Pilotul Titi Aur, despre proiectul de modificare a Codului Rutier: „Înăsprirea pedepselor este binevenită, dar problema accidentelor rutiere rămâne“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Titi Aur: Adevărul
Titi Aur: Adevărul

Pilotul Constantin (Titi) Aur a explicat pentru „Adevărul” de ce nu se va rezolva problema accidentelor rutiere din România, chiar dacă statul va înăspri măsurile de coerciţie. Ministerul Afacerilor Interne are în dezbatere publică un proiect de lege privind circulaţia pe drumurile publice, care prevede o serie de modificări majore asupra Codului Rutier.

Codul Rutier ar putea fi modificat în sensul înăspririi pedepselor pentru şoferii care încaldă legislaţia. Măsura este binevenită, crede cunoscutul pilot de raliu Constantin (Titi) Aur.

„Am fost adeptul măririi pedepselor pentru că amenzile nu sunt făcute ca să fie plătite, ci ca să nu faci fapta. Un şofer nu are dreptul să se plângă că este amenda mare. El nu trebuie să ajungă să facă fapta respectivă”, a spus Aur pentru „Adevărul“.

Pe de altă parte, Titi Aur opinează că în situaţia majorării pedepselor se va rezolva doar o mică parte din problema accidentelor de circulaţie. 

El a explicat că aproximativ 15 – 20 la sută dintre accidente sunt provocate de şoferi teribilişti: băuţi, drogaţi, vitezomani, sinucigaşi sau care folosesc maşina pe post de armă ca să se răzbune. În cazul acestor conducători auto, înăsprirea măsurilor de coerciţie ar putea să dea roade, crede pilotul. 

Alte 20% dintre accidente sunt produse de şoferi începători, care sunt prost pregătiţi. Cele mai multe accidente - 60% sunt provocate de şoferi integraţi din punct de vedere social, care au experienţă la volan, dar care nu conştientizează pericolul, s-au acomodat cu rutele sau consideră că lor nu li se poate întâmpla nimic niciodată.

”Însăprind pedepsele putem rezolva problema teribiliştilor. Pentru începători poţi să măreşti anii de închisoare cu cât vrei, acel şofer face accident pentru că nu-i bine pregătit. Pentru 60 la sută care sunt persoane încadrate corect în societate, dar care la un moment dat fac greşeala pentru că nu conştientizează pericolul, trebuie să faci o formă de protecţie a muncii cum se face în toate meseriile. Trebuie să-i aduci aminte de regulile de protecţie a muncii”, a declarat pilotul.

Acesta a mai spus că reducerea numărului de accidente rutiere trebuie să se facă prin programe naţionale coerente, care să fie implemenetate în mod simultan de Ministerul Transporturilor, Ministerul de Interne şi Ministerul Educaţiei. 

Propunere de modificare a Codului Rutier 

Ministerul Afacerilor Interne are în dezbatere publică un proiect de lege privind circulaţia pe drumurile publice, care prevede o serie de modificări majore asupra Codului Rutier.

Poliţia cere pedepse mai mari pentru şoferii care încalcă legea în trafic. Agenţii de la Rutieră vor ca în următoarele luni să înăsprească sancţiunile pentru cei care depăşesc limita de viteză şi să introducă noi amenzi pentru cei care sunt agresivi în trafic.

Şoferii care nu conduc civilizat ar urma să fie amendaţi chiar şi cu 2.900 de lei, dacă Poliţia reuşeşte să schimbe Codul Rutier. Pentru prima dată, apare termenul de „conducere agresivă”.

Se doresc sancţiuni mai dure şi pentru vitezomani. În prezent, şoferii pot rămâne fără permis 90 de zile, dacă depăşesc limita de viteză cu 50 de kilometri la oră. Noul Cod Rutier ar veni cu încă un prag de viteză.

„Pentru depăşirea vitezei cu mai mult de 70 de kilometri se atrage suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioada de 120 de zile” a spus Bogdan Ghebaur, purtător de cuvânt IGPR. 

Totodată, vor fi înăsprite şi pedepsele pentru neacordarea de prioritate sau depăşirea ilegală. Până acum, şoferii puteau să rămână fără permis pentru 30 de zile. Conform noului cod rutier, aceştia ar rămâne pietoni timp de 2 luni.

„Definim sintagma agresivitate în trafic. Nu a fost definită până acum, o mare problemă. O definim acum. Este suficient? Este foarte puţin. O componentă esenţială este infrastructura. Cum ne putem uita noi în ochii familiilor care şi-au pierdut apropiaţii în accidentele de trafic rutier când noi în 2021 nu avem o strategie de siguranţă rutieră” a spus Cătălin Codescu, membru al asociaţiei victimelor din accidente rutiere, conform Digi24. 

Noul Cod Rutier ar putea să intre în vigoare până la sfârşitul anului. Decizia vine după ce România şi-a menţinut ultimul loc în topul european al siguranţei rutiere.

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

A fost prins evadatul fugit din arestul IPJ Dolj. La 15 ani şi-a ucis bunica, iar acum e suspectat de altă crimă | VIDEO

Un bărbat şi-a ucis iubita după ce a mâncat o prăjitură cu canabis. Crima înfiorătoare a fost înregistrată

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite