Infiltraţii la podul peste Dunăre. CNAIR: nu pun în pericol finalizarea proiectului în condiţii de siguranţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şantierul podului peste Dunăre, sursa: C. Drulă/Facebook
Şantierul podului peste Dunăre, sursa: C. Drulă/Facebook

Apariţia recentă a infiltraţiilor la blocurile de ancoraj de la Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila nu afectează structura podului şi nici nu pun în pericol, în viitor, siguranţa circulaţiei, reprezentând o situaţie neprevăzută pe care constructorul o tratează cu prioritate, anunţă CNAIR

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutire (CNAIR) au anunţat, duminică, 20 iunie, că au solicitat o expertiză tehnică (finalizată în data de 25 mai 2021) şi o intervenţie de urgenţă în vederea remedierii acestor deficienţe şi o monitorizare strictă şi permanentă a lucrărilor efectuate la blocurile de ancoraj pe întreaga perioadă de execuţie.

„În ultima perioadă au fost constatate unele neconformităţi la blocurile de ancoraj, respectiv infiltraţii de apă la rosturile orizontale şi verticale de betonare a pereţilor perimetrali, precum şi acumulări de apă în incinta blocurilor de ancoraj. În scopul executării în bune condiţii de calitate a lucrărilor de intervenţie, expertiza tehnică recomandă suplimentar şi adoptarea următoarelor măsuri:

-lucrările de intervenţie se vor realiza pe baza unui proiect tehnic fazat pe detalii de execuţie;

-pe tot parcursul desfăşurării lucrărilor de structură, beneficiarul va asigura supravegherea lucrărilor conform prevederilor legale;

-beneficiarul va dispune luarea măsurilor ce se impun pentru respectarea normelor de protecţie a muncii specifice lucrărilor efectuate”, a anunţat CNAIR. 

„Pentru buna exploatare a podului şi corecta monitorizare a acestuia sunt iniţiate unele acţiuni pentru formarea unui grup de specialişti care vor administra acest obiectiv de investiţii. Mai subliniem că în vederea evitării apariţiei unor consecinţe asupra capacităţii structurale a blocurilor de ancoraj. Antreprenorul a început lucrările de etanşare a rosturilor. Aceste lucrări se realizează în baza unei proceduri tehnice de execuţie aprobate de inginer”, a explicat CNAIR. 

Structura podului nu va fi modificată şi realizarea în continuare a acestui obiectiv se face conform cerinţelor tehnice din documentaţia de atribuire a contractului. Construcţia podului este monitorizată şi în ipoteza în care, după finalizarea acestei etape de supraveghere, se constată apariţia altor degradări sau infiltraţii, antreprenorul va fi notificat în vederea extinderii perioadei de garanţie a lucrărilor aferente acestui obiectiv de investiţii, transmit reprezentanţii CNAIR.

Podul suspendat peste Dunăre va fi al treilea din Europa

Podul peste Dunăre va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia şi Dobrogea şi va fi cel mai scump pod din România construit vreodată.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila“, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 kilometri.  Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin.

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea două benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo - câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu două intersecţii. 

Deasupra Dunării va fi o porţiune de doi kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare.

Licitaţia pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie. Investiţia se ridică la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională. 

Vă recomandăm să mai citiţi: 

Operaţiune complexă la Podul peste Dunăre. Japonezii vor monta cablurile principale pe o distanţă de 2 kilometri

Orban, la podul peste Dunăre de la Brăila: Eu recunosc intervenţia domnului Tudose, spre deosebire de alţii

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite