Cine sunt candidaţii la preşedinţia IPNA „Teleradio Moldova” şi ce îşi propun ei. „Compania are nevoie de un restart”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cinci candidaţi s-au înscris pentru preşedinţia TRM. FOTO: Adevărul
Cinci candidaţi s-au înscris pentru preşedinţia TRM. FOTO: Adevărul

Consiliul de Observatori (CO) a făcut publice proiectele de intenţie ale persoanelor care candidează pentru funcţia de preşedinte al IPNA Compania „Teleradio-Moldova” (TRM) şi de director al Radio Moldova. Pentru ocuparea funcţiei de preşedinte al TRM şi-au depus CV-urile şi proiectele de activitate cinci candidaţi.

Brega: depolitizare

Activistul Ghenadie Brega, fratele jurnalistului şi activistului civic Oleg Brega, unul dintre candidaţii la funcţia de director al TRM, intenţionează să asigure caracterul public şi transparent al instituţiei şi să pună radioul şi televiziunea, întreţinute de buget, în serviciul tuturor cetăţenilor. Ghenadie Brega vrea să insituie la TRM „pluralismul de păreri” şi promite că întreprinderea va renunţa treptat la publicitate şi la emisiunile comerciale. În scrisoarea de motivaţie, Ghenadie Brega spune că se va opune vehement oricăror presiuni politice. 

Secăreanu: independenţă financiară 

Jurnalistul şi redactorul Ştefan Secăreanu, la rândul său, vrea să consolideze autonomia şi independenţa editorială a TRM excluderea „oricăror influenţe” asupra acesteia. Candidatul intenţionează să „consolideze independenţa financiară” a TRM prin gestionarea transparentă a fondurilor, atragerea donaţiilor şi sponsorizărilor din proiecte internaţionale, dar şi prin introducerea unui abonament pentru radio şi televizor. Tot Ştefan Secăreanu, intenţionează să ofere „cunoştinţe, abilităţi şi atitudine care constituie profesionalismul managerului; management îndreptat către buna organizare, competitivitate, echilibru; rentabilizare, către creşterea veniturilor si micşorarea cheltuielilor”.

Bordeianu: trenduri de ultimă generaţie 

Jurnalista Olga Bordeianu se va axa pe modernizarea imaginii, sunetului şi a contentului televiziunii publice prin implementarea „trendurilor internaţionale de ultimă generaţie”. 

Terguţă: digitalizarea TRM 

Jurnalistul Ion Terguţă intenţionează să digitalizeze compania TRM prin implementarea a două strategii de dezvoltare: eTV şi iTV. Prima constă în „informatizarea tuturor activităţilor companiei, iar a doua constă în utilizarea Internetului pentru promovarea imaginii companiei. Ion Terguţă crede că IPNA „Teleradio Moldova” trebuie să atragă investiţii care vor consta în peste 25 % din buget. „O prioritate absoluta este scăderea nivelului de cheltuieli pentru antenă. Tehnologiile actuale nu justifică volumul de cheltuieli suportat de IPNA”.

Scorpan: posturi TV în centre urbane 

Producătorul TV Nicu Scorpan optează pentru un „pluralism financiar şi editorial, iar jurnaliştii vor opta pentru un caracter dinamic, atractiv, divers şi combativ al emisiunilor. Pentru obţinerea produsului de calitate, avem nevoie de un climat moral adecvat dintre generaţiile creatorilor TV şi excluderea protecţionismului privat şi descriminatoriu din practica Televiziunii”. Nicu Scorpan vrea ca în cele mai importante centre urbane din Moldova să fie deschise posturi locale TV, cu  buletine informative. Pe lângă stat, alte surse pentru funcţionarea Televiziunii vor fi obţinute din subvenţii publice, venituri publicitare şi sponsorizare, venituri din comercializarea operelor audiovizuale şi închirierea spaţiilor, acorduri de programe, oferirea serviciilor tematice plătite etc.

Jurnalistul român, Iulian Comănescu, care a făcut un training şi o evaluare a companiei publice, crede că TRM are nevoie de „un restart pornind de la conţinut, cu accent în primul rând pe departamentul de ştiri”. „Poziţia bună în topul naţional e dată de acoperirea pe care o are TRM-ul în prezent, mai bună decât a altora - deci numai un avantaj tehnic. Digitalizarea terestră riscă să zgâlţâie rău această poziţie, fiindcă în Moldova recepţia prin antenă e mult mai importantă decât în România (...) M-am bucurat să regăsesc cele de mai sus în proiectul lui Ion Terguţă, un tip teafăr la minte, tânăr şi cu experienţă în mediul privat, mediu competitiv prin natura lui”, concluzionează Comănescu într-o postare pe Facebook.

Precizăm că, în cadrul şedinţei din 8 mai, Consiliul de Observatori al IPNA „Teleradio Moldova” a stabilit organizarea concursului pentru funcţia de preşedinte al TRM la data de 4 iunie, iar pentru postul de director al Radio Moldova pe data de 5 iunie.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite