De ce va fi amânată începerea lucrărilor la un drum esenţial pentru industria auto din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă Adevărul
FOTO Arhivă Adevărul

În toamna acestui an ar fi trebuit să înceapă lucrările la drumul expres Piteşti-Mioveni,  ce va face legătura dintre autostrada A1 Bucureşti-Piteşti şi uzina Dacia de la Mioveni şi numeroasele companii din jurul uzinei. Numai că începerea lucrărilor va fi amânată.

Viitorul drum expres, în lungime de aproximativ 10 kilometri, va fi unul de o mare importanţă pentru industria auto din România, luând în calcul faptul că va asigura o legătură foarte rapidă între Bucureşti şi platforma industrială de la Mioveni, unde în afară de uzina Dacia sunt peste 50 de companii producătoare de componente auto şi aproape 40.000 de salariaţi.

Şi, deşi autorităţile locale anunţaseră acum câteva luni că lucrările vor începe în toamna acestui an, în realitate lucrurile nu stau deloc aşa. Primăria Mărăcineni şi Institutul Pomicol Mărăcineni nu au fost de acord cu varianta iniţială a traseului, iar acesta a trebuit schimbat, lucru ce a dus la prelungirea tuturor termenelor.

„Drumul expres Piteşti – Mioveni se află în stadiul elaborării Studiului de Fezabilitate. În prezent, se efectuează paşii necesari în vederea demarării investigaţiilor geotehnice.

După finalizarea perioadei alocate pentru proiectul tehnic, se va scoate la licitaţie proiectul de execuţie a lucrărilor, în cursul anului 2023”, au declarat pentru „Adevărul” reprezentanţii CNAIR.

Surse autorizate au precizat pentru ”Adevărul” că în cea mai optimistă variantă autorizaţia de construcţie pentru drumul expres Piteşti-Mioveni ar putea fi dată în vara anului 2023. În acest caz fericit, lucrările ar urma să înceapă în septembrie sau octombrie 2023. Valoarea estimată a proiectului se ridică la 222,71 milioane lei fără TVA.

”Viitorul drum expres va duce şi la o creştere a investiţiilor în zonă şi va reduce semnificativ timpul de tranzit pentru numeroşi angajaţi de la uzina Dacia şi de la firmele furnizoare de componente auto din zonă”, spune Adrian Sandu, secretarul general al ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România). 

Vă mai recomandăm şi:

Autostrada Ford. Grindeanu ameninţă cu rezilierea contractului: Termenele pentru tronsonul 1 sunt deja depăşite 

Cum avansează proiectul pentru realizarea drumului expres Bucureşti – Târgovişte: Va avea patru benzi şi va cuprinde 50 de poduri, pasaje şi viaducte

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite