FOTO Dezastru pe un drum european din vestul ţării. Şoferii îşi fac cu greu loc pe sectorul devastat de gropi
0Starea proastă a mai multor sectoare din Drumul Naţional 76 Deva - Oradea îi pune la grea încercare pe şoferi. Şoseaua europeană a fost modernizată doar parţial în ultimii ani.
Şoferii care circulă pe şoseaua europeană Deva – Oradea (DN 76) întâmpină greutăţi mari în zona localităţii Vârfurile, din cauza stării dezastruoase a şoselei.
„Atenţie, imagini cu puternic impact emoţional! Nu este vorba de vreun drum forestier în creierii munţilor sau un teatru de operaţiuni militare. Fotografiile ataşate arată situaţia actuală de pe DN76 Deva - Oradea în zona localităţii Vârfurile. Reabilitarea sectorului surprins în poze (33 de kilometri între Ştei şi Vârfurile) a început în 2012 şi este încă departe de finalizare”, informează Asociaţia Pro Infrastructură, într-o postare pe Facebook, în care prezintă în imagini situaţia şoselei.
Contractul pentru modernizarea a tronsonului rutier, o investiţie estimată la 172 de milioane de lei, a fost reziliat în toamna anului 2017, când stadiul construcţiilor a ajuns la circa 80 la sută, iar lucrările rămase de executat nu au mai demarat. În prezent, arată o informare a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în apropiere de Vârfurile, „din cauza ploilor abundente s-a produs o cedare a corpului drumului pe o lungime de 50 metri, circulaţia desfăşurându-se îngreunat pe 1/2 din cale. „Zona este semnalizată corespunzător cu indicatoare rutiere şi alte mijloace de siguranţă până la remedierea situaţiei la data de 31 mai 2019”, informează CNAIR.
Un alt tronson al şoselei Deva – Oradea, de 14 kilometri, între Ioneşti şi Vârfurile, va intra în şantier, după ce contractul de modernizare în valoare de 12 milioane de euro, a fost atribuit de CNAIR în august 2018. Sectorul de la limita judeţului Hunedoara până la Vârfurile (judeţul Arad) a fost inclus în proiectul de modernizare a şoselei Deva – Oradea, care urma să fie finalizat în toamna anului 2016.
FOTO: Asociaţia Pro Infrastructură / Facebook
Vă recomandăm să citiţi şi: