Al doilea pod al Pasajului suprateran Mihai Bravu capătă contur. Lucrarea de infrastructură, gata la sfârşitul anului
0Lucrările de la Pasajul Mihai Bravu, lucrare de infrastructură care ar putea soluţiona problemele de trafic din patru cartiere din sudul şi din nordul Capitalei, se apropie de final. În timp ce primul pod al pasajului a fost inaugurat la începutul lunii iunie, cel de-al doilea pod începe să capete contur, după cum a anunţat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat pe o reţea de socializare că „atât ziua cât şi noaptea peste 150 de oameni lucrează la finalizarea relocărilor reţelelor de termoficare şi electrice, la pilele podului, la rampe şi la grinzile de metal“ al celui de-al doilea pod al pasajului suprateran Mihai Bravu.
De asemenea, edilul a precizat că toate grinzile din beton armat precomprimat pentru firul doi al podului au fost deja montate.
Sute de muncitori lucrează în ture pentru finalizarea pasajului FOTO Facebook Sorin Oprescu
„Se lucrează la monolitizarea lor. Tablierul metalic este montat în proporţie de 60% şi, pentru a nu se perturba circulaţia rutieră, se lucreaza noaptea la montajul tablierului. Se monteaza alternativ cele două arce, urmând ca săptmâna viitoare să fie finalizat montajul acestora. Concomitent, se lucrează la sensul giratoriu de sub pasaj (intersectia Mihai Bravu - Calea Văcăreşti - Bulevardul Tineretului)“, susţine primarul Sorin Oprescu.
Reprezentanţii municicpalităţii susţin că întreaga lucrare de infrastructură va fi inaugurată până la sfârştiul acestui an, chiar dacă primul pod al pasajului - pe sensul Big Berceni - Văcăreşti - a fost deschis circulaţiei pe 1 iunie.
35 de milioane de euro
Pasajul Mihai Bravu va avea două poduri paralele, peste Splaiul Unirii – Râul Dâmboviţa şi, respectiv, peste intersecţia Prelungirea Şoselei Mihai Bravu – Calea Văcăreştilor. Fiecare pod va avea două benzi de circulaţie. Costurile pentru realizarea întregii lucrări de infrastructură se ridică la 155,7 milioane de lei, inclusiv TVA, adică aproximativ 35 de milioane de euro.
Pasajul Mihai Bravu va avea două poduri FOTO Mediafax
Potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, pasajul va fi traversat zilnic de peste 48.000 de maşini şi va rezolva problemele de circulaţie a patru mari cartiere, însumând peste 600.000 de locuitori: Berceni-Olteniţei, Balta Albă, Pantelimon şi Colentina. Concret, pentru a ajunge din cartierele din sudul Capitalei în cele din nord, sau invers, şoferii nu vor mai fi obligaţi să tranziteze centrul oraşului.
Potrivit edilului-şef al Capitalei, Pasajul suprateran Mihai Bravu va ajuta, de asemenea, la descongestionarea traficului în zonele Brâncoveanu, Niţu Vasile, Bulevardul Berceni şi fosta Macaralei.
Întârzieri de peste un an
Deşi investiţia de la Pasajul Mihai Bravu a început în anul 2011, lucrările au fost oprite în anul 2012, după ce firma Romstrade, deţinută de afaceristul Nelu Iordache, câştigătoarea licitaţiei pentru construirea pasajului, a intrat în insolvenţă. Astfel, în decembrie 2012, contractul cu aceasta a fost reziliat, după ce municipalitatea plătise deja 37 de milioane de lei.
Primul pod al pasajului a fost inaugurat la începutul lunii iunie FOTO Sever Gheorghe
Timp de peste un an lucrările au fost îngheţate, deoarece a fost necesară realizarea unei noi licitaţii. În urma acesteia, lucrările au fost atribuite unui nou constructor, reprezentat de asocierea italiană Astaldi Spa – Astalrom SA.
Citeşte şi:
Primul pod al noului pasaj Mihai Bravu-Splaiul Unirii din Capitală a fost inaugurat