Cea mai mare companie de telefonie fixă din Moldova a înregistrat o scădere de circa 15% a vânzărilor
0Vânzările pe piaţa de telefonie fixă din Republica Moldova sunt în scădere al patrulea an consecutiv, chiar dacă numărul abonaţilor este în creştere, arată un raport al ANRCETI.
Anul trecut operatorii de pe această piaţă au avut vânzări de 1647,27 milioane de lei (circa 140 de milioane de dolari) cu 14% mai puţin ca în anul 2010.
Potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) privind evoluţiile acestei pieţe, este deja al patrulea an consecutiv când vânzările sunt în scădere.
Cel mai tare au scăzut vânzările companiei Moldtelecom, care controlează 95% din piaţa de telefonie fixă, în timp ce cele ale micilor operatori companiei Moldtelecom au stagnat. În consecinţă cota de piaţă după volumul vânzărilor a întreprinderii Moldtelecom a coborât la circa 98%.
În acelaşi timp numărul abonaţilor la serviciile de telefonie fixă a crescut cu 1,6%, până la 1.180 mii.
Urmare a acestor evoluţii, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a micşorat cu 14% şi a însumat 116 lei.
Specialiştii spun că recesiunea pieţei date este cauzată, pe de o parte, de intensificarea fenomenului de substituţie a serviciilor de telefonie fixă cu cele mobile, iar, pe de altă parte, de diminuarea consumului serviciilor de telefonie fixă provocată de criza economico-financiară din ţară.