Monica Babuc: Procesul de optimizare a şcolilor va fi revizuit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În procesul de optimizare a instituţiilor de învăţământ din ţară au fost admise acţiuni pripite şi chiar greşite. În acest context, Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării planifică să-l revizuiască, cu aplicarea în cadrul evaluării a patru grupuri de indicatori. Declaraţii în acest sens a făcut ministra Monica Babuc în cadrul briefingului de presă susţinut după şedinţa săptămânală a Partidului Democrat, transmite IPN.

Monica Babuc a declarat că în perioada în anilor 2010-2017, în Republica Moldova au fost închise 218 şcoli, iar alte 303 au fost reorganizate. 

Premisele care au dus la această reformă, spune ministra, sunt numărul mic de elevi, lipsa cadrelor didactice, dar şi prognozele demografice negative pentru localităţile în care au fost optimizate şcolile.

Monica Babuc a menţionat că, în cadrul evaluării, primul grup de indicatori va viza impactul economic al procesului de optimizare. Al doilea şi al treilea grup se va referi la impactul asupra factorului uman, în special asupra elevilor şi a cadrelor didactice. Al patrulea grup de indicatori va stabili care a fost impactul închiderii şcolilor asupra localităţilor în care a avut loc procesul. 

Ministerul va finaliza o etapă de evaluare până la 1 februarie 2018 pentru a stabili şi a elabora o strategie de redimensionare a reţelei de instituţii de educaţie, astfel încât pentru un an nou şcolar existe o viziune clară despre cum trebuie să evolueze procesul de optimizare.

În altă ordine de idei, ministra s-a referit la curricula şcolară, care urmează să fie revăzută, pe motiv că este extrem de complexă şi îngreunează capacitatea elevilor de a asimila cunoştinţe. Totodată, urmează să fie examinat procesul de prezentare a rapoartelor de către cadrele didactice, întrucât pedagogii pierd în prezent foarte mult timp pentru elaborarea acestora.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite