Turnu Severin: Lucrări întârziate la Eurogara din Severin

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constructorii finalizează lucrările la faţada clădirii
Constructorii finalizează lucrările la faţada clădirii

După ce au trecut printr-o perioadă de stagnare din cauza unor probleme tehnice, lucrările la Gara din Turnu Severin sunt pe final.

Lucrările pentru o nouă gară în Severin au demarat în vara anului 2004.  Conform proiectanţilor, clădirea urma să fie cea mai modernă staţie feroviară din ţară. Proiectul a ajuns însă în impas, din cauza costurilor uriaşe pe care le-ar fi implicat construcţia culoarului 8 european.

Investiţie de şase milioane de euro

Pentru mutarea liniilor şi construirea uneia de la zero, ar fi fost nevoie de aproximativ 20 de milioane de euro, în condiţiile în care lucrarea a fost proiectată pentru 6 milioane. Aceste neînţelegeri au dus la abandonarea temporară a lucrărilor.

După o întâlnire între prefectul judeţului şi factorii de decizie în acest proiect, s-a ajuns la un compromis mai ieftin, care a dus la reluarea lucrărilor în urmă cu două luni. La acea vreme, constructorul anunţa că la sfârşitul lui 2009, gara va fi gata. Nu a fost însă o predicţie chiar exactă. Deşi s-a lucrat aproape la foc continuu, noi probleme tehnice au făcut ca termenul să fie prelungit.

50 de muncitori lucrează la finisaje

În momentul de faţă, chiar şi pe o vreme dominată de ninsoare şi frig, peste 50 de muncitori lucrează pentru a finaliza staţia feroviară. „Termenul a fost prelungit din cauza unor chestiuni tehnice care au necesitat timp pentru a fi rezolvate. Deşi noul termen a fost stabilit pentru 15 februarie 2010, estimez că la sfârşitul lunii ianuarie 2010 vom inaugura gara”, ne-a spus Tibi Giuca, patronul de la Building Exim, constructorul gării.

Până să devină cea mai frumoasă gară din ţară, staţia Severin este un adevărat chin pentru călători, care nu au o sală de aşteptare cu minim de confort, iar întregul complex este un şantier imens. De altfel, clădirea nouă pentru pietoni şi pasarela pietonală spre oraş sunt deja finalizate, urmând ca până la finalul lunii ianuarie, constructorii să refacă peroanele, în timp ce o firmă specializată va lucra la instalaţiile de semaforizare şi semnalizare. Proiectul este finanţat printr-un credit contractat de SNCFR, iar valoarea sa este cifrată la aproape 6 milioane de euro.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite