Primăria Timişoara, somată să achite de urgenţă peste două milioane de lei: „O greşeală de proporţii”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Administraţia condusă de Dominic Fritz se află în conflict deschis cu firma de insolvenţă din dosarul „Colterm” FOTO Facebook/Dominic Fritz
Administraţia condusă de Dominic Fritz se află în conflict deschis cu firma de insolvenţă din dosarul „Colterm” FOTO Facebook/Dominic Fritz

Conflict deschis între administratorul judiciar al companiei de termoficare din Timişoara, Consorţiul Afla & Quantum Consulting SPRL, Maestri SPRL şi Insolvein SPRL şi Primăria Timişoara.

Printr-o notificare transmisă Primăriei Timişoara, firma de insolvenţă din dosarul Colterm cere achitarea de urgenţă, până la finalul zilei de 25 martie 2022, o sumă de peste două milioane de lei. Lichidatorul spune că banii reprezintă facturi pe care Colterm le-a emis pentru primărie sau instituţii din subordine şi care nu au fost achitate.

În notificarea transmisă Primăriei Timişoara, în atenţia primarului Dominic Fritz, reprezentanţii firmei de insolvenţă arată că societatea de termoficare „nu deţine disponibilităţi băneşti necesare pentru plata consumului de gaz aferent zilelor următoare, existând astfel un risc major nu doar de creştere a penalităţilor, dar inclusive de eliminare din piaţă de către Transgaz”.

Primăria Timişoara a reacţionat imediat arătând că „adresa transmisă presei şi Primăriei Municipiului Timişoara de administratorul judiciar al Colterm, desemnat de instanţă, este fie o greşeală de proporţii a acestuia, fie o glumă extrem de proastă”.

„Altfel instituţia noastră nu îşi poate explica de ce consorţiul de firme desemnat de instanţă crede că Universitatea Politehnica Timişoara sau Universitatea de Vest din Timişoara, Curtea de Apel Timişoara sau chiar Parohia Romano Catolică ar fi instituţii în subordinea Primăriei Timişoara.

În ceea ce priveşte instituţiile care sunt cu adevărat în subordinea Consiliului Local Timişoara sau a primăriei şi cărora Colterm le-a emis facturi, facem precizarea că acestea au autonomie financiară, birou de contabilitate şi directori care decid plata acestora, drept urmare adresa trebuie să fie înmânată lor”, este reacţia Primăriei Timişoara.

Reprezentanţii municipalităţii mai arată că „administratorul judiciar a descoperit facturi pentru lucrări efectuate chiar şi în 2017, deci în urmă cu cinci ani, pentru care însă nu există procese verbale de recepţie, facturi care au fost emise abia anul trecut”. „ În lipsa acestor procese verbale de recepţie, plata acelor facturi este nelegală”, au mai transmis reprezentanţii Primăriei Timişoara.

 „Primăria Timişoara îşi reafirmă angajamentul de a susţine termoficarea centralizată în municipiu şi a demonstrat cu vârf şi îndesat acest lucru, virând doar în primele trei luni ale anului aproximativ 92 de milioane de lei către această companie. În plus, au fost virate în avans şi subvenţiile pe luna aprilie, Primăria Timişoara fiind astfel cu toate plăţile la zi.

Însă orice susţinere trebuie să aibă o bază legală, municipalitatea neputând să achite facturi ale unor instituţii de învăţământ superior, religioase sau pentru instituţii aflate în subordinea altor autorităţi centrale şi locale, cum  ar fi Ministerul Apărării Naţionale sau Consiliul Judeţean Timiş, cum eronat pare a crede administratorul judiciar”, se mai arată în reacţia municipalităţii timişorene.

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Medic acuzat că a înjurat şi îmbrâncit o tânără. „Am făcut-o nesimţită, a urmat o criză de isterie“

Scandal la Spitalul din Aiud. Medic acuzat că înjură colegii şi asistentele. Sancţiunile nu au avut niciun efect 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite