Cum va arăta „aeroportul viitorului”, de la Iaşi: poduri suspendate şi milioane de pasageri anual

Cum va arăta „aeroportul viitorului”, de la Iaşi: poduri suspendate şi milioane de pasageri anual

FOTO: Aeroportul Iaşi

Planuri mari pentru autorităţile ieşene în ceea ce priveşte viitorul Aeroportului Internaţional Iaşi. Aerogara urmează să fie modernizată la cele mai noi standarde, suma vizată pentru a fi investită fiind de circa 70 de milioane de euro.

Ştiri pe aceeaşi temă

Aeroportul Internaţional Iaşi va intra într-un amplu proces de modernizare, după ce planul de dezvoltare a fost aprobat de către plenul Consiliului Judeţean. 
 
Investiţia vizează într-o primă fază construirea unui nou terminal şi a unei parcări supraetajate. Terminalul va avea o capacitate de procesare de minimum 3,2 milioane de pasageri/an. 
 
Fondurile necesare pentru aceste planuri se ridică la peste 70 de milioane de euro, cea mai mare parte a banilor provenind din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. De asemenea, Aeroportul Iaşi va contracta, prin Consiliul Judeţean, un credit bancar, pentru completare. 
 
Noul Terminal T4 va deservi zborurile internaţionale, va fi construit pe trei niveluri, pe o suprafată de 31.000 mp, între actualul T3 şi hangarul de mentenanţă şi va avea o capacitate de procesare de 3,5 milioane de pasageri pe an.
 
De asemenea, noul terminal va avea şapte porţi de îmbarcare şi îmbarcarea în avion se va face prin poduri suspendate. 
 
„Având studiul de fezabilitate actual, vom depune proiectul în cadrul POIM, unde există fonduri disponibile. Cred că suma nerambursabilă va fi în jur de 40 milioane euro. Pentru asigurarea cofinanţării, suntem la acest moment în discuţii cu mai multe bănci, dar nu vă pot spune acum ce valoarea va avea creditul”, a declarat Costel Alexe, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi.
 
Proiectul de dezvoltare, aprobat deja de către Consiliul Judeţean, presupune, printre altele, câteva schimbări în ceea ce priveşte procesarea pasagerilor şi realizarea unei infrastructuri de tip cargo. Terminalul T3 (construit în 2015 şi având o suprafaţă de 3.600 de metri pătraţi) va fi recompartimentat şi folosit pentru traficul intern de pasageri, iar Terminalul T2 va fi transformat în zonă cargo. 
 
Valoarea întregului proiect este estimată la 130 de milioane de euro, iar prima parte de execuţie ar trebui să fie finalizată până în decembrie 2023. 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările