Variante ocolitoare cu tuneluri care vor străpunge muntele, alternative la DN1 în zona Buşteni-Azuga

Variante
ocolitoare cu tuneluri care vor străpunge muntele, alternative la DN1 în zona
Buşteni-Azuga

Harta cu cele două variante ocolitoare pentru DN1 în zona Buşteni-Azuga

Autorităţile promit din nou variante ocolitoare ale DN1, devenit de ani de zile coşmarul şoferilor, în mod special în zona staţiunilor montane de pe Valea Prahovei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Două rute ocolitoare au fost identificate, la acest moment doar pe hartă, care vor avea menirea să preia din traficul infernal care se formează pe cel mai important drum din România.

Potrivit Consiliului Judeţean Prahova, prima rută propusă (linia roşie vezi FOTO) proneşte din dreptul cartierului Piatra Arsă (Poiana Ţapului) Buşteni va trece prin pădure până la drumul forestier existent, ocoleşte zonele rezidenţiale pe o lungime de aproximativ 3 kilometri. 

Această variantă include două tuneluri a căror lungime şi poziţie exactă vor fi determinate în urma măsurătorilor topografice. Drumul va merge apoi paralel cu DN1 şi se va finaliza cu un pasaj peste calea ferată şi râul Prahova. Pasajul suprateran propus va avea structură metalică şi beton.

A doua variantă propusă (cu linei albastră pe hartă) se desprinde din DN1 spre cartier Piatra Arsă (Poiana Ţapului) Buşteni urmând traseul unor drumuri forestiere spre domeniul castelului Cantacuzino. Această rută presupune sectoare de drum unde va fi necesară săparea unor tuneluri în munte. Traseul se continuă cu un pasaj în arc metalic peste DN1 şi calea ferată urmând ca în punctul de interferenţă să aibă acelaşi traseu cu varianta I.

Ambele trasee au o lungime de aproximativ 9 kilometri.

Consiliul Judeţean Prahova a anunţat că a fost semnat, miercuri 16 iunie, contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate privind obiectivul de investiţii „Variantă Ocolitoare Azuga-Buşteni“. Studiul va fi finalizat în 90 de zile, după care urmează licitaţia în vederea execuţiei drumului, conform sursei citate.

Studiul de Fezabilitate pentru varianta ocolitoare Azuga-Buşteni va fi realizat de firma prahoveană SC IRIMAT CONS, valoarea contractului este de 999.600 RON (fără TVA), fonduri asigurate din bugetul CJ Prahova.

Vă recomandăm şi:

Aglomeraţie şi coloane de maşini formate pe DN1 Braşov-Bucureşti, în sensul de mers spre Capitală / Poliţiştii rutieri recomandă o serie de rute alternative

Şosea de centură construită la Comarnic. Cât va ajuta viitorul drum la fluidizarea traficului de coşmar de pe Valea Prahovei

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările