Cum „s-a spart“ în România 1 milion de euro pe o parcare de camioane inutilă. „Rişti să fii jefuit acolo şi chiar omorât!“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Parcarea de un milion de euro de la Galaţi FOTO Costel Crângan
Parcarea de un milion de euro de la Galaţi FOTO Costel Crângan

Investiţia a fost făcută pe un maidan de la marginea oraşului Galaţi, pe o şosea puţin circulată din zona Lacului Brateş. Se află la mare distanţă de locuri de cazare sau de mijloace de transport în comun, dar nu departe se află o „colonie” unde locuiesc tot felul de oameni dubioşi, în clădiri improvizate din gunoaie.

O parcare de camioane care a costat peste un milion de euro, din fonduri europene, făcută de Primăria Galaţi şi dată în folosinţă în anul 2014, s-a dovedit în final doar o sursă de pierderi bugetare.  

Investiţia a fost gândită în timpul primarului Dumitru Nicolae (PSD), care a plătit un studiu de fezabilitate din care a rezultat, în 2010, că la Galaţi ar fi nevoie de o parcare de tiruri pentru a descongestiona  străzile din zona accesului în drumurile naţionale 2B, 25 şi 26.

Deşi în varianta originală parcarea ar fi urmat să fie construită pe centura Galaţiului, în apropiere de Talcioc, ulterior, în timpul mandatului primarului Marius Stan (PNL-USL-UNPR) amplasamentul a fost mutat pe strada Macului, undeva în zona lacului Brateş. 

În cele din urmă, investiţia fost finalizată în 2014, iar de atunci îşi dovedeşte din plin inutilitatea: pe cele 83 de locuri de parcare de mari dimensiuni nu au fost niciodată mai mult de 8-10 maşini. Imensa pistă betonată, de aproape 14.000 de metri pătraţi, zace goală.

Obiectivul este în administrarea societăţii publice Gospodărire Urbană, care nu a reuşit niciodată, din încasări (tariful e de circa doi euro pe zi de camion), să acopere lefurile paznicilor, ale casierilor, precum şi cheltuielile cu electricitatea şi apa. Practic, lunar, parcarea aduce pierderi de trei-patru mii de euro. Acesta este şi motivul pentru care actualul primar, Ionuţ Pucheanu (PSD), a decis să amenajeze în curtea goală un depozit de rable adunate de municipalitate după ce au fost abandonate de proprietari prin oraş.

În ciuda faptului că autorităţile au fost ferm convinse că parcarea va fi un mare succes, potenţialii beneficiari ai investiţiei spun că proiectul a fost sortit eşecului încă din start. Obiectivul este amplasat pe un maidan mărginaş, la kilometri buni de locuri de cazare sau restaurante şi fără acces la transportul urban.

„Dacă laşi maşina acolo, nu ai cum să ajungi în oraş pentru a te caza sau pentru a mânca. Pe acolo nu trece niciun autobuz, iar dacă chemi un taxi ţi se va spune că nu vin în câmp. Nu departe este o colonie încropită din gunoaie de persoane dubioase, iar şoferii de taxi se tem că sub pretextul unei comenzi ar  putea fi jefuiţi. Şi chiar se poate să fii jefuit sau chiar omorât, căci te afli într-o zonă obscură, pe câmp. Eu şi colegii mei preferăm parcările private de la intrările în DN25 şi DN 26”, ne-a mărturisit Ionel Coman, şofer de tir pe trasee internaţionale.

Autorităţile de la Galaţi sunt optimiste, totuşi, şi cred că după ce prin zona parcării va trece noua centură a oraşului (un proiect adus în discuţie la toate alegerile din ultimii 20 de ani, însă niciodată concretizat), lucrurile se vor schimba radical. 

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite