Veşnica problemă a începutului de an şcolar: bătaia pentru un loc în clasa învăţătoarelor renumite

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bătaia pentru o învăţătoare provoacă în unele şcoli  FOTO Eduard Enea
Bătaia pentru o învăţătoare provoacă în unele şcoli  FOTO Eduard Enea

Repartizarea copiilor din clasa pregătitoare continuă să creeze situaţii conflictuale în şcoli. După ani de zile în care părinţii şi-au ales învăţătoarea, iar învăţătoarea şi-a ales clasa, o procedură de repartizare în ordine alfabetică îi nemulţumeşte pe unii dintre părinţi şi pe învăţătoare.

La fel ca în 2017, şi în acest început de an şcolar repartizarea copiilor din clasa pregătitoare a provocat tensiuni între părinţi, învăţătoare, directori şi inspectorat. Scandalurile apar în cazurile în care învăţătoare cu o imagine bună ajung să fie solicitate de un număr mult mai mare de părinţi decât locurile maxime prevăzute pentru o clasă. Astfel, în timp ce o clasă poate avea maximum 25 de elevi, numărul cererilor pentru învăţătoarea de la clasa respectivă ajunge şi la 70.

În încercarea de rezolvare a problemei, Inspectoratul Şcolar a solicitat încă de anul trecut ca repartizarea să se facă în ordine alfabetică. De exemplu, dacă o unitate de învăţământ are aprobate trei clase, primul copil va intra în prima clasă, al doilea copil va intra în a doua clasă, al treilea în a treia clasă, al patrulea copil va intra în prima clasă, al cincilea în a doua clasă, al şaselea în a treia clasă şi aşa mai departe.

„Este o recomandare impusă”, acuză o învăţătoare din Timiş, nemulţumită de solicitarea Inspectoratului Şcolar. Potrivit învăţătoarei, procedura solicitată de inspectorat depăşeşte cadrul legal. Cadrul didactic, care a dorit să îşi păstreze anonimatul, a declarat că acolo unde numărul de solicitări nu depăşeşte numărul locurilor alocate, părinţii ar trebui lăsaţi să îşi aleagă învăţătoarea.  „Dacă nu există mai multe opţiuni decât numărul de locuri, nu văd unde este problema.  Oamenii s-au încadrat în 25 de cereri. Nu s-a refuzat niciun copil pe motiv etnic sau religios. La ora asta felul în care s-au impus lucrurile depăşeşte litera legii. Părinţii vor fi foarte nemulţumiţi”, a declarat învăţătoarea.

Repartizarea elevilor din clasa pregătitoare a provocat tensiuni majore în două şcoli din Lugoj. Într-unul din cazuri Consiliul de Administraţie s-a întrunit abia vineri seara pentru a lua o decizie, iar în cel de-al doilea caz Consiliul de Administraţie şi-ar fi dat demisia din cauza neînţelegerilor pe acest subiect. Într-un final, repartizările s-au făcut după algoritmul propus de Inspectoratul Şcolar, dar se aşteaptă ca în prima zi de şcoală părinţii care şi-au ales o învăţătoare, dar au fost repartizaţi la alta să reacţioneze.

Ce spune Inspectoratul Şcolar Timiş

Într-un comunicat de presă Inspectoratul Şcolar Timiş confirmă tensiunile apărute pe fondul repartizării copiilor din clasa zero, arătând că algoritmul gândit de ISJ este menit „să prevină toate formele de discriminare enumerate în actul normative”. „O formă aleatorie de constituire a formaţiunilor de studiu, alta decât cea agreată, deopotrivă, prin consultare, ar fi determinat crearea unor forme reale de discriminare (nu toţi părinţii ar fi ştiut că pot opta pentru un cadru didactic, nu toate cadrele didactice ar fi putut opta sau ar fi considerat normală exprimarea unei opţiuni în alegerea colectivului de elevi, nominal, pe care să-l conducă,  nu toţi copiii, indiferent de opţiunea părinţilor, ar fi ajuns în cadrul unei formaţiuni de studiu şi ar fi avut repartizat cadrul didactic pe care şi-l doreau, în contextul în care, acestea se constituie la nivelul maxim de 25 elevi/clasă, nu toate unităţile de învăţământ au cadre didactice repartizate pentru clasele pregătitoare în acelaşi timp, corpul profesoral pentru clasa pregătitoare nefiind constituit complet la o anumită dată), încălcând prevederile OUG 137/2000”, se arată în comunicatul Inspectoratului Şcolar Timiş.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite