„Adevărul“ Moldova s-a angajat să promoveze egalitatea de gen

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cotidianul „Adevărul“ Moldova a fost printre cele 25 de instituţii mass-media din Republica Moldova care au semnat astăzi un angajament de promovare a egalităţii gender în produsele jurnalistice. Lista rămâne deschisă.

Astfel, redacţiile s-au angajat să prezinte echilibrat bărbaţii şi femeile în articolele din toate domeniile, să asigure vizibilitatea femeilor în campaniile electorale, să promoveze experte în domenii tradiţional masculinizate şi viceversa, să utilizeze date statistice dezagregate după criteriul de gen, să evite folosirea unui lmbaj sexist etc.

Evenimentul încheie un proiect de autoevaluare a mass-media prin prisma dimensiunii de gen, un exerciţiu la care au participat 18 instituţii de presă scrisă şi online în lunile februarie-octombrie 2013. Rezultatele monitorizării arată că bărbaţii sunt de aproape două ori mai mediatizaţi decât femeile, iar cel mai mare dezechilibru se înregistrează în articolele despre politică, sport, media, tehnologii informaţionale şi sport.

Presa din Moldova publică mai des materiale care au ca protagonişti bărbaţi

Proiectul a fost desfăşurat de Asociaţia Presei Independente, cu suportul UN Women şi al Ambasadei Suediei în Republica Moldova.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite