Linia ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi, redeschisă. Este necesară pentru transporturile din fosta URSS

Linia ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi, redeschisă. Este necesară pentru transporturile din fosta URSS

Foto C.M.

Trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galaţi, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră, a anunţat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, joi, 7 iulie.

Linia cu ecartament larg face legătura cu punctul de trecere a frontierei de la Giurgiuleşti din Republica Moldova. Lucrările s-au desfăşurat pe o distanţă de 4,7 kilometri, porţiune care era închisă traficului de mai bine de 30 de ani. 

Calea ferată este importantă deoarece are ecartament larg, la fel ca liniile din fostele ţări sovietice, inclusiv Republica Moldova şi Ucraina. 

Pe această cale pot fi aduse cereale din Ucraina, prin tranzitarea Republicii Moldova, către portul de mărfuri Galaţi. Sunt vizate mai ales exporturile de cereale ale Ucrainei către ţările din nordul Africii şi din Orientul Apropiat, dar şi exporturile de produse metalurgice sau chimice. 
 
Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început în 6 iunie şi au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat. Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galaţi, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră. 

„Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galaţi pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone”, a transmis joi, 7 iulie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pentru repunerea în funcţiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări specifice: înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 metri, înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale şi pe linia încălecată. înlocuirea a 5,382 de tone de materialul mărunt de prindere, completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă, precum şi executarea burajelor tehnologice.
 
 

 

Vă recomandăm să citiţi şi:

Podul suspendat de la Brăila: În ce stadiu sunt lucrările la cel mai mare pod din România VIDEO

Podul suspendat peste Dunăre, la răsărit. Imagini superbe realizate de un fotograf profesionist FOTO

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările