Fostul director al RATT aruncă "bomba": Reabilitarea tramvaielor se putea face lejer şi mai ieftin la Timişoara

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tramvaiul-berărie de la Timişoara a fost reabilitat la RATT
Tramvaiul-berărie de la Timişoara a fost reabilitat la RATT

Eugen Stănescu, fostul director al Regiei Autonome de Transporturi Timişoara, a dezvăluit că nu era nevoie să se  investească zeci de  milioane de euro pentru modernizarea tramvaielor, de vreme ce acestea puteau fi făcute chiar la Timişoara

Primăria Timişoara a organizat o licitaţie pentru reabilitarea tramvaielor timişorene, la care au participat două firme: de Cluj şi Paşcani. Suma estimată pentru reparaţia unui singur tramvai este cuprinsă între 500.000 şi 800.000 de euro, adică aproape cât ar costa un tramvai nou nouţ.

Eugen Stănescu susţine că în spatele acestora sunt doi oameni, Gruia Stoica şi Călin Mitică, ambii având probleme de notorietate cu legea.

“Mă întreb oare Primăria Timişoara nu ştia că Regia de Transport Timişoara are deja o Secţie de Reparaţii şi Modernizări la care sunt angajaţi profesionişti pentru a efectua astfel de reparaţii şi modernizări tehnice? Sau, dacă ştia, ce logică ar avea să aloce zeci de milioane de euro când reabilitarea se poate face la un preţ indubitabil mai mic chiar de către regia care le gestionează? Toate tramvaiele germane care circulă, la acest moment, în Timişoara sunt produse în anii 1970, iar la achiziţionare aveau toate reviziile şi reparaţiile efectuate la zi, inclusiv două cicluri de modernizări”, a declarat Eugen Stănescu, vicepreşedintele Partidului Mişcarea Populară Timiş. .

Acesta vorbeşte din experienţa de fost director al RATT. Stănescu susţine că, în mod normal, dacă reparaţiile (inclusiv modernizările) costă mai mult de 30% din valoarea unui tramvai nou, se preferă achiziţia de tramvaie noi.

“Cele mai ieftine tramvaie se produc în Croaţia şi costă aproximativ 1,2 milioane de euro, deci cu aproximativ 400.000 de euro mai mult decât preţul maxim propus în contractul Primăriei pentru reabilitarea unui tramvai produs cu peste 40 de ani în urmă. Cea mai eficientă soluţie pentru creşterea calităţii transportului cu tramvaiul în Timişoara este, din punctul meu de vedere, achiziţionarea unui număr de 60 tramvaie noi printr-un contract pe 6 ani (10 tramvaie pe an) în paralel cu modernizarea în cadrul RATT  a 30 tramvaie cu maxim 150.000 euro pe tramvai, în 3 ani”, a mai spus Sănescu.

El susţine că parţial, se pot achiziţiona tramvaie noi cu fonduri de la U.E., însă proiectul trebuie să cuprindă, obligatoriu:  reabilitarea celor 40 km de linie cale simplă, construirea unui depou nou şi  un tramvai la  doi kilometri.

Amenajarea tramvaiului-berărie, care circulă în Timişoara, s-a făcut în doar trei luni din surse proprii ale RATT cu sprijinul Primăriei Timişoara, iar costurile s-au ridicat la 40.000 de lei.

Citeşte şi:

FOTO Timişoara îşi întâmpină turiştii cu primul tramvai-berărie din România

Primăria Timişoara va reabilita 30 dintre vechile tramvaie nemţeşti. La licitaţie s-au înscris două firme

Timişoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite