Top 5 ponturi să-ţi recâştigi încrederea în tine. Cine sunt oamenii cu care nu trebuie să ne comparăm niciodată

Top 5 ponturi să-ţi recâştigi încrederea în tine. Cine sunt oamenii cu care nu trebuie să ne comparăm niciodată

Gândurile sănătoase ne ajută să depăşim situaţiie dificile

Fiecare din noi se simte, la un moment dat, deznădăjduit, neîncrezător în forţele proprii şi nefericit. Nu trebuie să disperăm, pentru că stă în puterea noastră să ne recâştigăm încrederea în sine.

Ştiri pe aceeaşi temă

Emoţiile negative sunt parte din viaţa noastră şi reprezintă o sursă de informaţii cu privire la noi înşine. Unele dintre ele, cum ar fi tristeţea sau nemulţumirea, sunt considerate de către specialişti ca fiind emoţii sănătoase sau adaptative.

“Acestea sunt susţinute de gânduri sănătoase şi direcţionează persoana înspre comportamente care o ajută să depăşească situaţia dificilă pe care o traversează”, susţine psihologul sălajean Mihaela Pintea-Chereji.

În anumite momente, de regulă în relaţie cu diferinte evenimente de viaţă, încrederea în propria persoană scade. Este momentul în care ne macină gânduri precum „nu pot”, “nu sunt capabil”, “nu am prea multe de oferit”, “nu sunt o persoană suficient de bună”, gânduri care duc la deznădejde şi disconfort profund. Ce este de făcut în asemenea situaţii? Cum am putea să ne simţim din nou capabili şi încrezători?

Psihologul Mihaela Pintea-Chereji ne propune cinci strategii fundamentate ştiinţific, care, dacă sunt aplicate în mod consecvent, ne pot ajuta să creştem nivelul de încredere în propriile forţe:

1. Conştientizaţi faptul că sunteţi o fiinţă umană complexă care nu poate fi evaluată global
“Faptul că aţi avut o nereuşită sau mai multe, o dezamăgire în viaţa personală sau profesională nu înseamnă că sunteţi un eşec ca persoană. Suntem cu toţii persoane imperfecte, dar valoroase prin simplul fapt că trăim”, precizează specialistul. Într-o astfel de situaţie, ni se recomandă să facem diferenţa între comportament şi persoană. Psihologul propune înlocuirea etichetării „Sunt un eşec dat fiind că am  avut un eşec”  varianta sănătoasă „Sunt o persoană imperfectă şi valoroasă prin simplul fapt că trăiesc. Am avut un comportament nepotrivit/lamentabil/neperformant şi voi face tot ce depinde de mine astfel încât să nu îl mai repet”.
 
2. Evitaţi să vă comparaţi cu ceilalţi
Gândiţi-vă la propria persoană ca la o fiinţă în continuă dezvoltare. “În momentul de faţă e foarte uşor să ne comparăm cu ceilalţi sub diverse aspecte prin intermediul reţelelor de socializare în care vizualizăm doar acele aspecte pe care persoanele doresc să le scoată în evidenţă. Oare dumneavoastră ce aveţi de oferit? Care sunt punctele dumneavoastră tari?”, punctează Mihaela Pintea-Chereji.
 
3. Evaluaţi situaţia în care vă aflaţi din perspective multiple
Dacă cineva ar fi în situaţia mea, ce sfat i-aş da? Cum ar aborda oare situaţia o altă persoană? Dacă ar fi să nu mă concentrez excesiv pe negativ (pe ce nu am, pe ce nu merge bine, pe ce am pierdut) ce aş vedea? Ce lucruri pozitive există în viaţa mea? Oare am ceva de învăţat din această experienţă?
 
4. Gândiţi-vă la situaţiile de viaţă în care aţi reuşit să traversaţi diverse greutăţi
Deşi probabil v-a fost foarte greu, aţi reuşit să suportaţi acele situaţii. Iar faptul că le-aţi traversat probabil v-a transformat într-o persoană mai puternică decât înainte, mai spune psihologul, sugerând să întocmim o listă cu momentele de cumpănă pe care am reuşit să le depăşim.
 
5. Căutaţi sprijin în familie, în prieteni, în persoane apropiate şi apelaţi la ajutor de specialitate dacă aveţi convingerea că neîncrederea vă afectează considerabil diverse domenii din viaţă. “Psihologul vă poate ajuta să discerneţi mai clar natura problemei, vă poate explica care sunt mecanismele care au contribuit la dezvoltarea acesteia şi vă poate propune un plan de intervenţie pentru depăşirea/ameliorarea ei”, conchide Mihaela Pintea-Chereji.


Vă mai recomandăm:

Care sunt semnele clare ale depresiei, boala secolului XXI. Dacă simptomele durează două săptămâni trebuie mers de urgenţă la medic

“Exprimă-te liber 2016”: Cine sunt premianţii concursului naţional de consiliere şcolară prin art-terapie

Creşă versus grădiniţă. Plusurile şi minusurile decisive pentru părinţii nehotărâţi în privinţa viitorului copilului

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările