Pasagerii pot solicita compensaţii dacă zborul se reţine sau este anulat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aeroport Chisinau

În cazul în care un zbor întârzie sau se anulează, pasagerii trebuie sa beneficieze de asistenţă şi deservire, inclusiv în eventualitatea unei redirecţionări. De asemenea, au dreptul la o compensaţie, cu anumite excepţii. Precizările vin din partea Autorităţii Aeronautice Civile în contextul perioadei estivale în care numărul zborurilor s-a dublat, transmite IPN.

În cazul anulării unui zbor, pasagerii nu pot solicita compensaţii dacă au fost informaţi despre anulare cu cel puţin două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută. De asemenea, dacă sunt informaţi despre anulare într-un interval cuprins între 14 şi 7 zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală cu mai puţin de patru ore după ora de sosire prevăzută. O altă excepţie o reprezintă situaţia în care sunt informaţi despre anulare cu mai puţin de şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de două ore după ora de sosire prevăzută.

În momentul în care pasagerii sunt informaţi despre anulare, acestora li se oferă explicaţii privind posibilităţile de transport alternative. Operatorul de transport aerian nu este obligat să plătească compensaţii dacă poate face dovada că anularea este cauzată de circumstanţe extraordinare, care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile. Sarcina dovedirii faptului că pasagerul a fost într-adevăr informat despre anularea zborului, cu indicarea momentului precis, revine operatorului de transport aerian.

Pasagerii au dreptul la compensaţii, asistenţă şi deservire şi pentru întârzierea unui zbor peste ora de plecare prevăzută. De exemplu, dacă întârzierea este de două ore, în cazul zborurilor de peste 1.500 de kilometri sau mai puţin. La fel dacă este de trei ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor intracomunitare de peste 1.500 de kilometri şi al oricăror alte zboruri cuprinse între 1.500 şi 3.500 de kilometri sau timp de patru ore sau mai mult, în cazul tuturor zborurilor care nu se încadrează în primele două categorii.

Valoarea acestor compensaţii este de 250 de euro pentru toate zborurile de 1.500 de kilometri sau mai puţin, 400 de euro pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 şi 3.500 de kilometri şi 600 de euro pentru toate zborurile care nu se încadrează în primele două categorii.

În cazurile când pasagerul a procurat un bilet de avion de la compania aeriană pentru o cursă regulată, asistenţa urmează a fi oferită de către compania dată. Solicitările şi reclamaţiile vor fi direcţionate în adresa companiei aeriene, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorităţii Aeronautice Civile. În cazul unei curse neregulate, charter, atunci când pasagerul a procurat un pachet turistic, prin intermediul unei agenţii de turism şi nu are legătură directă contractuală cu compania aeriană, asistenţa va fi acordată de către agenţia turistică. Solicitările şi reclamaţiile vor fi direcţionate în adresa agenţiei de turism, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorităţii Aeronautice Civile.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite