Finanţare europeană pentru construirea noului terminal al Aeroportului Iaşi. Cât costă şi cum va arăta

Finanţare europeană pentru construirea noului terminal al Aeroportului Iaşi. Cât costă şi cum va arăta

Machetă  FOTO Consiliul Judeţean Iaşi

Potrivit proiectului, îmbarcarea pasagerilor în avion se va putea face prin poduri suspendate. În primă fază vor fi amenajate trei astfel de poduri. Vor mai fi trei porţi pentru sosiri, una pentru tranzit şi o altă poartă rezervată VIP-urilor şi echipajelor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Finanţarea europeană pentru construirea unui nou terminal al Aeroportului Iaşi a fost aprobată, a anunţat, joi, 17 martie, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, Costel Alexe, valoarea totală a investiţiei fiind de aproximativ 447 de milioane de lei.
 
„Criza refugiaţilor din Ucraina a arătat cât de importantă este modernizarea acestei porţi aeriene. Iaşul va putea deveni un hub internaţional de transport, pentru că există cerere, iar poziţionarea geografică este una avantajoasă. 85 la sută din finanţare reprezintă bani europeni, iar diferenţa va fi acoperită printr-un credit bancar", a declarat şeful CJ Iaşi, Costel Alexe.
 
Noul terminal T4 al aeroportului din Iaşi va avea trei niveluri, respectiv subsol, parter şi etaj, suprafaţa totată desfăşurată fiind de 31.210 metri pătraţi. Toate zborurile externe vor fi procesate aici, iar terminalul actual T3 va fi reconfigurat pentru zboruri interne.
 
Potrivit reprezentanţilor aeroportului, noul terminal va fi de aproape 10 ori mai mare decât cel existent.
 
FOTO Consiliul Judeţean Iaşi
 
„Tare bine ne-ar fi prins acum acest terminal. Aeroportul este asaltat de un flux suplimentar de călători din Republica Moldova şi Ucraina. Au fost momente când terminalul existent a fost efectiv blocat. Avem semnale că vor să vină la Iaşi şi alte companii aeriene. După finalizarea noului terminal vom asista la o explozie a traficului", a afirmat directorul interimar al Aeroportului din Iaşi, Romeo Vatră.
 
Îmbarcarea pasagerilor în avion se va putea face prin poduri suspendate. În primă fază vor fi amenajate trei astfel de poduri. Vor mai fi trei porţi pentru sosiri, una pentru tranzit şi o altă poartă rezervată VIP-urilor şi echipajelor.
 
În perioadele de vârf, T4 va putea să asigure realizarea formalităţilor pentru 950 de pasageri pe oră, capacitatea anuală a viitorului terminal fiind preconizată să ajungă la 3,5 milioane.
 
Machetă  FOTO Consiliul Judeţean Iaşi
 

Vă recomandăm să citiţi şi:

 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările