Parcarea subterană care a costat o avere. Cât se mai investeşte în lucrarea demarată la Slobozia acum 8 ani

Parcarea subterană care a costat o avere. Cât se mai investeşte în lucrarea demarată la Slobozia acum 8 ani

Parcarea subternaă din Slobozia va fi finalizată în 2022 FOTO obiectiv.net

Parcarea subterană din Piaţa Revoluţiei, investiţie costisitoare demarată în urmă cu 8 ani la Slobozia, printr-o finanţare cu fonduri Regio, dar plină de vicii, va fi finalizată în 2022. Încheierea lucrărilor scoate din bugetul local încă 17 milioane de lei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Consiliul Local Slobozia a aprobat, recent, un studiu de fezabilitate care va permite finalizarea lucrărilor la parcarea subterană din Piaţa Revoluţiei. Valoarea lucrărilor este estimată la 17 milioane de lei, iar termenul de
execuţie va fi de 9 luni de la debutul lucrărilor.
 
După ce timp de 2 ani a stat în conservarea, autprităţile locale din Slobozia reiau finalizarea proiectului. Aleşii locali au votat un proiect de hotărâre care aprobă «studiul de fezabi¬litate, indicatorii tehnico-economici şi restul de executat» pentru obiectivul de investiţii «Reabilitarea Pieţei Revoluţiei». 
 
Conform documentaţiei, pentru finalizarea lucrărilor mai sunt necesari 17 milioane de lei. Lucrările pentru construirea unei parcări subterane moderne la Slobozia au fost demarate pe 15 iulie 2014 ş iau avut termen de finalizare până la 31 decembrie 2015. După ultimele calcule făcute, investiţia totală la acest proiect se ridică la 42,2 milioane de lei.
 

Carenţe structurale grave

La sfârşitul anului trecut, Dragoş Soare, primarul municipiului Slobozia a explicat că parcarea subterană are, conform unei expertize tehnice, carenţe structurale grave la nivel de proiectare şi construcţie. Pentru a deveni funcţională, construcţia trebuie să intre în lucrări de reabilitare. 
 
În prezent, conform analizei autorităţilor locale, nu este realizat accesul în parcare, în interior, elementele trecute în proiect nu sunt toate finalizate, iar investiţia se degradează pe zi ce trece.
 
„Conform informaţiilor pe care le deţin, pentru a face funcţională această parcare ea trebuie să intre într-un program de reabilitare. Obiectivul are carenţe structurale grave la nivel de proiectare şi construcţie”, spunea Dragoş Soare.  
 
Conform unei expertize comandate de fosta administraţie locale, condusă de Adrian Mocioniu, structura de rezistenţă a de la baza parcării este de 4 ori mai mică decât normativele în vigoare, pereţii sunt cu 25% mai subţiri, iar 47 de grinzi care susţin tavanul construcţiei trebuie întărite pentru ca parcarea să primească aviz de funcţionare. 

„Nu credeam că situaţia este atât de gravă. Vom cere ca cei care se fac vinovaţi de acest insucces să fie traşi la răspundere! Este o piatră de moară de gâtul comunităţii”, a spus primarul Sloboziei. 
 

Zeci de grinzi trebuie consolidate

La rândul său, consilierul primarului, Radu Gorunescu, a explicat ce este de făcut.  „Din fericire, expertiza tehnică întocmită confirmă faptul că această construcţie nu va pica. Din acest punct de vedere „we are safe”. Se recomandă, însă, să nu se intre cu peste 3,5 tone pe planşeu. În schimb, se recomandă nişte consolidări ale unor grinzi, 47 de grinzi din totalul de 110 necesită consolidări. 
 
Adică, aproape jumătate necesită consolidări, pentru că nu rezistă la sarcinile stabilite în normativele în vigoare. Expertiza prevede şi cheltuielile care ar mai trebui făcute. Este opinia acestor experţi, care trebuie tratată cu rezerva de rigoare, ca la medic”, a spus Radu Gorunescu. 
 
Construcţia parcării subterane a fost demarată de Alexandru Stoica(PSD), primar la vremea respectivă, fiind continuată de Adrian Mocioniu (PSD), care înainte de alegerile locale din 27 septembrie 2020 a trecut la PRO România, pierzându-şi mandatul. Noul primar, Dragoş Soare a câştigat alegerile locale din partea PNL şi a deţinut în 2009 funcţia de director al Direcţiei Agricole Ialomiţa.
 
Aprobarea studiului de fezabilitate pentru «restul de execuţie» este doar un prim pas către finalizarea acestei investiţii. În condiţiile în care lucrările restante vor fi scoase la licitaţie în acest an, un termen optimist pentru finalizarea lucrărilor ar putea fi sfârşitul anului 2022.
 
Concret, proiectul presupune lucrări de instalaţii la fântânile arteziene şi refacerea pavajului degradat, lucrări de reabilitare a bulevardului Chimiei şi lucrări de dotare şi amenajare a parcării subterane. Pentru asigurarea unei ieşiri din parcarea subterană, firma Euro AIM Consulting SRL, proiectantul lucrărilor restante, propune două scenarii.
 
Primul scenariu presupune construirea unei rampe deschise în lungime de 29,5 de metri, iar cel de-al doilea presupune construirea unei rampe parţial deschise în lungime de 45,7 de metri care va include şi un tunel de 21 de metri. Termenul de finalizare a acestor lucrări este de 9 luni de la data demarării lor. Indiferent de scenariul ales, proiectantul propune eliminarea planşelor metalice din proiectul iniţial cu «pereţi mulaţi». 
 
Vă mai recomandăm şi:
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările