Şase cauze mai puţin cunoscute ale deshidratării. Cum ne afectează consumul de alcool

Şase cauze mai puţin cunoscute ale deshidratării. Cum ne afectează consumul de alcool

Când corpul uman pierde o cantitate mai mare de lichide decât cea pe care o primeşte, apare deshidratarea. Simptomele acestei stări sunt senzaţia de gură uscată, setea extremă, numărul redus de micţiuni, urina închisă la culoare şi, în unele situaţii, oboseală, ameţeală, dureri de cap.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu toţii suntem expuşi riscului de deshidratare dacă nu asigurăm corpului nostru cantitatea necesară de fluide. Acest fenomen apare nu doar in cauze evidente, precum efortul fizic prelungit, consumul redus de lichide ori temperaturile ridicate, ci şi din motive mai puţin cunoscute.

1. Alcoolul
Alcoolul are efect diuretic, prin urmare va mări cantitatea de urină produsă şi, implicit, va accelera deshidratarea organismului. Potrivit specialiştilor, fiecare 50 ml de alcool consumaţi vor determina rinichii să producă 120 ml de urină pe lângă cei 60-80 ml pe care îi produc în mod normal în fiecare oră.

2. Medicamentele
În această categorie intră, evident, diureticele, pe care medicii le prescriu, de regulă, persoanelor cu afecţiuni cardiace ori hipertensivilor, laxativele utilizate pe termen lung, dar şi orice medicament care are ca efect secundar diareea sau stările vomitive.

3. Menstruaţia
La menstruaţie, corpul femeii are nevoie de un aport sporit de lichide, întrucât fluctuaţiile de hormoni din această perioadă afecteaza hidratarea organismului. În plus, un flux abundent poate fi o cauză a deshidratării.

4. Stresul
Stresul are numeroase efecte negative asupra organismului, inclusiv de a provoca deshidratarea. Acest lucru este explicat de faptul că pe fondul stresului, glanda suprarenală creşte producţia hormonilor de stres, în defavoarea aldosteronului – ce are un rol esenţial în menţinerea echilibrului sodiu-potasiu în organism. Apariţia unui dezechilibru determină deshidratarea.

5. Consumul redus de fructe şi legume
Unele fructe şi legume conţin până la 90% apă, iar includerea lor în dietă poate împiedica apariţia deshidratării. În această categorie intră pepenele verde şi cel galben, căpşunele, piersicile, castraveţii, salata şi dovleceii.

6. Îmbătrânirea
Pe măsură ce înaintăm în vârstă, senzaţia de sete scade, iar corpul îşi reduce capacitatea de a stoca apa, iar corpul începe să se deshidrateze. În plus, consumul redus de lichide va acutiza starea de oboseală.

Citiţi şi:

Sfaturi pentru o voce sănătoasă. De ce specialiştii spun că este nerecomandată dregerea glasului

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: