Ziua Izabellei. Teoria specialiştilor: „Efectul fluture” a făcut din gafa copilei din Constanţa viralul românesc terminat cu o petrecere cu 160.000 de musafiri

Ziua Izabellei. Teoria specialiştilor: „Efectul fluture” a făcut din gafa copilei din Constanţa viralul românesc terminat cu o petrecere cu 160.000 de musafiri

Izabella şi computerul care a făcut-o celebră. FOTO Arhiva personală V.S.

Ziua Izabellei. Greşeala unei fete de 11 ani dintr-o comună din Constanţa a devenit 
o premieră a reţelelor sociale pentru România. Izabella Stan a creat pe 
Facebook, evenimentul Ziua Izabellei, la care a invitat fără să-şi dea seama 
zeci de mii de oameni. În doar câteva zile, peste 160.000 de persoane au confirmat participarea, iar Izabella a devenit vedetă la TV şi în presa scrisă

Ştiri pe aceeaşi temă

Ziua Izabellei

Izabella şi Sara sunt două
 prietene din comuna constănţeană Cobadin. Luni, 12 ianuarie, începeau şcoala mai târziu, la ora 13.30, şi, pentru că aveau acces la internet, au decis să-şi creeze o pagină de Facebook. Chiar dacă reţeaua de socializare are principii clare: cei care nu au împlinit 16 ani nu pot să se înscrie, Izabella (11 ani), ca mulţi alţi adolescenţi din lume, a ocolit regula, minţind în ceea ce priveşte anul naşterii.
 
Odată demarată procedura de creare a contului, fetele au început să-şi completeze profilul. Au postat două poze cu ele şi au trecut la pasul următor, legat de datele personale. Pentru că nu au ştiut să utilizeze corect instrumentele Facebook, au creat evenimentul „Ziua Izabellei!! <3“. Astfel, cu o poză neclară a ei, Izabella Stan îşi invita prietenii la petrecerea de aniversare la o adresă din cartierul constănţean Dacia, pe data de 14 martie, când va împlini 12 ani.
 
Copila şi-a întrebat prietenii: „Cine vine la ziua mea?“ şi, preţ de câteva ore, nimeni nu i-a răspuns. Apoi, a apăsat butonul prin care a invitat pe toată lumea de pe Facebook la eveniment, fără 
să-şi dea seama de ce avea să se întâmple. 
 
Înainte să plece la şcoală, Izabella avea câteva sute de prieteni virtuali care şi-au manifestat dorinţa de a veni la ziua ei. Aceştia au invitat la rândul lor alte persoane, aşa că, atunci când s-a întors acasă, fata s-a speriat. Peste 34.000 de români voiau să vină la ziua ei. 

Iluzia acceptanţei sociale

Bulgărele a început să se rostogolească, iar numărul invitaţilor a crescut exponenţial şi, până marţi dimineaţa, erau deja aproape 60.000 de posibili musafiri. Două săptămâni mai târziu, peste 170.000 de oameni voiau să vină la petrecerea Izabellei. 


Sociologul Alfred Bulai spune că oamenii care au confirmat participarea la un eveniment ca „Ziua Iza
bellei“ nu au o motivaţie raţională.

„Internetul este un instrument care creează dependenţă şi asemenea tipuri de comportament. Nu este raţional,
de exemplu, să stai cinci-şase
ore pe Facebook şi nu poţi să găseşti o explicaţie pentru cineva care se uită la poze cu pisici şi căţeluşi. Alţii spun că au 40.000 de prieteni, dar plâng acasă seara pentru că sunt singuri. Îţi creează iluzia prinderii, acceptanţei sociale“, explică Alfred Bulai.

Ionuţ Oprea, creatorul 
Facebrands, serviciul de monitorizare a paginilor de 
Facebook din România, confirmă:
„Este primul eveniment de acest tip care se întâmplă în România, dar era de aşteptat să se întâmple cândva şi la noi asta. Una dintre caracteristicile social media este că poate genera răspândire, atât pentru idei bune, utile, cât şi pentru cele amuzante, haioase, dar chiar şi pentru cele trăsnite. Şi asta a fost una dintre cele trăsnite care au prins. Facebook a contribuit la răspândirea ideii trăsnite cu câteva mecanisme proprii“.

Ziua Izabellei. „Concurs naţional de Poante“

Nimeni nu ştia cine e Izabella,
aşa că pe Facebook au început să apară întrebările legate despre fată şi despre eveniment. „Ziua Izabellei“ a devenit în scurt timp mai mult decât un eveniment pe Facebook, făcând subiectul ştirilor. În plus, în acest timp, gafa fetei din Cobadin a generat pe internet o serie amuzantă de meme-uri (n.r. – citit „miim“). 
 
Un meme este un clip sau o imagine care se transmite în mod viral pe internet şi care atrage apoi oameni care nu au legătură cu fenomenul. 
 
Un astfel de exemplu a fost creat de fenomenul Harlem Shake. Moda dansurilor comice în grup pe melodia „Harlem Shake“ a luat amploare după ce pe internet au apărut filmuleţe care promovau ideea. 
 

Ionuţ Oprea, creatorul Facebrands. FOTO Arhiva Personală
 
Ionuţ Oprea arată că astfel de evenimente trăsnite alimentează creativitatea populară, îi dau teme, materie primă. „Era şi normal să apară elemente umoristice pe tema asta. Toată lumea a vrut să zică ceva pe subiect, ceea ce a contribuit la amplificarea lui. Astfel de subiecte generează un adevărat concurs naţional de poante, 
meme-uri, vorbe de duh“, explică Oprea. „Ziua Izabellei“
 este un astfel de meme. Imaginile cu o mulţime urcată pe un tren, o coloană de maşini pe Autostrada Soarelui, mii de oameni strânşi pe un stadion care spun că merg la „Ziua Izabellei“ au alimentat frenezia. 
 
Au apărut mesaje trucate cu imaginea preşedinţilor Klaus Iohannis şi Barack Obama, celebrităţi din lumea muzicii sau a filmului care îşi doreau să ajungă  la „Ziua Izabellei“. Din peisaj nu au lipsit alte personaje populare atunci când vine vorba de glume online – cântăreţul Cristi din Banat, Florin Salam sau Justin Bieber, care erau şi ei interesaţi să concerteze la petrecerea aniversară a fetiţei din Cobadin. 
 

Tricouri cu 
„Ziua Izabellei“

În numai câteva zile, au apărut copii ale evenimentului pe Facebook şi toate îşi arogau meritul de a fi pagina originală a Izabellei. 
 
„Dacă Izabella ar avea un interes comercial, ar putea obţine o pagină verificată, însă nu cred că le-ar putea elimina pe cele care au apărut. Au lansat unii şi site-uri şi magazine cu tricouri şi hanorace inscripţionate cu «Ziua Izabellei» sau «Am fost la Ziua Izabellei»“, 
comentează Ionuţ Oprea.

"Este primul eveniment de acest tip care se întâmplă în România, dar era de aşteptat să se întâmple cândva şi la noi asta. Una dintre caracteristicile social media este că poate genera răspândire, atât pentru idei bune, utile, cât şi pentru cele amuzante, haioase, dar chiar şi pentru cele trăsnite", spune creatorul Facebrands.

„Şi dacă vine lumea la noi acasă, mamă?“

Mama Izabellei, Valerica Stan, are cont de Facebook şi este destul de activă pe reţeaua socială. S-a născut în Constanţa şi s-a mutat la Cobadin alături de familie. Soţul ei este şofer profesionist, iar ea lucrează la spălătoria auto din Cobadin. Valerica Stan are două fete şi este tare mândră de ele. Izabella are 11 ani, iar Teodora a împlinit 9. De la mama ei a „luat“ Izabella microbul Facebook. 

Fata şi-a tot văzut mama că postează poze, aşa că s-a gândit să-şi facă şi ea un profil. După ce fenomenul a luat o amploare pe care Izabella nici nu a visat-o, fata a început să se îngrijoreze. „Şi dacă vine lumea la noi acasă, mamă?“, a întrebat-o Izabella pe Valerica Stan a doua zi după ce păţania ei era cunoscută de toată lumea. Femeia şi-a liniştit fata şi i-a readus aminte că în curtea lor nu încap nici măcar o sută de persoane. Valerica Stan spune că nu a ştiut ce a făcut Izabella până când a fost sunată de prietenii care i-au văzut poza şi numele pe internet. A dat fuga la Facebook şi s-a speriat de ce a văzut. Femeia i-a închis Izabellei contul de Facebook, dar nu a ştiut să anuleze şi evenimentul, aşa că tot mai multe persoane au confirmat participarea.
 

Curg cadourile pentru Izabella

În urmă cu zece luni, atunci când împlinea 11 ani, Izabella a avut un tort cu frişcă şi câţiva copii invitaţi la ziua ei. La 12 ani, petrecerea se anunţă ceva mai mare, iar cadourile vor fi pe măsură. 
 
Cel mai important dintre ele este celebritatea. Fata a fost invitată la o emisiune TV şi a primit un tort, dar primul mare cadou a venit de la Aerodromul Tuzla. 
 
Foto
 
Reprezentanţii Regional Air Services (RAS) au citit despre Izabella şi au decis să-i ofere o aventură de neuitat. „Izabella ne-a devenit simpatică“, a mărturisit Cristina Mitchievici, managerul comercial al RAS Aeroport Tuzla. 
„Sunt convinsă că tot ce a făcut ea a fost făcut cu inocenţă. Sunt unii oameni care au reacţionat din simpatie, dar fata a fost şi victima unor glume nepotrivite. Ea e un copil de 11 ani care a vrut să comunice online
cu alţii. Greşeala ei e una simpatică şi povestea ne-a 
impresionat. Cred că ar trebui să se simtă specială“, adaugă Cristina 
Mitchievici.
 
Fata din Cobadin, care nu a mers decât cu maşina, va avea la scară un avion VIP. Izabella va zbura de ziua ei cu un aparat Diamond 20 Katana şi va survola litoralul alături de unul dintre piloţii de la Aerodromul Tuzla. 
 
Tipul de avion în care va urca fata este unul cu o cupolă de sticlă, iar senzaţia din timpul zborului este unică pentru că va putea auzi cum vibrează vântul în cabină. Zborul de agrement va dura o oră şi Izabella va putea să-şi aleagă traseul. Asta înseamnă că poate chiar să vadă cum arată casa ei din Cobadin de la 150 de metri înălţime. 

Viralele internaţionale

Specialistul în social media
Ionuţ Oprea susţine că povestea Izabellei nu este singulară. Din 2010-2011 încoace, au fost mai multe idei similare, în alte ţări, care au generat efecte comparabile, când sute de mii de persoane au apăsat butonul „Join“. În unele cazuri, unii dintre ei au şi ajuns la locul de „petrecere“. 
 
„La nivel internaţional, intrăm în rândul lumii, avem şi noi un astfel de eveniment bifat. În plan local, a fost un eveniment care a atras atenţia, pe început de an, asupra social media. Companiile însă trebuie să creadă în succesul pe care îl pot obţine planificat pe internet şi în social media
şi nu în astfel de variante accidentale. Cu o strategie potrivită şi folosind canalele potrivite, poţi ajunge la rezultate mult mai bune decât cele obţinute accidental de «Ziua Izabellei»“, este de părere Ionuţ Oprea.
 
„Ziua Izabellei“ nu a reuşit să ajungă un viral internaţional, dar poate fi comparat cu situaţii asemănătoare care au avut loc în ultimii ani în Olanda sau Australia. Din nefericire, evenimentele rezultate din zile de naştere anunţate pe Facebook au dus la distrugeri, amenzi şi chiar arestări. 

Film inspirat din virale de pe internet

O fată din Olanda care şi-a invitat toţi prietenii la ziua ei s-a trezit cu 3.000 de persoane care au dat buzna într-un orăşel de numai 18.000 de locui-tori. Poliţiştii au fost nevoiţi să intervină după ce şase persoane au fost rănite, iar 20 de participanţi au fost arestaţi.
 
O altă petrecere, din Australia, a fost anulată după ce 200.000 de oameni au anunţat că vor participa. Tot în Australia a mai fost o situaţie de acest gen, când 500 de tineri au venit la un party anunţat pe reţeaua de socializare MySpace, iar distrugerile provocate de ei au depăşit 20.000 de dolari. Poveştile de acest fel au fost ecranizate în filmul „Project X“, care a fost lansat în martie 2012. Pelicula, cu un buget de 12 milioane de dolari, a avut încasări de 54 de milioane de dolari. Povestea este simplă: trei liceeni organizează o petrecere secretă, dar evenimentul devine viral pe internet şi totul scapă de sub control. 

Cum ar putea deveni Izabella un brand

Un eveniment ca „Ziua Izabellei“ ar putea fi o mană cerească, în primul rând, pentru operatorii din turism. Asta crede Anca Nedea, vicepreşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia şi CEO al unei companii de management şi consultanţă în turism. „Astfel de glume sau de greşeli s-au întâmplat de multe ori, dar ele provoacă reacţii doar pentru că au o notă de gratuitate şi de fun. De aici putem şi noi, specialiştii în turism, să învăţăm ceva. Dacă vrem ca această societate hi-
perasaltată de propuneri şi de oferte să fie tentantă, trebuie să o facem altfel“, spune Anca Nedea. 
 
Specialista în turism crede că Izabella ar putea deveni un brand turistic pentru Constanţa. Ea pomeneşte faptul că grecii vând şi acum poveşti despre pietre, aşa că o comună precum Cobadin poate să profite de un astfel de brand. „România are de învăţat foarte multe la capitolul promovării de branduri locale. Izabella ne-a dat o lecţie de marketing şi, în câteva zile, a ajuns VIP naţional“, susţine Anca Nedea. Dacă ar fi să pună pe hârtie o ofertă pentru „Ziua Izabellei“ la Constanţa sau la Mamaia, ea şi-ar asuma toate costurile pentru o taxă modică.
 
„Aş da o cazare cu 30-35 de euro, care acoperă cheltuielile pentru luna martie. Pachetul de Party ar fi 50 de lei de persoană şi în el aş include snack-uri şi accesul în sală. Vorbim de un volum mare, aşa că, în banii ăştia, aş aduce şi unul sau doi DJ şi aş încheia un contract de barter cu un DJ de renume din ţară, pentru că apoi el poate să beneficieze de imagine bună la TV şi în presa scrisă“, detaliază Nedea.
 
Ea crede că o astfel de idee poate fi dezvoltată şi în sudul litoralului, acolo unde există hoteluri de trei-patru stele care se pot asocia în acest sens. Petrecerea poate fi prelungită pe durata unui weekend.  Pe de altă parte, Anca Nedea recunoaşte că „hotelierii de la noi nu ar face aşa ceva. Cei care lucrează deja în industrie nu au know-how-ul necesar, iar românii sunt comozi. Lipsa de imaginaţie şi de versatilitate îi poate duce pe unii dintre ei la faliment“. 
 

Ecouri de marketing

„Ideea evenimentului «Ziua Izabellei» a devenit o rumoare datorită faptului că este ceva cu totul nou în România. Orice copiere a acestei greşeli, orice zi de naştere anunţată similar înseamnă confiscarea fără drept a lucrului care s-a întâmplat natural“, spune expertul constănţean în marketing Victor Maxim. 
Ionuţ Oprea, reprezentantul Facebrands, crede însă că astfel de evenimente vor fi repetate şi probabil că unele vor avea un succes. „Pun pariu că şi dintre cei care citesc acum ziarul, unii vor zice da, hai să facem şi noi ceva pe tema asta, să nu rămânem pe dinafară. Pentru răspândirea unei idei nu există o reţetă, pentru fiecare caz trebuie create o strategie şi un plan dedicate“, explică Oprea.
 
Găselniţa de marketing a evenimentului creat din greşeală de un copil a fost exploatată deja, după ce un club din Bucureşti a anunţat că face o petrecere numită „Ziua Izabellei“. Însă, spune Victor Maxim, strategia a dat greş. 
„Faptul că fata nu a fost prezentă şi nu a existat niciun element de comunicare din partea familiei ei a făcut ca lucrul să se ducă în derizoriu. «Ziua Izabellei» poate să devină un eveniment social anual la care să participe zecile de mii de oameni care şi-au manifestat dorinţa. Facebook-ul este volatil, dar împreună cu Primăria din comună sau cu un grup de hotelieri, ideea poate să se transforme într-un eveniment la care oamenii să participe“, explică Victor Maxim.

Ziua Izabellei: „O bulă de săpun care se va sparge“

Victor Maxim atrage atenţia că aceia care vor să se folosească de acest brand nu trebuie să-l confişte. „Brandul nu valorează acum nimic, dar, dacă e monetizat cum trebuie, poate să devină ceva repetitiv. Important este ca familia fetei să fie contactată de brandurile mari din România. Nu cred că familia percepe faptul că poate să profite şi să monetizeze fiecare apariţie media“, a explicat Victor. 
 
Victor Maxim, expert în marketing la City Hub Constanţa
 
Pe de altă parte, din punct de vedere juridic, familia Izabelei nu deţine nimic, avertizează expertul în marketing. Oricine are dreptul să vorbească despre „Ziua Izabellei“. Singurul amănunt care poate să fie monetizat este apariţia fetei la un eveniment. „Eu cred că este o bulă de săpun care se va sparge. Ţine de ceilalţi factori care se pot implica pentru ca această poveste să continue“, a continuat Maxim.
 
În acelaşi timp, Ionuţ Oprea subliniază faptul că „Ziua Izabellei“ este momentan doar un nume al unei petreceri „pornite pe internet“. 
 
„Dacă încearcă cineva să construiască un întreg concept, pornind de la asta, şi dacă, după ce-l construieşte, consideră că l-ar ajuta suficient de mult notorietatea obţinută deja de 
«Ziua Izabellei», probabil că s-ar justifica o negociere cu părinţii. Dar nu ştiu dacă se va întâmpla asta, cred că va mai fi folosit, ocazional, de câte un club pentru a mai promova câte o petrecere, în perioada 
următoare, şi atâta tot“, spune Oprea. La amplificarea fenomenului a contribuit şi presa, care a pre-
luat masiv subiectul. 
 
„Televiziunile şi radiourile au contribuit la notorietatea evenimentului, însă cred că internetul a fost responsabil pentru cea mai mare parte din cei care s-au implicat activ în subiect, prin înscrierea la eveniment sau prin discuţiile despre el. Mă amuzam chiar că la multe dintre subiectele ultimelor zile, indiferent de site, mulţi
 utilizatori făceau comentarii haioase pe care le legau de «Ziua Izabellei»“, precizează Ionuţ Oprea. 

Avanpremieră 
la sezonul estival

Specialistul în marketing
Victor Maxim vede evenimentul „Ziua Izabellei“ dezvoltat într-un preambul al sezonului estival. „Sudul litoralului are în luna august Liberty Parade. Evenimentul de pe 14 martie poate să se transforme într-un preambul la deschiderea sezonului estival. El poate fi un eveniment dedicat primăverii, aşa cum există în occident concerte. Noi nu avem un eveniment real, marketizat care să aibă atâţia amatori de distracţie“, spune Victor Maxim. 

Efectul fluture - Comentariu de Vintilă Mihăilescu

"În fiecare zi, câte o imagine cu un animăluţ, o întâmplare, un accident etc. devine viral, ştim asta de ceva vreme deja, nu se mai miră nimeni. De ce trebuie să ne mirăm de data aceasta? Şi, mai ales, de ce să credem iarăşi că e ceva „românesc“? În sfârşit, de ce vor unii să o eticheteze pe Izabella cu pricina drept „o fată simplă“ de la ţară sau să considere că „ar trebui să se simte specială“? A fost o mică „gafă“ tehnică şi o oportunitate nostimă de glume adolescentine, s-a răspândit în timp real în virtual, a fost preluată de media şi amplificată şi... asta a fost!
 
Cu toţii, inclusiv familia, nu putem decât să privim întreaga tărăşenie cu simţul umorului. Dacă Izabellei i-ar fi scăpat această invitaţie la şcoală, să zicem, probabil că s-ar fi făcut aceeaşi glumă, doar că la o scară de 100.000 de ori mai mică. Ceea ce este deci interesant este doar amploarea fenomenului. Şi aici cred că avem ceva de învăţat.
 
Ce a transformat acest eveniment într-un fenomen de masă? A fost o premiză destul de „ofertantă“, dar nimeni nu putea să prevadă că aceasta va deveni virală. Un club din Bucureşti a vrut să profite de această contagiune şi a lansat „Ziua Izabellei“, cu reduceri de 60% etc. Se putea ca şi această informaţie să devină virală, dar, de data aceasta, nu s-a întîmplat nimic.
 
Morala poveştii este că o informaţie lansată în mediul virtual nu are consecinţe de la cauză la efect, ea poate să devină virală, să dispară în neant sau să declanşeze cu totul alt lanţ de informaţii. Interacţiunea dintre virtual şi real constituie un „ecosistem“ extrem de complex, în care trăim cu toţii la ora actuală, pe care încă nu-l cunoaştem prea bine şi în care „cazul Izabella“ ilustrează alt soi de „efect fluture“: un click greşit pe invite all într-un sat din Dobrogea a produs un eveniment despre care vorbeşte toată ţara...

„Izabella este vulnerabilă. 
Trebuie să găsească echilibrul“

În ciuda valului creat pe internet şi nu numai, specialiştii atrag atenţia asupra faptului că prea multă promovare i-ar putea face rău Izabellei. Psihologul Cristina Dincu este convinsă că la vârsta de 11-12 ani are loc o dezvoltare intensă a pesonalităţii ce ar putea fi influenţată de asemenea evenimente. „În unele împrejurări este considerată copil, iar în altele i se cere să se comporte ca un om mare. Rolul incert care i se acordă face să apară schimbări în relaţionarea cu părinţii, iar Izabella a început probabil să caute un confort în grupul de prieteni. Acolo se simte securizată şi acceptată“, spune Cristina Dincu.
 
Psihologul Cristina Dincu. FOTO Arhiva Personală
 
Tocmai această idee de a se integra mai bine în grup a făcut-o pe Izabella să intre pe Facebook şi să îşi exprime propria identitate, crede Cristina Dincu. „Ea începe să simtă ce îi cere societatea şi poate să fie nesigură. Începe să aibă iniţiative şi este foarte important ca familia să-i ofere un anumit tip de educaţie. Acum intervine rolul adultului, pentru că fata se va agăţa în dorinţa ei de dezvoltare şi de ceea ce societatea îi spune să facă“, a continuat psihologul. 

Minciuna în privinţa vârstei, un pericol

Cristina Dincu mărturiseşte că unii dintre pacienţii ei tineri nu se mai uită la televizor pentru că înţeleg că acolo manipularea este mai mare. Ei încearcă să găsească idei pe internet şi chiar să îşi convingă părinţii să intre în mediul virtual. Ea nu a făcut altceva decât să urmeze un trend al generaţiei din care face parte. „În ceea ce priveşte greşeala de a evita regulile Facebook referitoare la vârsta minimă, este foarte important să i se spună că a călcat strâmb. Noi înţelegem că ea vrea să se afirme, dar ceea ce a făcut este ilegal. Chiar dacă acum totul s-a transformat în ceva pozitiv“, spune Dincu.
 
Şi specialistul Facebrands, Ionuţ Oprea, crede că rolul părinţilor în acest caz este foarte important. „Probabil că sunt mulţi copii care vor cont de Facebook înainte de 
vârsta-limită, însă este foarte important aici rolul părinţilor, care trebuie să-i supravegheze să nu facă astfel de pozne sau chiar altele. Pe Facebook pândesc aceleaşi pericole ca în restul internetului şi ca în faţa blocului, doar că sub alte forme“, punctează Oprea.
 

Ziua Izabellei. Şcoala trebuie să rămână pe primul plan

Pe de altă parte, psihologul Cristina Dincă crede că este important de ştiut dacă părinţii Izabellei au reuşit să-i ofere nişte principii clare de viaţă. „Ea este în pericol să se transforme în ceea ce îi cere societatea şi nu mai are posibilitatea să discearnă cine este. Eul nu este cel real, ci cel pe care îl manifestă în societate. Nu va şti cine e, nu va fi sigură pe ea şi va face doar ce îi vor cere alţii“, explică Cristina Dincu.
 
Psihologul se teme că acestea au fost cauzele unor probleme de genul consumului de droguri sau de alcool în cazul copiilor-vedetă de la Hollywood, care nu au avut de la vârste fragede persoane care să le ghideze. 
„Pericolul este mai mare dacă părinţii sunt entuziasmaţi, chiar dacă ei doar încearcă să găsească ceva ce nu au avut ei. Nu întotdeauna publicitatea este un aspect pozitiv. 
 
Ar fi bine ca toată familia să meargă la psiholog pentru că el poate să vadă cum gândesc părinţii şi să-i ghideze către un comportament realist. Nu trebuie să renunţe la bani sau la faimă, dar să le spună că este important ca fata să pună pe primul plan şcoala“, a mai spus Cristina Dincu. 

Şansa de a face bani

Există însă şi aspecte pozitive în toată povestea. Psihologul crede că fata are acum un anumit statut în grupul ei, copiii o consideră populară şi deosebită şi ea poate să se folosească de asta pentru a-şi creşte încrederea în sine. Izabella trebuie să accepte celebritatea doar după ce înţelege că a comis o greşeală şi că nu trebuia să-şi facă un cont de Facebook.
 
„Eu nu spun că ea trebuie să rateze şansa de a face bani, dar trebuie lucrurile să fie făcute cu realism şi cu capul pe umeri. Părinţii trebuie să fie conştienţi de ceea ce se întâmplă, să facă lucrurile cu măsură. Ea este în perioada dezvoltărilor fizice şi psihice, este vulnerabilă. Poate să apară oboseala excesivă şi asta se poate dovedi fatal pe viitor. Izabella trebuie să găsească echilibrul“, încheie psihologul Cristina Dincu. 
 

Vă mai recomandăm:

 
 
Dacă v-a plăcut acest articol, alăturaţi-vă, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Izabella și computerul care a făcut-o celebră. FOTO Arhiva personală V.S.

Imagini din aceeasi galerie
  • Izabella și computerul care a făcut-o celebră. FOTO Arhiva personală V.S.
  • Valerica S. este mama Izabellei. FOTO Arhiva Personală V.S.
  • Izabella este un copil normal FOTO Arhiva Personală V.S.
  • Izabella și sora ei, Teodora FOTO Arhiva Personală V.S.
  • Fetele familiei din Cobadin FOTO Arhiva Personală V.S.
  • Ei sunt cei care au mers anul trecut la Ziua Izabellei FOTO Arhiva Personală V.S.
  • Tortul de la 11 ani e o amintire frumoasă pentru copilă FOTO Arhiva Personală V.S.
  • Izabellei îi place să pozeze FOTO Arhiva Personală V.S.
  • Un cadou pentru Izabella FOTO Arhiva Personală V.S.
  • Mama Izabellei are deja cont de Facebook FOTO Arhiva Personală V.S.
  • Un club se pregătește să profite de viralul de pe Facebook
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările