Prejudiciu de 3,1 milioane lei din contractul cu Rupiah. Ce alte contracte păguboase a mai derulat Primăria Slatina

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Curtea de Conturi a stabilit , în urma controlului privind activitatea desfăşurată în 2015 de Primăria Slatina, un prejudiciu de aproape 3,5 milioane lei, cea mai mare sumă provenind din contractul de salubrizare a spaţiilor verzi. Nu este, însă, singurul contract păgubos.

La peste 3 milioane lei a fost evaluat prejudiciul  rezultat din derularea, în 2015, a contractului semnat între firma Rupiah şi Primăria Slatina.  Inspectorii Curţii de Conturi au stabilit că s-au efectuat „ plăţi nelegale reprezentând contravaloare servicii de salubrizare spaţii verzi facturate în anul 2015 de prestatorul de servicii şi decontate de beneficiar la un preţ mai mare decât cel prevăzut în contractul de concesiune“. Valoarea acestora se ridică la 3,153 milioane lei, în fapt paguba provenind din decontarea de trei ori a aceloraşi servicii, printr-un mecanism ingenious.

„Vă dau un exemplu, nu e vorba de valorile astea, dar acesta a fost mecanismul. Să zicem că e vorba de tăiat iarba, strâns la marginea trotuarului şi transportat. Operaţiunea să spunem că iniţial costa 3 lei, toate cele trei componente. De fapt, s-au facturat separat. Adică 3 lei pentru tăiat, 3 lei pentru transport şi aşa mai departe. Noi acum am iniţiat procedurile pentru recuperarea acestui prejudiciu. Ştiţi că acest contract a fost deja reziliat, însă paguba trebuie recuperată, evident, tot de la firmă, şi de asta ne vom ocupa în perioada următoare“, a declarat primarul Slatinei, Emil Moţ.

Contractul în baza căruia, din 2010 şi până în prezent, s-au achitat firmei Rupiah peste 60 milioane lei, a fost încheiat amiabil la sfârşitul lunii trecute, urmând ca firma să presteze încă trei luni serviciile de salubrizare a spaţiilor verzi, termen necesar pentru municipalitate pentru a înfiinţa propria firmă care va executa aceste lucrări.

Deşi din acest contract a valoarea cea mai mare, prejudicii s-au înregistrat şi din alte contracte. 193.000 lei provin din contractele atribuite direct, la preţuri supraevaluate („efectuarea de plăţi nelegale ca urmare a nestabiliri valorii estimate a contractului şi achiziţia prin procedura atribuirii directe de servicii în domeniul achiziţiilor publice la preţuri/tarife supraevaluate “), din neurmărirea înregistrării veniturilor rezultate din contracte de utilizare temporară a locurilor publice pentru terase sezoniere – 202.000 lei (este vorba, a precizat primarul Emil Moţ, de terasele ridicate pe domeniul privat al municipalităţii, pentru care s-au plătit taxe doar pentru perioada cât acestea au fost folosite, respectiv 1 mai - 1 octombrie, deşi acestea ocupă terenul permanent, prin urmare taxele ar trebui achitate pentru 12 luni/an), din acceptarea la plată a unor lucrări supraevaluate, la obiectivul de investiţii „Reţea integrată de internet, intranet şi supraveghere video la Clubul nautic şi de agrement plaja olt din municipiul Slatina”, reprezentând contravaloare taxa pe valoare adăugată, manoperă şi contribuţii sociale incluse în situaţiile de plată, în condiţiile în care executantul nu era înregistrat în scopuri de TVA şi nu avea salariaţi la data executării lucrării – 112.000 lei etc. Reprezentanţii Primăriei Slatina au făcut, în 2015, şi achiziţii interzise de legislaţie, „efectuarea de plăţi fără bază legală, pentru achiziţia de diverse bunuri (alimente şi alte produse consumabile), care nu sunt în interesul activităţii instituţiei şi sunt interzise a fi achiziţionate“, valoarea acestora cifrându-se la 13.000 lei, din nestabilirea, neurmărirea şi neîncasarea taxei pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică prejudicial calculat a ajuns la 66.000 lei etc..  

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite