe este prioritatea numărul 1. Încep lucrările de construire la pasajul de la Basarab, la parking-ul de la Gara de Nord sau cele pentru viabilizarea terenurilor virane şi modernizarea de străzi.

Locaţiile celor 23 de pasaje supra şi subterane:
Piaţa Gării de Nord, Piaţa Ateneului Român, Piaţa Obor, Piaţa Sudului, str. Edgar Quinet, Piaţa Sălii Palatului, Piaţa Amzei, Piaţa Presei Libere, Piaţa Domenii, Piaţa Valter Mărăcineanu, Piaţa Hurmuzachi, Piaţa Dorobanţi, Parcul Herăstrău-Pavilion H, Esplanada Gara Băneasa, Piaţa Alba Iulia, şos. ştefan cel Mare - Blocul Perla, Restaurantul Pescăruş, Bd. Magheru (magazinul Eva), Muzeul ţăranului Român, Piaţa Charles de Gaulle, şoseaua ştefan cel Mare-Aleea Circului, str. Barbu-Văcărescu - Bd. Lacul Tei şi Piaţa Universităţii.

60 de străzi reabilitate
În sectorul 1: Bd. Al.I.Cuza, Bd. Banu Manta, Bd. Poligrafiei, str. Mihai Eminescu, Bd. I. Mihalache, Calea Griviţei, str. Al. şerbănescu, str Turda, Bd. Mareşal Averescu, Bd. Mărăşti, Calea Giuleşti, şos. Chitilei, Bd. I.Gh. Duca, şos. Orhideelor, str. M. Vulcănescu; în sectorul 2: şos. Pantelimon, str. Barbu Văcărescu, şos. Pipera; în sectorul 3: şos. Gara Căţelu, Calea Dudeşti; în sectorul 4: str. Sergent Iriceanu, şos. Vitan-Bârzeşti, str. Gh. şincai; în sectorul 5: şos. Antiaeriană, şos. Viilor, şos. Alexandriei, Calea Rahovei, Bd. George Coşbuc, Bd. Regina Maria, şos. Odoarei, Bd. Tudor Vladimirescu; în sectorul 6: Prelungirea Ghencea, Str. Orhideelor, str. Răzoare, şos. Grozăveşti, Bd. Ghencea, Bd. Iuliu Maniu, str. Lujerului, str. Braşov, str. Virtuţii, str. Geniului.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite