Cum vrea primarul Constanţei să atragă turişti pe model american. „Visul unei nopţi de vară al unei minţi tulburate”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Faleza Cazinoului din Constanţa foto: Călin Gavrilaş
Faleza Cazinoului din Constanţa foto: Călin Gavrilaş

Administraţia locală de la malul mării vrea să transforme municipiul Constanţa imitând diferite aspecte din oraşe mari ale lumii. Fie că este vorba de Anglia sau Statele Unite, primăria cheltuie bani din bugetul public pentru a achiziţiona coşuri de gunoi sau proiecte „ca în străinătate”.

UPDATE: În şedinţa Consiliului Local de marţi, 31 august, consilierii locali ai Municipiului Constanţa au adoptat proiectul propus de primarul Vergil Chiţac.

După ce a cumpărat în Municipiul Constanţa, cu peste 1,2 miloane de lei, 400 de coşuri de gunoi la fel ca cele din Londra, primarul Vergil Chiţac vrea acum să sporească numărul turiştilor care vizitează oraşul realizând în zona falezei Cazino proiectul „Hollywood Walk of Fame”. Pentru aceasta are nevoie de acordul consilierilor locali. 

„În scopul promovării şi creşterii vizibilităţii oraşului Constanţa la nivel naţional şi internaţional, reprezentanţii administraţiei publice au întreprins numeroase demersuri pentru identificarea unor soluţii viabile, cu efecte beneficie pe termen lung”, spune Vergil Chiţac.

Cei care s-au ocupat de comunicarea cu partenerul american sunt Felicia Ovanesian, administratorul oraşului, şi Horia Constantinescu, director în cadrul primăriei. „Constanţa are nevoie să se compare nu numai cu Hollywood, ci şi cu oraşe mai mari ca acesta. Vedete de acolo, actori ce au jucat în filme turnate în România, ar putea veni aici”, spune Horia Constantinescu. 

Concret, vor avea stele ale celebrităţii personalităţi locale, naţionale, dar şi internaţionale, care au avut legătură cu România. „Toate aceste dezveliri vor reprezenta evenimente cultural-artistice, benefice turismului local”, spun reprezentanţii primăriei. De asemenea, ei mizează pe promovarea acestei idei de către soldaţii americani prezenţi în baza de la Mihail Kogălniceanu, soldaţi familiarizaţi cu aşa ceva.

Cât ar costa imitarea bulevardului american

Pentru a putea imita proiectul american, Primăria Constanţa trebuie să scoată bani buni din bugetul local, un buget care a fost mic atunci când a venit vorba de amenajarea oraşului în pragul Sărbătorilor de Iarnă 2020/2021, dar se dovedeşte generos când se implementează proiecte copiate din străinătate. 

Astfel , încă din această primăvară, reprezentanţii primăriei au discutat cu cei ai Camerei de Comerţ din Hollywood (deţinătorii licenţei Hollywood Walk of Fame) ajungându-se acum la elaborarea unui protocol între cele două părţi, un protocol ce trebuie aprobat de către Consiliul Local Constanţa. 

Conform documentului, Constanţa va împărţi cu Camera de Comerţ americană jumătate din orice venituri realizate de pe urma acestui proiect, va plăti suma de 150.000 de dolari ca avans, 150.000 de dolari taxă anuală şi suma de minimum 4.250.000 de dolari pentru 20 de ani, ca taxă de licenţă. Din anul 2027, taxa anuală se majorează la 200.000 de dolari, iar din 2031 la 250.000 de dolari.

„Propunerea reprezentanţilor Hollywood Walk o Fame este de a ne oferi exclusivitate pentru zona ţării noastre şi o promovare susţinută a proiectului, fapt ce va oferi municipiului Constanţa un plus de vizibilitate în mediul turistic internaţional”, mai spune primarul. 

„Visul unei nopţi de vară”

Consilierii locali USR PLUS (colegii de guvernare locală ai edilului PNL) au anunţat că nu vor vota acest proiect care este „visul unei nopţi de vară al unei minţi tulburate”. 

Dumitru Caragheorghe, liderul USR PLUS Constanţa a spus că, iniţial a râs, apoi s-a întrebat „ce este cu prostia asta”, apoi a catalogat ideea ca fiind bună pentru „jumătatea secolului trecut”. După ce a aflat cât costă implementarea Hollywood Walk of Fame a declarat că ideea este „visul unei nopţi de vară al unei minţi tulburate”.

Şi locuitorii oraşului au criticat proiectul pe reţelele sociale, afirmând că de aceşti bani se poate face altceva. Horia Constantinescu le-a spus ironic: „ne gândeam la nişte tarabe cu porumb aşezate frumos pe faleză şi la nişte tonete cu seminţe sau tatuaje.”

Diana Slav este ghid turistic şi însoţeşte în fiecare an sute de turişti care vizitează Constanţa. Ea spune că pentru un asemenea proiect trebuie ani de muncă, nu poate fi făcut peste noapte. „Prefer să ne promovăm valorile locale şi naţionale. Inclusiv pe mine ca ghid de turism m-ar ajuta”, spune aceasta. 

Vă recomandăm să mai citiţi: 

Reduceri de preţuri pe litoral. Cât te costă o noapte de cazare după 1 septembrie

Turistă venită pe litoral, depistată cu varianta Delta. Un alt pacient infectat cu aceeaşi tulpină a murit

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite