Fanii critică Liberty Parade 2015, cel mai mare eveniment house al României: „Unde este atmosfera de altădată?“. Organizatorii explică „Transformarea“

0
Fanii Liberty Parade întâmpinând caravana Foto S.I.

Ediţia din acest an a Liberty Parade, evenimentul house organizat sâmbătă, 25 iulie, de Radio 21 pe plaja Venus-Saturn, a dezamăgit fanii prin lipsa invitaţilor speciali şi implicit a spectatorilor. Audienţa estimată anul trecut la 70.000 spectatori a fost probabil la jumătate, în acest an.

UPDATE Organizatorii au transmis informaţiile oficiale despre ediţia 2015 a Liberty Parade, cel mai mare eveniment din România dedicat muzicii electro. Redăm comunicatul Radio 21 despre manifestarea din weekend al cărei generic a fost „Transformarea“:

„Zeci de mii de tineri au cântat şi dansat sâmbătă seara în Liberty Arena în cea mai mare desfăşurare de forţe pentru celebrarea muzicii electronice: Liberty Parade. Show-ul de anul acesta a cuprins, pe lângă cei 18 DJ care au încins atmosfera, spectaculoase focuri de artificii care au marcat mai multe momente din line up, proiecţii senzaţionale, lasere, confetii şi efecte speciale comparabile cu marile spectacole internaţionale de gen.

Ca în fiecare an, Liberty Parade a început cu Caravana Libertăţii. Sute de oameni au urcat în cele patru camioane, într-o paradă a celor mai spectaculoase costume, a oamenilor care nu au inhibiţii şi nici prejudecăţi, paradă care a parcus staţiunile de la Olimp până la Venus şi a durat aproape 4 ore.

Show-ul Liberty Parade 2015 a debutat cu o proiecţie de 15 minute, un adevărat scurt metraj de animaţie cu efecte speciale care au uimit audienţa, un recital al tehnologiei de ultimă oră în care efectele live (artificii, lasere) au fost mixate pe un film de animaţie care spunea, pe 450 mp de ecrane, povestea conceptului acestui an.

18 dintre dintre cei mai cunoscuţi DJ autohtoni au realizat mixuri spectaculoase între muzica electronică şi cea live având invitaţi speciali, în scurte momente surpriză, din alte zone muzicale, invitaţi care au transformat Liberty Arena într-o incendiară sală de concerte (Amna, Marius Moga şi Whats up, Lucia, Voltaj, Puya, Sistem, Dorian, Raluk)

«Faptul că artişti foarte mari de talia lui Voltaj, Marius Moga sau Puya au făcut efortul să vină la Liberty Parade 2015 pentru a urca pe scenă doar 3 minute alături de DJi foarte cunoscuţi e o întâmplare care ne onorează. Anul acesta Liberty Parade a vorbit despre Transformare şi a arătat publicului că şi în România genurile muzicale pot face un cross, că artiştii mari pot ieşi din zona de confort şi din direcţia muzicală care i-a făcut faimoşi şi pot lucra cu DJ-i pentru noi producţii, asemănătoare dacă vreţi cu jam sessions din jazz, doar că- evident - vorbim de muzică electronică. Am vrut să aducem şi o altfel de emoţie în show, dată de prestaţia live şi s-a dovedit că publicul a gustat din plin experienţa: o arenă întreagă a cântat ”20 de ani”, hitul trupei Voltaj, în ritmuri noi date de DJ Andi într-unul dintre cele mai emoţionante momente ale serii», a declarat Alexandru Baculea, producător general Liberty Parade.

Pe scena Liberty Parade 2015 au urcat în ordine: Emil Lasarria (invitat special Amna), Cristi Stanciu (invitaţi speciali Puya, respectiv Marius Moga şi Whatsup), DJ Andi (invitat Voltaj), DJ Optick (invitat Lucia, cu un moment live la pian), Liviu Hodor (invitat Dorian) , DJ Raoul Russu (invitat Raluk), DJ Vika Jigulina.

Liberty Parade s-a desfăşurat pe una dintre cele mai mari scene pentru un show românesc -  37 metri deschidere, 15 metri adâncime, 14 metri înălţime - o structură care a susţinut 360 de tone echipament şi a fost înconjurată de 400 mp ecrane care au dus la o deschidere de 60 metri. Proiecţiile video au fost realizate de Les Ateliers Nomad, după un story de Alexandru Baculea“.

Liberty Parade 2015 - Foto Valeriu Cătălineanu/ Romanian Club Culture

Foto Valeriu Cătălineanu / Romanian Club Culture

Caravana pornită din staţiunea Olimp a fost săracă în acest an, cele 4 camioane ale distracţiei, altădată arhipline, fiind acum încărcate cu puţini petrecăreţi. Mulţimea care însoţea pe jos de la Olimp până la plaja Venus-Saturn a fost acum compusă din câţiva zeci de fani costumaţi cu coarne de drac, peruci multicolore, urechi de Minnie Mouse şi ochelari supradimensionaţi, cam tot ce comercializau vânzătorii ambulanţi înarmaţi cu vuvuzele şi fluiere.

Pe pagina de Facebook a evenimentului, fanii au criticat organizarea si faptul ca printre invitati s-au numărat Puya, Marius Moga şi Voltaj. „A fost al 9-lea an consecutiv al meu si de departe cel mai slab din multe puncte de vedere. S-a simtit f tare lipsa invitatului special, la ora 3 AM mai fiind doar un sfert din lume, care oricum nu a fost atat de multa fata de anii precedenti, iar voi asteptati 70.000 de oameni :))) Ati mers pe cantitate, nu pe calitate si a fost un esec. La Dj Optick si la Liviu Hodor s-a triat multimea considerabil. Comparatia cu Tomorrowland pe care ati facut-o mai demult este penibila.... Ne-ati facut capul mare cu cate tone cantareste echipamentul (pe fanii muzicii electronice asta ii interesa) si ce deschidere are scena, cand marea majoritate prefera un Dj de renume chiar daca deschiderea scenei era la jumatate. Nu s-a simtit nici numarul dublu! de boxe (?!), nici showul de lumini nu se compara cu cel din anii precedenti, practic totul a fost mult mai jos. Am ajuns sa ascultam Moga- Pe barba mea si Voltaj la Liberty Parade! :))) Avand in vedere aceasta "transformare", sper din suflet la anul sa va transformati la loc in ceea ce ati fost candva. Plusurile au fost caravana si faptul ca au fost multe baruri“, a scris Radu.

Roland a fost de aceeaşi părere: „In afara faptului ca ati surprins frumos cu tema, muzica pana la ora 2 a fost ok, apoi intervin alte lucruri ciudate. Aceeasi problema cu toaletele, de nepretuit, problema celor 27 de baruri, dezorientati copii aia, cat deapre intrarea libera? Nu mai vrem, toti aceia care nu au treaba cu eventul, si marea dezamagire: sus pe bar? Salajan? Maidanezi? Barba lui? 20 ani ? Serios ma oameni buni ? Este un event house si un event salajan . Ma uitam la lume azi-noapte , numai acei pustani care nu au treaba cu eventul + oameni in varsta care, scuze, dar venisera pt lumini si artificii, atat. Per total show-ul si muzica pana la 2 ,ok, in rest mai slab ca anul trecut la organizare“.

„S-a vazut clar ca lumea nu a reacţionat pozitiv la transformarea voastră, nu cred ca au fost 40 de mii de oameni la ce am vazut prin filmări. Daca ati anunţa din timp artişti si data libertyului( excluzând anul acesta), ati crea un official movie an de an, ati aduce macar 2 artişti străini de renume in fiecare ediţie si ati avea grija putin mai mult la organizare, poate ar fi alta treaba“, a spus Naldo.

„Buna dimineata, suntem aceiasi oameni de la prima editie. Daca ai pierdut din atmosfera LP de anul acesta vei vedea curind fotografii, unele cu miile de oameni dansind bucurosi de alegerile DJ-ilor sau uimiti de proiectiile video. Duminica frumoasa“, s-a rezumat să răspundă criticilor administratorul paginii Liberty Parade.

Imagini de la Liberty Parade oferite de pagina oficială

Vă mai recomandăm

Liberty Parade, festivalul muzicii electronice, va avea loc în acest weekend. Peste 70.000 de tineri sunt aşteptaţi la arena dintre Venus şi Saturn