Greşeala gravă pe care o fac mulţi în bucătărie: evită porcul, dar consumă carnea de pui cu tot cu piele. De ce este totul greşit pentru siluetă

Greşeala gravă pe care o fac mulţi în bucătărie: evită porcul, dar consumă carnea de pui cu tot cu piele. De ce este totul greşit pentru siluetă

FOTO vivianpangkitchen.blogspot.com

Foarte multe persoane renunţă la carnea de porc sau la cea de vită şi consumă regulat carne de pui, în ideea de a introduce în organism o cantitate mai mică de grăsimi, dar cu un aport important de proteine.

Ştiri pe aceeaşi temă

“Din punct de vedere caloric, carnea de porc este mai bogată decât cea de pui. Este o diferenţă mare între cele două feluri de carne. Ambele sunt proteine bune, dar carnea de porc este mai grasă, pică mai greu la stomac. Depinde şi calitatea cărnii de porc, pentru că de multe ori e mai bună carnea de porc decât cea de pui”, spune dr. Mihai Abramescu, medic nutriţionist.
 
Fermierii folosesc, şi nu de puţin timp, tot felul de concentrate care fac animalul mai frumos şi mai gras, însă, carnea provenită de la astfel de animale este dăunătoare organismului. 
 
Dacă înainte carnea de pui era o alternativă mai sănătoasă şi mai ieftină la carnea roşie, din cauza hranei şi a aditivilor cu care sunt pompate păsările, aceasta are cu 50% mai multă grăsime decât în ultimii 30 de ani.

Carnea de porc, mai bună decât cea de  pui consumată cu tot cu piele 

Specialiştii ne îndeamnă să consumăm carne direct din gospodăria noastră pentru a fi siguri de caliatatea ei.
 
“Eu recomand atât porcul cât şi puiul să fie consumaţi direct din gospodărie, pentru că au carnea mai slabă. Dar dacă cineva are de ales între cele două feluri de carne să aleagă carnea de pui, dar să fie cel crescut acasă, cu grăunţe, nu cu concentrate sau cumpărat din magazin, pentru că alimentaţia animalului contează foarte mult. Pe de altă parte, puiul consumat cu tot cu piele aduce un aport de grăsime mult mai mare decât dacă s-ar consuma carne de porc. E bine să renunţăm la acea piele”, mai spune dr. Mihai Abramescu.
 
Este esenţial să alegem carnea proaspata, din surse autorizate şi să evităm, pe cât posibil, prăjirea în ulei.  
Prin prăjire, carnea de orice tip se încarcă de grăsimile folosite – ulei, margarină – şi astfel conţine mai multe calorii. Automat, devine şi mai greu de digerat. Pentru a-şi păstra toţi nutrienţii, trebuie gătită la cuptor sau prin fierbere, la foc mic.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările