Drumul naţional care leagă Valea Jiului de Băile Herculane va rămâne închis în 2018. Controversele şoselei din munţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autorităţile au anunţat închiderea drumului naţional 66 A, pe porţiunea neasfaltată, între localităţile Câmpul lui Neag şi Cerna Sat. Şoseaua, nefinalizată de mai mulţi ani, a devenit celebră din cauza numeroaseleo controverse iscate faţă de construirea ei în zona a două parcuri naţionale.

Mii de semnături au fost strânse, la sfârşitul anului 2017, în Valea Jiului pentru o petiţie prin care autorităţile locale au solicitat Guvernului României continuarea lucrărilor de construcţie a Drumului Naţional 66 A, care urma să lege oraşele din Valea Jiului de Băile Herculane.
Guvernul României nu a mai alocat fonduri pentru continuarea proiectului de modernizare a şoselei, pe un tronson de 40 de kilometri, de la limita judeţului Hunedoara în localitatea Cerna Sat. Din cauza pericolului pe care îl reprezintă drumul prin munţi, acesta va rămâne închis circulaţiei maşinilor în 2018. „Se închide circulaţia rutieră pâna în data de 31 decembrie 2018, între Câmpu lui Neag (Hunedoara) şi Cerna Sat (Gorj) între kilometri 47 şi 88. Cauza: alunecări de teren, alunecări versant, căderi de copaci, cedări terasament; drum de pamânt. Sector viabilitate de categoria IV”, a informat Compania Naţionalăde Infrastructură Rutieră.

Povestea drumului din munţi
Construcţia Drumului Naţional 66 A a fost anunţată din 1997, ca o alternativă pentru revigorarea zonei afectată de disponibilizările masive din sectorul minier. În 1999 drumul forestier care traversa rezervaţiile naţionale Retezat şi Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Lucrările au început în anul 2002, iar într-un deceniu au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani, până în zona Câmpuşel, a Parcului Naţional Retezat. Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN 66A, până la Izvoarele Cernei.

Aici şoseaua se intersectează cu un alt drum naţional, DN67D, şi leagă astfel oraşele Văii Jiului de Băile Herculane. Finalizarea lucrărilor de modernizare a acestui ultim tronson al DN66A a fost programată pentru anul 2010, însă proiectul a fost suspendat iniţial după ce mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale.
„Asfaltarea ar distruge ultimul Peisaj Forestier Intact aflat în Munţii Retezat-Godeanu-Ţarcu, pentru că dumul ar urma să traverseze chiar zona de protecţie integrală din Parcul Naţional Domogled - Valea Cernei”, reclamau ecologiştii în 2009.

Ulterior, proiectul a fost refăcut şi a obţinut avizele de mediu, însă nu a mai primit finanţare. În ce priveşte DN67D, tronsonul între Izvoarele Cernei şi Herculane (aproximativ 50 de kilometri), a rămas în cea mai mare parte la stadiul de drum forestier.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Stăpânii controversaţi ai Retezatului. Ce ascunde procesul pentru miile de hectare de păşuni şi păduri date familiei Kendeffy

Procesul în care Academia Română cere anularea titlurilor de proprietate prin care urmaşii familiei Kendeffy au intrat în posesia a circa 10.000 de hectare de păşuni şi păduri în Retezat ascunde o poveste controversată.

Microhidorcentrala construită ilegal într-un sit Natura. Cum au motivat magistraţii oprirea proiectului de pe râul Taia

La trei ani de la punerea în funcţiune a microhidrocentralei de pe râul Taia, care traversează o rezervaţie naturală, instanţa a decis că autorizaţiile de mediu pentru proiect au fost emise ilegal. Tribunalul şi-a motivat decizia care poate duce la desfiinţarea MHC-ului.

VIDEO An negru pentru Cetatea Devei, după 9 milioane de euro cheltuiţi cu „rezidirea” ei. Cum sunt primiţi turiştii în fortul emblematic din vestul ţării

Cetatea Devei a atras în 2017 circa 200.000 de vizitatori, un număr mic faţă de cel pe care l-au estimat autorităţile locale la redeschiderea ei din 2016. Aproape nouă milioane de euro au fost investiţi în reabilitarea lui, însă monumentul istoric a rămas unul „neprietenos”.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite